Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 16381 til 16400 af 20009
-
Oversættelse - hjælp!
ForumindlægHej, jeg har to sætninger, som jeg synes er en smule kringlede. Håber der er nogen, som vil hjælpe mig med at oversætte dem til tysk. Det er disse sætninger: "Da Christa skal mødes med Hempf en torsdag aften, møder hun Wieseler, som får hende til at ombestemme sig og tage hjem" Og "... -
To sætninger - Oversættelse - Hjælp
ForumindlægHej, jeg har to sætninger, som jeg synes er en smule kringlede. Håber der er nogen, som vil hjælpe mig med at oversætte dem til tysk. Det er disse sætninger: "Da Christa skal mødes med Hempf en torsdag aften, møder hun Wieseler, som får hende til at ombestemme sig og tage hjem" Og &q... -
efter "er"
ForumindlægJeg har en tysk sætning jeg skal oversætte, men er i tvivl om at analysere den på dansk.Han er meget berømt på grund af hans grovhed.Er "berømt" så et omsagnsled til grundled. JEg mener jeg har lært at hvis "er" er omsagnsleddet, så bliver det efterfølgende omsagnsled til grun... -
Held og Lykke i SSO
ForumindlægHEJ ALLE..Jeg vil bare lige ønske alle held om lykke i SSO aka 3.G's opgaven. Håber i alle for fyret den for vildt af og skrevet en hammer god opgave, hvad enten der er Dansk, Historie, Matematik, Tysk, Engelsk eller andet.. Lykke til herfra - see you on the other side..Med Venlig Hilsen Chri... -
Fabelhafte Eskalation
ForumindlægHej alle. Er der nogen der har læst fabelhafte eskalation i tysk? - Jeg sidder nemlig med en opgave der lyder på redegørelse af bjørnens mode hvorfor den virker/ hvorfor den ikke gør? Samt en fortolkning af budskabet. Er rimelige lost - så hvis der er nogen der har nogen gode ideér er i meget vel... -
På vej hjem?
ForumindlægHejsa... Håber lige nogen kan hjælpe mig, men er det ikke en 'smart' måde at sige "på vej hjem" på tysk, har ikke lige nogen ideer... Ikke uden at der kommer til at lyde dumt.. Tænkte bare det hed noget i stil med afu wegs nach Hause eller lign.??? Håber en kan hjælpe... -
rettelse af to sætninger!!!
ForumindlægHej , nogen der kan rette de ti sætninger på tysk? jeg er gammel nok til at vide, hvad jeg gør. - Ich bin alt genug, zu wissen, was ich tun. det er for smukt til at være sandt. - Es ist zu schön, um wahr zu sein. -
Spuck vor ihr aus - HJÆLP
ForumindlægHej, jeg har har brug for hjælp til min tysk eksamen. jeg har trukket teksten Spuck vor ihr aus idag og skal op i morgen. Jeg vil høre om nogen af jer, evt har analyseret og fortolket denne tekst tidligere. og hvis ja, kunne det være at i kunne smide den op herunder, det kunne være så dejligt, fo... -
Terminsprøver 2012
ForumindlægHej alle Jeg skal til terminsprøver (9 klasses terminsprøver) her d. 5 januar og 6 januar i Matematik, dansk, engelsk og tysk. Dermed ville jeg høre jer om i har nogle efaringer med hvilke opgaver man så kan komme op i? Er det f.eks. i dansk så den fra maj som var afgangsprøve sidste år. I ... -
hvad er meningen
Forumindlæghey har en tysk sætning som jeg ikke rigtig kan finde ud af at oversætte på dansk:Ein Thema das viele Leute beschäftigt: es reict von dem reinsten Kitsch bis hin zu seriösen Beträgen über die Einwirknung des Lichtes auf die Menschen.hvad er meningen med dette? -
Thema i "Bist du eine Hexe"
ForumindlægSkal til årsprøve i tysk om få timer, og jeg har simpelthen brug for hjælp til at få fastlagt temaet i teksten. Jeg har forstået handlingsforløbet og sammenligningen mellem den lille piges følelser, da hun bliver glemt under en gemmeleg, og jeg-personens følelses af noget af det sammen. Håber d... -
Vælge studieretning på HHX
ForumindlægJeg har længe gået og overvejet at droppe ud af HTX og begynde på HHX, og nu er jeg blevet helt sikker på, at det er det, jeg vil. Dog er jeg lidt i tvivl om hvilken studieretning, jeg skal vælge. Jeg overvejer de her to: Tysk A - Fransk A - Kulturforståelse B. Virksomhedsøkonomi A - Internatio... -
Hvor kan jeg finde pensum?
