Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 16541 til 16560 af 158923
  • Terminsprøven

    Forumindlæg
    Er der ikke en eller anden der gider at smide et link til terminsprøven 2005 for 2.g B-niveau herind på tråden?
  • differentialligninger

    Forumindlæg
    er der ikke lige en/nogen som kan uploade mig i det, for har simpelthen glemt det?
  • SRP Rel B - Eng A - Kastesystemet i det moderne Indien

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, hvis der er nogen! Jeg har ikke før brugt den her side, men hvor der er mulighed for genvinst, er jeg på :-) Jeg hedder Nina og går i 3.g. Jeg skriver opgave i Rel B og Eng. A, og min problemformulering lyder således: Redegør for kastesystemet mytologisk og socialt Analysér og ...
  • Cosinus og sinus.

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg er en meget begavet 8.klasses tøs, som godt kan lide "udfordringer" og altid parat til at lære noget nyt og få noget ny viden ;D. Også tænkte jeg på om nogen ville forklare mig hvad cosinus og sinus er? Hvad kan man bruge det til (ved godt indenfor matematik!) Nogle ...
  • Bærbar på en ungdomsuddannelse.

    Forumindlæg
    Ja, som overskriften siger; Hvornår begyndte i at bruge en bærbar på jeres ungdomsuddannelse? Er det relevant fra første skoledag?
  • Lektier i juleferien?

    Forumindlæg
    Plejer man at få lektier for i juleferien?Jeg siger ja, min ven siger nej ("det er jo jul...").
  • Opgave 2005 cirkelbue og linje

    Forumindlæg
    Jeg har problemer ved følgende opgave 2005 i dette link: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Jeg er med på, at trekanten på en måde skal deles op, så man får en retvinklet, men hvad skal man så gøre? PFT
  • Brug Matematik til at finde ud af hvor meget energi der skal til at få en raket i kredsløb.

    Forumindlæg
    Titlen er mit spørgsmål. Jeg har brug for en hjælpende hånd.
  • Matematik: Kommenter påstand ved at stille 3 kritiske spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg har vedhæftet opgaven og vil meget gerne have hjælp/inspiration til Opgave 2. På forhånd tak. :D
  • Q: FSA 2005 Matematik, maj-juni opg 3.3

    Forumindlæg
    Jeg har et skema, hvor jeg får oplyst alle de regionale tv-stationer (TV2/Nord, TV2/Midt-Vest etc) og ud fra en stikprøve får givet seertallene i tusinder. Ved siden af står der, hvor mange procent seertallet er ud af de mulige seere i regionen. Opg. 3 lyder: Vis i et diagram fordelingen af tv-se...
  • Kan nogen hjælpe mig med denne matematik/fysik opgave om kraftvektorer og kileremstræk

    Forumindlæg
    Hvem end der hjælper please lav en grundig beskrivelse på hvordan man udregner det, da jeg ikke har nogen ide om hvordan jeg skal lave denne opgave. Jeg har vedhæftet et billede med både forklarende tekst, billede og opgave
  • FP9 Tal-ligevægt - Matematik 9 Klasse`s niveau

    Forumindlæg
    Jeg skal beregne værdien af den ubekendte M, i en tal-ligevægt. Den er sådan her: Den første ligevægt er på 8 og 12 Den anden er på 3m og 1 Den sidste er på 7 og m
  • Skriftlige eksamner - Hurtigt spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal op til fysik skriftlig A i morgen, og jeg ville gerne vide om det er tilladt at have studienet-opgaver fra gamle eksamner til hjælp. Et eksempel kunne være hvis der var noget om rødforskydning i et gammel eksamenssæt, og der så er en opgave i rødforskydning i det officielle 20...
  • hjælp tror jeg har valgt forkert

    Forumindlæg
    hej jeg er meget i tvivl jeg har valgt hhx, og har gået der i cirka 4 måneder, mit problem er bare jeg ved ikke om det overhovedet intresser mig. Jeg kan allerede nu sidde lidt og kede mig når vi har timerne(dog ikke så meget igen), jeg tror også de intresser sig mere for det og jeg føler generel...
  • Gymnasie

    Forumindlæg
    Hej Allsammen Jeg er en elev der går i niende klasse. I dag har jeg været til skolehjemsamtaler hvor jeg fik at vide at jeg klarede mig godt i alle fag undtagen matematik. I matematik fik jeg følgende årskarakter Færdighed:02 Problemregning:02 og Mundtlig matematik:4. Min matematik lærer ...
  • omregning af f ' (x)

    Forumindlæg
    Hej derude! Jeg sidder med en opgave i matematik B (HTX).. ∫10 1 + f ' (x)^2 * dx Hvad er det lige vi skal gøre med f ' (x) for at regne dette ud?
  • Droppe ud af 3.g?

    Forumindlæg
    Hej Jeg går på 3.g HTX lige nu, og har ikke et særligt højt snit. Det ligger på 4 lige nu, men hvis jeg tæller standpunkts karakter sammen med eksammen (Det ved jeg ikke om man kan), så ligger det på 4.5 til 4.7 (Og det er bare et estimeret tal over hvad jeg tror jeg kommer til at få til eksamme...
  • Martin A. Nexø: 'Pelle Erobreren - Den store kamp

    Forumindlæg
    Jeg har nogle spørgsmål til " Den store kamp" som jeg håber, at få svar på. Hvad vil han med sin tale? Appelformer udfra talen?
  • Hjælp til analyse af Matin Luther King Jr.s tale "I have a dream"

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at analysere Martin Luther King Jr.s tale i min SSO i historie. Jeg er rimelig meget i tvivl om hvordan jeg skal bære mig ad. Hvis der er nogen, der ville hjæpe, ville jeg blive meget glad.
  • You've got a friend - Kim Fupz

    Forumindlæg
    Nogen der har læst novellen? Og eventuelt kan fortælle mig moralen?