Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16481 til 16500 af 48240
-
Hæve fag til A-niveau?
ForumindlægHej Jeg skal snart på gymnasiet og jeg ønsker studieretningen: Mat A fysik B Kemi B. Mit spørgsmål er så: Kan jeg både hæve fysik og kemi til A-niveau eller er det kun muligt at hæve et af fagene?? -
Analyse 0
ForumindlægStuderer matematik og har pt. et fag kaldet analyse 0 med mundtlig eksamen. Ville høre om andre har haft erfaringer med faget og kunne fortælle lidt om hvordan det gik og om den tilhørende eksamen, som jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal forberede mig til. -
Skal jeg overveje alternativer?
ForumindlægHej, Jeg er Student fra 2006, som søger ind på medicin ved KU her til sommer(2009). Mit snit fra studenter eksamen er 10,2 (7trins). Jeg er først for nylig blevet bekendt med 1,08 reglen og er faktisk blevet ret skeptisk overfor mine optagelses chancer. Vil enormt gerne læse i kbh. Hvordan vil i... -
angående AT-prøve
ForumindlægHej. Hvad skal man sige til AT-eksamen og hvad er det mest vigtige i sådan en eksamen? mvh. Katja -
optagelse på medicin
ForumindlægHej med jerEfter at havde læst debat https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=230888, faldt det mig ind at der var et par stk der også vil søe ind på medicin..Det ville jeg også selv, men jeg har nok ikke gennemsnittet, derudover skla jge tage nogle sygeeksaminer i aug/sep efter ferien... -
Antal Eksamener og spørgsmål om AT
ForumindlægOkay, jeg har 2 spørgsmål. 1) Jeg ved man skal op i 10 eksamener i alt, men er der et bestem antal fag man skal op i på hvert niveau, f.eks. at man SKAL til mundtlig eksamen i 2 A niveau fag? 2) Er der nogen der ved hvilket niveau en AT eksamen gælder for? Mine lærere ved det nemlig ikke, og de... -
svarrrrrrrrrrrrrr miiiiiiiiiiiiiiig
Forumindlægjeg lægt opg. for kemi og prøve for hjælp nuuuuuuuuuuuuu -
FYSIK HJEMMESIDER!!!
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kender nogle gode fysik/kemi hjemmesider?? -
årskarakter
ForumindlægHvis man vælger at udeblive fra samtlige mundtlige eksamener uden en ordentlig grund som sygdom mv., så har man jo ikke afsluttet de enkelte fag, men betyder det så, at ens årskarakter bortfalder, eller kan man beholde dem og tage eksamen næste år. Eller hvis man blot udebliver fra den sidste eks... -
Simpel opgave, man skal bare lige ha hjernen.
ForumindlægOkai. jeg har siddet med den her længe, men er nu ik det største geni til kemi:Ved ulykker på atomkraftværker er der risiko for udslip af radioaktive stoffer. Et af dem er I-131, som er β- -radioaktiv.A) Opskriv henfaldsskemaet for I-131.En ko spiser græs på en mark, der er forurenet med I-1... -
Kogepunkt chlormethan & di,tri/tetra chlormethan
ForumindlægSidder og rodder med lidt kemi repition. Tænkte på om nogle kunne foreklarer mig om kogepunktet er stigende eller faldende efter antallet af chlor-radikaler der substitueres ind i methan molekylet. -
Mat/fys/kem - Studieretningsprojekt
ForumindlægHej, jeg skal skrive studieretningsprojekt i to af fagene matematik A, fysik A og kemi B. Er der nogen som har et emne som de bare synes er vildt spændende eller bare har en god ide til hvad man kan skrive om? -
Valgfag
ForumindlægHej Sp har et spørgsmål kan satdig nå at ændre ens valgfag man har valgt eller opgraderet for mit vedkommende vil jeg gerne ændre kemi A til Datalogi -
Raffinering af olie?
ForumindlægJeg sidder her, og læser op til eksamen. Og der er en enkelt ting, som jeg ikke forstår. Raffinering af råolie. https://www.google.dk/search?q=raffinering+af+r%C3%A5olie&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Jq6VU_36CcPjywPc2oCADQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1164&bih=840#facrc=_&i... -
tysk; rettelse af stil
Forumindlæghej, jeg ville bare lige hører om der ikke var nogle af jer som ville være rare at rette denne her lille opgave om FCK, det ville betyde alverdens! - i må meget gerne komme med flere forslag til hvad jeg kan skrive om dem, da jeg ikke er den helt store fodbold fan :D FC Kopenhagen (FCK)... -
Hjælp til valg af valgfag, STX?
ForumindlægHej.. Jeg er en 2.g elev med studieretningen; Matematik A, Biologi B og Kemi B Mine fremtidsplaner er studier i det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, det Farmaceutiske Fakultet eller Ingeniør uddannelserne. Jeg vil gerne hæve til Biologi A og Kemi A, men hvis jeg gør dét, kan jeg ikke hæve til Fy... -
hvad kan man egentlig bruge biologi A til?
Forumindlæghej. jeg står i det dilemma synes jeg selv at efter at have haft biologi på A niveau kan man ikke rigtig bruge det til noget. jeg ville gerne læse biologi på universitetet men det kan jeg ikke da jeg skal have fysik og kemi på B hvilket jeg synes er underligt, da min linje kun have kemi og fy... -
SRP - Biologi A
ForumindlægHej, jeg skal snart aflevere fag og emne til SRP og er for at sige det mildt rimelig lost. Jeg skal skrive i faget biologiA og derudover har jeg kemiB, idrætC, relC, samfC, oldC, historieA, danskA, matematikA. Jeg har på det seneste overvejet hudkræft, men ved ikke hvilket fag jeg skal koble... -
Hydraulisk kraft
ForumindlægHvis jeg har en 10 Hk motor som trækker en hydraulikpumpe, hvor stor en motor kan denne pumpe så trække. -
Bestem en ligning for linjen
ForumindlægHej Jeg har meget svært ved at løse denne opgave og ved faktisk slet ikke hvor jeg skal starte. En ret linje l går gennem punktet A(10,0) og hældningsvinklen er givet ved v=60° Bestem en ligning for linjen l Jeg håber meget i kan hjælpe, på forhånd tak.