ForumindlægHej derude, Jeg går til daglig på HHX, og jeg skal afslutte mine b-fag til næste sommer. Det drejer sig om matematik på B og tysk på B. Jeg vil allerede nu gerne have styr på, hvad mit pensum er. Altså jeg vil gerne have en liste, hvor der står, hvad man skal kunne. For eksempel at man skal ku... -
Aus den Ketten
ForumindlægHejEr der nogle der har læst Aus den Ketten af Gabriele Wohmann - finder i Familien bilder.Jeg ikke helt med på, hvorfor hovedpersonen Dietrig til sidst accepter sin far som han er - og ikke længere hader ham.Det er Dietrig der er fødselsdag?Er ikke lige super til tysk, så håber der er nogle der ... -
Hmm kom lige til at undre mig over...
ForumindlægJeg sad lige og var godt i gang med at læse noget kemi, da jeg stødte på ordet hydrazon? Hvad er det lige det er? Har bare aldrig hørt om det før? I følge wiki (tysk), er det et bundfald der dannes når ketoner eller aldehyder reagere med 2,4-dinitrophenylhydrazin? En der har mulighed for at forkl... -
Opgave 1: Forklar forskellen på de nedenstående sætninger. I kan enten forklare ved at oversætte til dansk, så forskellen bliver tydelig eller forklare i prosa.
Forumindlæg1a. Der Mann kennnt die Mörderin 1b. Den Mann kennt die Mörderin. 2a. Ich habe gestern das Mädchen besucht. 2b. Ich habe gestern die Mädchen besucht. 3a. Er besucht die Familie des Vaters. 3b. Er besucht den Vater der Familie. Hjælp tak. Mit tysk er nybegynder forstår, det simpel... -
Hjælpe til tekster
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i tysk i morgen og er lidt nervøs jeg har læst på pensum og har rimlig godt styr på størstedelen af mine tekster men jeg kunne godt bruge et resume eller nogle gode noter/nøgleord til følgende tekster: -Das Blageschlagene-Reinigungog Irgendwie ist er kälter.på forhånd... -
Bevis for minimal "løbetid"
ForumindlægJeg ved godt denne side er på tysk, men det er matematikken det handler om ;-) http://de.wikipedia.org/wiki/Fermatsches_Prinzip Under afsnittet "Herleitung des Reflexionsgesetzes" står der et sted:"(Ohne Beweis: Es ist die minimale Laufzeit)" - hvordan beviser man ... -
HJÆLP: Bøger til BA
ForumindlægHej allesammen!Jeg skal læse engelsk og tysk til september på handelshøjskolen og tager derved en BA i international kommunikation. Jeg søger bøger til denne uddannelse da de er sindsygt dyre hvis du skal købe dem helt nye. Så håber der er nogen som har gamle BA bøger liggende som de har lyst til... -
oversæt en sætning
ForumindlægHej Hvordan oversætter jeg følgende sætning til tysk? "Det har jeg aldrig sagt, ja jeg har ikke engang tænkt på det." Jeg har oversat den til: Das habe ich nie gesagt, ja ich habe es nicht daran gedacht. Er det rigtigt? Tak på forhånd til dem, der vil hjælpe;)
