Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 16461 til 16480 af 44202
-
Gennemsigtig frø
ForumindlægFor i fremtiden at kunne undersøge frøers organer, har japanske forskere fremavlet en gennemsigtig frø, hvor organerne kan ses uden at dissekere frøen først. Hvordan er den frø blevet fremavlet 1 Symbiose 2 Fotolyse 3 Gensplejsning 4 Ægreduktion 5 Proteinsyntese Jeg tænker det er gensple... -
Hjælp, pH-værdier på syrer!
ForumindlægHvad er pH værdierne på: Saltsyre, Saltpeter Og svolvsyre. Mathias -
Lånfimaer og renter
ForumindlægHej med jer Jeg har rigtig svært ved at forstå, hvordan man laver denne opgave. Jeg prøver at forstå hvordan man beregner de ting, som lånfimaer har vist - se på billedet. Jeg prøvede at bruge formlen for annuitetslån, men det hænger slet ikke sammen med deres beregninger. Hvordan kan det være? -
matematik problemregning
Forumindlæghej derude Er der nogen, som kan hjælpe mig med dette spørgsmål? Tegn gulvet med de rette mål, i målestok 1:20 på geogebra og placer et omrids af en ATV, midt på gulvet. Længde: 210 cm Bredde: 120 cm Højde: 126 cm. Han beregner 60 cm til alle sider -
Kost og helbred - eksamen
ForumindlægHey alle - forklare hvordan kosten bør være sammensat, og hvordan er det i forhold til hvordan den typiske dansker spsier - diskuter motions betydning for helbredstilstanden Tak på Forhånd (biologi på c-niveau) -
Assymmetrisk C-atom
ForumindlægHej. Der er lige en ting jeg er i tvivl om vedrørende assymmetriske c-atomer. Hvis et c-atom er bundet til et andet c-atom og 3 andre forskellige stoffer. Er der så tale om et assymmetrisk c-atom?? Altså lad os antage, at c-atomet er bundet til C, Cl, Br og NH2? Er det så assymmetrisk, og h... -
Kvadratet på en to-leddet størrelse.
ForumindlægHeej. Jeg sidder med 2 opgaver til i morgen, som jeg ike kan huske jeg har fået undervisning i. Derfor er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal klare dem. omskriv til kvadratet på en 2-leddet størrelse / = brøkstreg 1) 4/9x^2 + 1/4 - 2/3x 2) 16x^2 + 8x^3 + x^4 Håber nogen kan h... -
Sammenligne Emek med Ekin?
ForumindlægJeg er lidt usikker på, hvordan man gør. Nogen, der kan hjælpe mig med en detaljeret forklaring? På forhånd, tak! -
I hvilken af disse elektronkonfigurationer er der flest valenselektroner?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til disse opgaver. Opgave 1 I hvilken af disse elektronkonfigurationer er der flest valenselektroner? [Kr]5s^2 4d^10 5p^3 [Xe]6s^2 4f^14 5d^10 6p^2 [Ar]4s^2 3d^3 [Ne]3s^2 3p^4 [Ne]3s^2 3p^1 Opgave 2: Antallet af orbitaler med kvantetallen... -
God til sådan noget med rumfang?
ForumindlægJeg er lidt lost ved denneher opgave i matematik, håber der er nogle der vil hjælpe? Det er folkeskolens afgangsprøve fra maj/juni 2001. Først bliver jeg bedt om at regne arealet ud af en grund. Der står at størrelsesforholdet er 1/200, men der er ingen benævnelse? Svaret blev 41075, men jeg ved... -
Globalisering
ForumindlægGlobalisering kan deles ind i 3 grupper Økonomisk globalisering:større varehandel over grænserne, vi flytter også penge til det sted, hvor afkastet er størst, så man får flest penge ud af renten Politisk globalisering:F.eks. Danmarks medlemskab af EU og FN pålægger os en masse love og konventio... -
Love og litteraturliste
ForumindlægGodmorgen :-) Jeg sidder og retter min opgave igennem, inden jeg endeligt skal aflevere den i morgen torsdag. Jeg har dog lidt svært ved at hitte ud af, hvordan jeg skal angive mine historiske kilder i min litteraturliste. Det drejer som om nogen forfatningsændringer fra den amerikanske forfat... -
Ikke-lineær svingning
ForumindlægHej SP Jeg er igang med min perspektivering til SRP, og har tænkt mig at perspektivere til ikke-harmoniske svingninger.Har derfor lige et par spørgsmål: 1) Er ikke-linearitet det samme som kaos? hvis nej, hvad er forskellen? 2) Kan man få en helt almindelig fjeder-lod-system til at svinge ikk... -
Guldhornene
ForumindlægHey folkens.. Er der nogen af jer derude, som har resumé ud fra hver strofe om Guldhornene af Adam Oenschläger? Det vil være en STOR hjælp ! -
Funktioner
ForumindlægLøs følgende ligning ved beregning: –x + 12,5 = 4x Hjaelp, hvordan goer man det ved beregning?? -
y' = ky
ForumindlægHej SP Jeg har fået til opgave at gøre rede for differentialligningen y' = ky. Jeg tænker at jeg selvfølgelig skal komme ind på beviset af den fuldstændige løsning. Hvad synes i ellers man bør sige? Jeg kan nemlig ikke helt gennemskue, hvad man ellers skulle komme ind på -
usikkerhedsanalyse
ForumindlægEr der nogen der ved hvad en usikkerhedsanalyse er, og hvis fx usikkerhedsanalysen er 30, hvad skal jeg så med det tal? -
matematiik
ForumindlægHej allesammen hvordan kan jeg udregne denne opgave vha. maplefunktionerne:)? opg. er vedhæftet -
Matematik
ForumindlægHalløj Jeg sidder med den her aflevering som jeg ikke kan komme videre med. Er der en venlig sjæl som vil hjælpe? Se i det vedhæftet fil. -
Armé
ForumindlægHej. Hvad er en Armé? Jeg ved godt det er noget med militær enhed, men forstår det stadig ikke. Tak på forhånd.
