Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 16521 til 16540 af 25375
-
Definition af sammenhængskraft
ForumindlægSammenhængskraft:befolkningen deler sprog, kultur, historie, religion osv. som gør at de holder sammen. I Danmark har vi en høj grad af sammenhængskraft, vi har fælles sprog, historie, religion og kultur osv., som gør, at vi holder sammen. Hvis der er store forskelle i befolkningen(lille sammen... -
DHO hjælp
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med min DHO opgave, hvor at jeg har emnet kvindernes vilkår, fra 1600-1900 tallet. Jeg har lidt problemer med at finde nogle gode kilder at arbejde med. Er der nogle af jer der kender eller selv har arbejdet med kilder der kan belyse kvindernes vilkår? Jeg skriver opgaven ... -
Skyggen perspektivering?
ForumindlægHej :) Jeg skal perspektivere "Skyggen" af H.C. Andersen til "Den standhaftige tinsoldat", "Den grimme ælling" eller "Historien om en moder". Jeg har tænkt længe over det, og jeg synes det er ufatteligt svært, da jeg synes Skyggen behandler mere dystre ... -
Analyse : "The Ballad of the Rose Bush" af George Mackay Brown
ForumindlægHej, jeg sidder og kæmper med at skrive en analyse af "The Ballad of the Rose Bush" af George Mackay Brown. Jeg har fået til opgave, at foretage en almindelig analyse. Jeg har skrevet om fortællerform, personerne i historien(Dog er jeg usikre på nogle småting) samt skrive stilen. Er d... -
Gymnasielærer uden sidefag ?
ForumindlægHejsa folkens :) Sagen er at jeg her i sommers fik min kandidatgrad i historie, men har endnu ikke fundet arbejde endnu. Jeg har efterhånden fundet ud af at jeg rigtig gerne kunne tænke mig at blive gymnasielærer(little to late i know) men problemet er så bare at jeg reelt kun kan undervise ... -
Hvordan analysere man i samfundsfag?
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP, og jeg er nået til analyse delen. Mine fag er samfundsfag og historie, hvor mit emne er israel/palæstina. Jeg skal analysere 2 taler fra obama. En han holder i Israel, og den anden i Ramallah. Ramallah-talen skulle være en dag efter de tale han holdte i Israel... -
kildekritik/ kildeanalyse
ForumindlægHej! jeg jeg er igang med at skrive en opgave i historie, og mit emne er Sydafrikas historie. jeg har redegjordt kolonisering og hvad apartheid var. istedet for at give en referat af et tekst kan jeg så godt analysere en kilde, sådan at jeg både fortæller hvilken rolle Nelson mandela spillede... -
Vendepunkter: Oplevelser med døden, som har ændret dit liv.
ForumindlægHej vi har projektopgave, overemnet er vendepunkter og mit underemne er døden. Jeg søger nogle gode historier med hvordan døden på en eller anden måde har ændret dit liv. Det kan være f.eks en ven eller familiemedlem som er død og har ændret din hverdag eller en du måske har læst om, som døde af ... -
“Det svære demokrati”
ForumindlægHejsa. I historie skal vi have om “det svære demokrati”, dertil lyder et spørgsmål således: Hvad forstår du ved begrebet “demokrati”? Her kommer jeg en anelse i tvivl, da jeg i samfundsfag (c-niveau) også har om demokrati, hvor vi særligt snakker om politik samt de forskellige styreformer etc. ... -
Besættelse og efterkrigstiden
ForumindlægHey Så jeg har haft det svært med, at besvare disse spørgsmål til historie, da der ikke står så meget om det i i min historie tekster. Håber der er nogen af jer der kan hjælpe! Og på forhånd tak! - Hvad var årsagerne til Danmarks kapitulation uden modstand? - Hvordan var forholdet mellem da... -
Hjælp til analyse af Bøn Til Et Stykke Af Himlen af Naja Marie Aidt
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er ved at finde prøveoplæg til mundtlig dansk til sommer - jeg har trukket Temaet Kærlighed. Jeg har lige læst novellen Bøn Til Et Stykke Af Himlen af Naja Marie Aidt, og jeg synes at det er en super fin historie! Jeg kunne godt overveje at vælge den, så derfor vil jeg h... -
Den industrielle revolution
ForumindlægHalløj derude Jeg sidder og skriver SRP i øjeblikket. Jeg skriver i Fysik A og Historie A, hvor jeg er stødt ind i et problem. I historie skal jeg på baggrund af selvvalgt kildemateriale diskutere den industrielle revoilutions inflydelse på de socialpolitikse forhold. Jeg har fundet nogen brugb... -
Antallet af ansøgere til universitet
Forumindlæghttp://sdu.dk/Nyheder/Nyt_fra_SDU/Markant%20fremgang%20paa%20SDU.aspx Jeg vil skyde på, at billedet er nogenlunde det samme på de andre universiteter. -
Smidt ud!!! - hvorfor?
ForumindlægHej, I vores klasse er der rigtig mange, der larmer. En masse elever har klaget, og derfor har vores lærer givet os til opgave at læse nedenstående historie "Smidt Ud!!!". Et af spørgsmålene til historien er: "Synes du det er en god idé at smide en elev ud af timen?" Jeg... -
Forkortelse?
ForumindlægPlz forkort denne tekst, så ville jeg lave 3 brugtbar svar til dine kommentare:)) Vindenergi: De første moderne, elproducerende vindmøller blev opstillet i 70'erne, og de havde en kapacitet på 15 - 30 kW. De fleste af de møller, der bliver opstillet i dag på land har en størrelse på omk... -
stil - markering af fejl
ForumindlægHej, Jeg mangler en der kan læse min stil igennem og markere (IKKE RETTE) mine grammatisk fejl. Jeg har selv prøvet at rette den, men jeg overser tit dumme fejl. Specielt komma og nutids-r er fokus punkter. På forhånd tak :) Skal reklamer være ærlige eller humoristiske? Hvad er vigtigst ved en m... -
Er reklameanalyse en engelsk metode?
ForumindlægJeg skriver AT i engelsk og samfundsfag, og jeg ønsker at skrive om, hvordan virksomheder markedsfører produkter i det senmodernesamfund - altså hvordan virksomheder kommunikerer med individet, specielt de unge. I denne forbindelse ønsker jeg at analysere en eller flere reklamer. Jeg er dog i tvi... -
dårlig rygter om erhvervskolensskolen Nordsjælland
ForumindlægMange har en negativ opfattelse af Skolen Erhvervskolen nordsjælland .. Jeg har fået udleveret et projekt , som skal handle om, Hvordan man kan sælge erhvervskolen n. bedst mulig til unge folkeskoleelever ?!. og give folk en mere poseitiv opfattelse af skolen,. - jeg selv tror/ved , at det er for... -
>>>Er det et essay??<<<
ForumindlægHey.. Er der nogen der ved om det er et essay hvis jeg skriver " vi" i stedet for "jeg" ??Jeg har nemlig skrevet "vi unge synes at der bliver forventet for meget af os"..."Vi er alene med anvaret for vores liv.. bla bla..."Skal jeg skrive jeg i stedet for? ... -
digte
ForumindlægHej. Jeg har en opgave som jeg ikke kan finde ud af, håber i kan hjælpe mig. opgaven lyder: Beskriv og forklar disse udtryk med dine egne ord. De er fra digtene her i hæftet: - Granen saver løs på horisonten (På det tørre) - Pludselig drikker den af en forkert flaske eller gisper efter vejret...
