Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16421 til 16440 af 20688
-
Fejlkilder
ForumindlægHej alle vi har lavet et forsøg i fysik med gitterligningen hvor vores forsøg gik ud på at bestemmer rilleafstanden på en Cd ved at måle de tætliggende riller på cd`en med et optisk gitter og en laser. Dog aner jeg ikke hvilke fejlkilder der kan være ved forsøget så håber i kan hjælpe -
1 Molær til 2 Molær
ForumindlægHalløj. Jeg er i gang med en fysik rapport, og skal pt til at skrive om et af de forsøg jeg har lavet. Men jeg har fuldstændig glemt hvordan det var at jeg fik lavet min 1 M saltsyre om til 2 M... Hvis det kan hjælpe så var det 40 ml jeg skulle bruge.... -
Henfald neutron og proton - endoterm/exoterm
ForumindlægHej har læst en artikel i fysik/kemi, hvor der står at: "henfaldet af en neutron er en exoterm proces. Henfaldet af en proton er derimod en endoterm proces. Det er derfor frie neutroner henfalder, mens frie protoner ikke gør" hvorfor er dette tilfældet. det er ikke forklaret udfra tek... -
Hvorfor giver en højere ydre modstand en større effekt?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har i fysik lavet en karakteristik af en model vindmølle hvor jeg har fundet den indre modstand til at være ca. 40 ohm. Jeg har også fundet ud af, at vindmøllens effekt er størst, når den ydre modstand er 40 ohm. Hvorfor det? vil en ydre modstand på 0 ohm ikke resultere ... -
Alkaner
Forumindlægjeg er ved at skrive en fysik/kemi rapport omkring destillering af alkohol. jeg er igang med at skrive noget teori ,hvori at jeg skal skrive om alkaner. jeg ved bare ikke så meget om alkaner og har svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive om, i en kort forklarings tekst. nogle der vil være s... -
Skru I bold - Magnus effekten
ForumindlægHej. Jeg søger hjælp fra den kloge fysikker. Når man skyder en bold gennem luften med skru så vil boldens bane ændre sig pga. Magnus effekt som vist på billedet. Her er mit spørgsmål så, om det er muligt at opstille en vektorfunktion som netop beskriver boldens position som funktion af tiden (... -
Isotoper
ForumindlægSkal svare på et spørgsmål i fysik, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af... Det lyder : forklar kort, hvorfor stimerne klumper sig sammen tæt på linjen med N=Z? Altså: hvorfor findes der ikke isotoper, hvor der er mange flere eller færre neutroner, ender er protoner? Håber I kan hjælpe -
Newtons 2. lov
ForumindlægHej skulle lige spørg kort til dem der har haft eller har Fysik på B (Kun hvis der er blevet fortaget forsøg kan svars) Jeg har påtaget en forsøg om Newtons 2. love som handler om lod der hænger på snor Mit spørgsmål er : Hvad betyder amålt og ateori ? Har en del formler men siden de er ny... -
Opgave - Arkimedes lov
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder i øjeblikket med en opgave, i fysik, hvilket overhovedet ikke er min stærke side, jeg har fået et hint, hvilket lyder således: Arkimedes lov. Men jeg kan ikke se mig ud af den, håber der er nogen der har lyst og tid til at hjælpe :) Opgaven er vedhæftet som et bil... -
Er strålingsenergi under termisk energi?
ForumindlægSkal op til fysik årsprøve og ville lige gerne have styr på de 7 energiformer; 1. potentiel, kinetisk, mekanisk, termisk energi (strålingsenergi), kerneenergi, kemisk energi og elektrisk energi Er lidt forvirret om strålingsenergi tilhører under termisk energi når der nu er tale om temperatur o... -
Svingningstiden for lodrette svingninger
ForumindlægHej! Jeg sidder med en fysik spørgsmål der hedder: Tabellen viser resultaterne af et forsøg, hvor man har belastet en fjeder med forskellige lodder og hver gang målt svingningstiden for lodrette svingninger (tabellen er vedhæftet) a. Påvis, at de målte tal er i god overensstemmelse med den teo... -
SRP hjælp - svingninger differentialligninger
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive SRP i Fysik og Matematik (A - niveau ) Jeg har som emne valgt svingninger. Jeg skal arbejde med noget Fourier analyse og 2. ordens differentialligninger. Jeg kunne godt bruge noget hjælp mod betaling. Hvis du kan hjælpe så skriv til mig: Charlotte_jod@yaho... -
Energi kvalitet
ForumindlægHey skal til fysik b eksamen her d. 18 og sidder med eksamensspørgsmålene, hvor et punkt under energi hedder forklar hvad energikvalitet er. Min lærer har ikke rigtig forklaret begrebet og synes ikke nogen af googles sider forklar mig begrebet så jeg forstår. Så er der nogen som kunne forklare mi... -
Karakter i NV ?
ForumindlægHej, Jeg har gået og tænkt over om man får en karakter for ens NV fag ? altså Fysik, Kemi, NG, og Biologi, altså standpunkt og hvis man gør hvornår kan man så se dem ? siden jeg har det lidt skidt med disse fag og jeg har ikke klaret det specielt godt. Håber virkelig ikke vi får karakter i alle s... -
Roterende legemer - faldende legemes acceleration
ForumindlægHej alle sammen Sidder med noget fysik, men kan ikke lig få koblet formler sammen så det giver den formel der står i opgave teksten. Jeg har vedhæft spm. samt de ligninger jeg vil tage i brug. Håber der nogen der har tid og lyst til at hjælpe :-) Tak på forhånd :-) -
Karakter i NV ?
ForumindlægHej, Jeg har gået og tænkt over om man får en karakter for ens NV fag ? altså Fysik, Kemi, NG, og Biologi, altså standpunkt og hvis man gør hvornår kan man så se dem ? siden jeg har det lidt skidt med disse fag og jeg har ikke klaret specielt godt. Håber virkelig ikke vi får karakter i alle samme... -
bifilart pendul
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive SRP i matematik og Fysik. Her skal jeg udlede formlen for et bifilart pendul, men jeg ved ikke helt hvordan. Jeg har prøvet at google lidt, men uden held. Jeg håber i kan hjælpe. På forhånd tak. Med venlig hilsen Frederik PS. formlen er vedhæftet som dokume... -
MATEMATIKKENS ANVENDELSE I 16-1800-TALLET
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver SRP en af punkterne under min problemformulering lyder således: Diskuter på grundlag af konkrete eksempler hvordan matematikken fandt praktisk anvendelse i 16-1800-tallets europæiske samfund? Har virkelig prøvet og finde noget om det på nettet men kan ikke der står kun... -
Induktion - ik helt med?
ForumindlægHejsa søde mennesker, håber i lige ville hjælpe med et måske dumt spørgsmål! - Jeg sidder her og hygger med min opgave i fysik. Vi har den til på fredag, men jeg stødte lige på et spørgsmål, som jeg ikke har erfarting om. Vi har desværre ikke haft så meget om induktion.. Men spørgsmålet lyder s... -
Forsøg
ForumindlægHej :-) - Er der nogen, som kan være rigtig søde at hjælpe med mig at skrive de 4 sidste jeg forsøg jeg mangler at beskrive i min fysik rapport, 1. Lyset reflekteres- Laserforsøg 2. Slinkyfjeder 3. De tre bølgegenskaber i forhold til lys 4. Spaltning af det hvide lys
