Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 16441 til 16460 af 20009
-
det her tager KUN 2 sekun..HASTER
ForumindlægEr der nogen, der gider at oversætte denne her nemme tekst til tysk?? I vil nemlig rede mig, hvis I ku det...Hvordan går det med at give karakter? jeg håber at det går godt.!!Wie geht es mit Zeugnis zu geben? ich hoffe es gut gehts...er det ikke sådan??ret lige plsssss... -
VIGTIGT!
ForumindlægEn veninde og mig skal til tysk-eksamen i morgen, og vi sidder og gennemgår alle vores tekster.. Vi har så lige fundet ud af at vi mangler et referat af teksten: "Es geshah am hellichten Tag".. Så hvis der er nogle der har et referat af denne tekst må I meget gerne sende det.. På forhån... -
2 sætninger!! (svære for mig)
Forumindlægjeg har to sætninger som jeg har prøvet at oversætte men det lyder bar SÅ dumt når jeg læser det op på tysk nogen der kan hjælpe med at oversætte disse to?1) Overmod påkalder sig gudernes hævn, og straffes med nemsis2)SKæbnens straffe hvis man er overmodig. hævnens gudindetakker -
ukendt tekst + Tyskland og Polens forhold
ForumindlægJeg har to spørgsmål:Er der nogen der har et par ukendte tysk tekster jeg kan øve mig på, altså ligesom dem man skal oversætte til eksamen?Og er der nogen der kan give et "referat" af Tyskland og Polens forhold gennem tiden, gerne helt fra 1900 til nu, bare kort i punktform!På forhånd t... -
Papa hat nichts gegen Italiener
ForumindlægHejJeg sidder lige med min tysk tekst her som jeg skal op i, i morgen. Jeg har fået 24 timers forberedelse...Så jeg vill høre om der er nogle herinde som har et referat liggende som jeg kunne gafle? Teksten hedder som sagt "Papa hat nichts gegen Italiener"Håber i kan hjælpe -
Nogen der kan hjælpe?
ForumindlægJeg skal til tysk mundtlig eksamen/årsprøve her på onsdag.. Nu sidder jeg og terper det sidste grundlæggende.. Nogen der kan fortælle mig hvad: Müssen i datid erHvad: Tun i datid erHvad: sprechen i datid erHvad: Finden i datid erog sidst men ikke mindst hvad: Denken i datid er.. Håber nogen vil h... -
EN LILLE BITTE SÆTNING
ForumindlægHej, Har brug for at få oversat en lille bitte tysk sætning, kan du hjælpe? Hvis ja, så check lige den her sætning ud: X er den næste, og stikker benene ned i det kolde vand. Nede i vandet svømmer han målrettet hen til det andet hul. Hmmm, lod lige mærke til at det er 2 sætninger. hov! -
præsentere
ForumindlægHej. Skal til tysk eksamen i morgen, og derfor skal jeg bare lige have styr på, hvordan man siger: og ja, jeg vil starte med at fortælle jer om høreteksten hvorefter jeg vil fortælle jer om læseteksten.sådan her (behøver ik lyde fint) : jah, aber ich anfange von der hörentext erzählen, wonach ich... -
Please hjælp til rettelse :(
ForumindlægHi.Jeg er VIRKELIG i problemer. Skal op til årsprøve om 2 timer og har meget brug for hjælp! har skrevet hvad jeg skal sige, men kludrer total i grammatikken! JEG STINKER TIL TYSK! Er der ikke nogen som vil være søde at skrive deres mail, så jeg kan sende dem teksten så den kan blive rettet?:( :( -
Gode råd og hjælp til mit eksamens pensum, samt gode 'indlednings'-sætninger
ForumindlægHeysa :) Jeg ska op i mdt tysk, og vil derfor meget gerne, hvis der er nogle, der kan hjælpe mig lidt.. Jeg søger nogle gode indlednings sætninger -altså, hvordan man får hul på samtalen o. lign. Og så kunne det virkelig være guld, hvis der er nogle, der ligger inde med en præcis oversættelse af ... -
Hvordan skriver man en god indledning?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive en analyse og fortolkning af en lille tysk tekst... Jeg har lidt problemer med at skrive indledning, da jeg ikke ved, hvad jeg skal indrage her. Jeg har end til videre skrevet: Navn på historien, forfatter, hvornår den er skrevet. Kan i komme på andre gode i der ? -
"Der Vater der Braut"
ForumindlægHej alle sammen.Min sidste eksamen inden jeg får huen på er tysk og det er på onsdag - er ved at sidde og læse vores tekster igennem - bl.a. har vi læst "Der Vater der Braut" af Dorris Dörrie, men jeg synes mine noter er lidt mangelfulde. Er der nogle, der har nogle noter til denne teks... -
Tips til FSA mdt.
