Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 16461 til 16480 af 36005
-
Cosinus, Sinus og Tangent. Formler
ForumindlægHej! Vi har om sinus og cosinus samt tangent. Det ville være en stor hjælp hvis nogle kúnne hjælpe med hvad formlen til sinus og cosinus samt tangent er hvis man skal bruge dem in-vers i excel 2007? Altså f.eks. A = SIN^-1(a/b) Jeg kan ikke få excel til at regne det, hjælp ? Mvh. Rasmus -
Dansk mundtlig fremstilling (FSA)
ForumindlægDe mundtlige afgangsprøver starter snart og synopserne skal skrives færdige. Mit spørgsmål vedrører af den grund min synopse til dansk mundtlig fremstilling. Jeg står i en situation, hvor jeg er lidt i tvivl om, hvilke tekster der ville være gode at perspektivere til. Mit fordybelsesområde er &qu... -
old. eksamen
ForumindlægOkay, der er lige nogle ting som jeg skal have på det rene..Til old. eksamen kommer man (jeg) op i kendt tekst og billede.Hvor stort er det tekst stykke man kan komme op i? fx en hek sang i Iliaden?Hvordan skal man analysere tekststykket?Skal man bare sige det der står i ens noter?? -
Fibonaccital
ForumindlægHej!Jeg sider og kikker på fibonaccital. og hans oprindelige definition er F1 = 1, F2 =1 og Fn + 2 = Fn + 1 + F nJeg er ikke helt med på hans definition, for når jeg afprøver den ved at sætte nogle fibotal ind passer det nogen gange, men ikke andre, så der må være noget jeg ikke er med på... -
Hjælp og ideer til naturfagsprøven
ForumindlægHej Jeg sidder i den "heldige" sitiuation at jeg lige har trukket min opgave til naturfagsprøven. Jeg vil derfor lige høre om der var nogle der havde nogle guldkorn, og/eller forslag til nogle forsøg jeg kan lave ud fra opgaven eller anden nyttig viden jeg kan bruge på nogen måde. Opgav... -
Sådan virker sæbe
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive en tekst om, hvordan sæbe virker. Jeg har allerede skrevet en del om det, men jeg mangler sikkert en del. Er der andet, som jeg mangler at tilføje om, hvordan sæbe virker? Sæber består af ioner, f.eks. C15H31COO- og Na+. Når sæben opløses i vand, frigøres io... -
Mættet transistor
ForumindlægHvordan afgøres helt generelt om en transistor er mættet? Hvordan afgøres værdien for IC i vedhæftede opgave, som betyder, at transistoren er mættet? -
receptorer
ForumindlægHej er der nogen der hurtigt vil forklare hvad en receptorer er for noget i for bindelse med nervesystemet biologi c. :) -
proportionalitet
Forumindlæghvad vil det sige når man siger f.eks. at P og V er omvendt propotionale? hvad vil det overhovedet sige at to størrelse er proportionale, og omvendt proportionale? tak på forhånd -
ikke stykkevis monotone funktioner
ForumindlægHer kommer et lille hurtigt spørgsmål.Sidder og læser mellem sammenhængen mellem sum og integration, hvor jeg støder på sætningen:"Der findes imidlertid kontinuerte funktioner, der ikke er stykkevis monotone", findes der sådanne funktioner, ud over konstante funtioner, der kan skrives p... -
Markedsrenten??? Sammenligne med afkastningsgrad
ForumindlægHej med jer, Jeg er igang med at lave en rentabilitetsanalyse og vil gerne sammenligne afkastningsgraden med markedsrenten. Dog kan jeg ikke finde ud af hvad markedsrenten ligger på pt??? Nogen der vil være søde og hjælpe?? -
AT/fysik Rumraketter
ForumindlægHejsa:) Jeg skal til AT-årsprøve, og har om emnet rumraketter. Jeg skal snakke noget om fysikken bag rumraketter, men ved ikke helt hvor og hvornår man bruger formlerne.. såsom centripetalkraften? eller raketligningen? Er der nogle der kan hjælpe mig lidt på vej? Hilsen Julie -
Hvad hedder det?
ForumindlægKan det passe, at processen hvorved: 1) Mirkoorganismer er vigtige for forrådnelse af protein til NH3-/NH4- kaldes ammonifikation? 2) Oxidation af ammonium til nitrit og videre til nitrat kaldes nitrifikation? 3) Organisk stof + NO3- → N2 + CO2 + H2O + energi kaldes denitrifikation? 4) Hvad ... -
Hjælp- fuktioner
ForumindlægHjælp mig med at regne denne fuktion ud, hvordan gør man? Har virkelig brug for at få forklaret det, helt ned til mindste detalje. Mange tak på forhånd. En funktion er givet ved: f(x)= 3x-3 Bestem f(3), f(4) og f(0). Løs ligningen f(x) = -9 -
den kolde krig
Forumindlæghvad var motivet for sovjet at få stor indflydelse i netop Grækenland? der har vel ligget mere i kortene end blot omvende den græske befolkning i en kommunistisk retning. -
Statistikker
ForumindlægHey !nu er alle eksamenerne jo ved at være færdig. Kommer der så ikke sådan en statistik over gennemsnittet af ens skole i hvert enkel fag . Syntes jeg har hørt om det . Nogle der ved hvor man finder det? -
svar tak
ForumindlægHvorfor farver H+-ionerne på pH-papiret rødt. En H+-ion er da ingen syre i sig selv, vel? -
Metoder - Nogen som kan forklare dette?
ForumindlægHej, jeg skal fortælle om kultursammenstød til min AT-eksamen, og i den forbindelse har jeg brugt Huntingtons teori - Hvilken metode har jeg så brugt, hvis jeg bruger hans teori til at analysere det? Og er der evt. nogen der ved hvor man kan finde en uddybning af hele metodebegrebet og de forsk... -
Tid/lyst til at læse talepapir?
ForumindlægNogen der er venlige at læse mit talepapir? Det er lidt langt, men jeg "kortner" det ned når alt er færdigt! Handler om den latinamerikanske immigration til USA. Fag: Samf og spansk, på forhånd tak!! -
En lederside - avis... hjælp!
ForumindlægHej! Håber at i kan hjælpe mig med det her:Er der en lederside i lokale aviser.Hvilke aviser har lederside, er det kun de aviser, som har holdning til politikken(ikke neutrale aviser - måske) eller hvad?På forhånden tusind tak!