ForumindlægJeg skal op i tysk på mandag. Har brug for et 11-tal for at mit gennemsnit ikke skal blive trukket ned. Jeg taler ikke så flydende, som man kunne ønske, men jeg har brug for nogle gode råd for at opnå den karakter.Så er der nogen, der har et eller flere gode råd?Fyr løs! -
Hjælp til simpel sætning :))
ForumindlægHej dér! Jeg skal skrive en billedeanalyse på tysk, hvor jeg skal bruge denne sætning: "Kunsteren har valgt mange matte farver," og jeg har oversat noget af det: Die Künstnerin hat viele matt farben.... Når jeg skal skrive udsagnsordet, bliver jeg i tvivl om bøjningen.... Nogen ... -
Oversættelse
ForumindlægHe SP Kan i oversætte det jeg har skrevet på dansk til tysk: Line bor sammen med sin mor, far og sine to søskende i København. Line er social og har dermed en masse veninder og venner, men hendes bedste veninde hedder Marie. Marie hader udendørs idræt, men kun når det regner! ... -
Plz kig min sætning igennem !?!
ForumindlægTysk:Nogen der gider læse/rette ? Så er i monster søde ;)1.Nach dem frühstück holte wir immer die Zeitung.2.Ist es wichtig für dich, dass alle zum der Party kommt ?Dansk:1.Efter morgenmaden hentede vi altid avisen.2. Er det vigtigt for dig, at alle kommer til festen ? -
Lola rennt
Forumindlæget af emnerne til min tysk mundtlig eksamen er Grossstadt, og herunder hører filmen Lola rennt. Men forstår egentlig ikke hvorfor? Den eneste sammenhæng, der er, er at hun løber gennem Berlin - ja en storby, men hvad ellers? Siger filmen noget om byen? Har søgt på nettet, men kan ikke finde noget... -
Mundtligt oplæg om Berlin! HJÆLP!
ForumindlægHej studieportalen, jeg skal lave et mundtligt oplæg i tysk på cirka 5 minutter. Mit overemne er Berlin, så jeg kan skrive om mere eller mindre alt derunder. Har I ideer? Det må gerne være noget med lidt kød på, men ikke nødvendigvis det åbenlyse; Hitler, Berlinmuren, Øst/vestberlin... -
hvordan siger man..
Forumindlæghvordan siger man dette på tysk?"Denne mand er alt hvad hun ikke er?"Jeg har forsøgt:1) "Diese Mann ist all was sie nicht selbst ist"2) "Diese Mann ist all, die sie nicht selbst ist"synes bare det lyder mærkelig/forkert. er der ikke en smartere konstuktion af denne s... -
artikel!
ForumindlægLigenu sidder jeg midt i min 24 timers forberedelse til tysk A. Er det et krav at man skal analysere? for jeg har trukket nogle artikler, hvor der blandt er interviews.. Det kan man jo ikke rigtig analysere på. Hvad gør man så? Vil jo gerne op og få en god karakter, helst tocifret :-)
