Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 16541 til 16560 af 40685
-
Nordamerikanske kolonier
Forumindlægjeg har i dag været oppe og trække emne til historie eksamen i morgen. var så heldig at trække fra de nordamerikanske kolonier til USA ca. 1600 - 1900 hvor der er fokus på 1776 - 1914. Men jeg er lidt på bar bund for ved ikke rigtig hvad det er jeg skal gøre. De følgende tekster jeg har trukket e... -
afsluttende karakter...
ForumindlægJeg har lige checket Ludusweb for at se mine karakterer.. og der er noget jeg ikke forstår. Jeg har før skiftet studieretning, så jeg måtte gå 1.g om. Jeg afsluttede billedkunst og fysik på min daværende studieretning, hvor jeg i billedkunst fik 4 i afsluttende karakter og 10 i eksamen. Da jeg gi... -
Problemformulering Mdnt. His A
ForumindlægHej folks Jeg sidder igang med min 24 - timers mundtlig Historie Eksamen. Jeg har trukket det emne vi havde der hedder 'Menneskerettigheder' som indebærer oplysningstiden, hvor vi er gået fra at fremme demokratiet til det senmoderne samfund, hvor vi stadig ønsker at fremme det, men inds... -
droppe ud
ForumindlægHej, jeg spørger fordi jeg går i 1.G stx. jeg begynder at føle om stx overhovedet er det rigtig for mig, jeg får såen rimelig fine karakter, de kunne selvfølgelig vlre bedre. min mor er meget tit på nakken angåedne lektier og aflevering men om jeg har lavet det og spørger op til flere gange om da... -
Universitet
ForumindlægHej med jer! Jeg har et spørgsmål til hvordan det hele foregår på uni? Jeg ved man ikke har så meget klasseundervisning som på gym. Og at der ofte er nogle forelæsninger. Men vil det så sige at man selv læser derhjemme (eller på skolen for den sags skyld) og ikke får diskuteret med en lærer, hva... -
HJÆLP !! DET HASTER !!
ForumindlægHej ! Skal snart optil eksamen. & er der nogle af jer derude som kan forklar en smule om FSA fysik eksamen? Har altså VIRKELIG brug for hjælp, for jeg aner intet om hvordan eksamen foregår. Er det sådan så man laver dispositioner i alle opgivelserne/emnerne? Eller kun udfra det man vælger? Fx... -
Analyse af tekster i oldtidskundskab
ForumindlægHej jeg står og skal op til old eksamen imorgen og kom til at tænke på hvad man skulle tage fat i i teksten i forhold til analyse dele og fortolknings delen. Tak på forhånd :) -
ELEKTRONENS BETYDNING SHIT MAND
Forumindlægjeg skal til eksamen og et af mine emner er "elektronens betydning" hvilke emner kan man komme ind på? og hvad er det overhovedet? jeg er lost i det emne totalt, alle de andre emner er jeg med på. pfh. tak -
SU under nødvendig studieinaktivitet?
ForumindlægJeg er i-gang med min bachelor på 3. år. Jeg mangler blot ET kursus, som jeg ikke blev færdig med i dette studieår. Så jeg bliver nødt til at tage re-eksamen. Mit spørgsmål er: Antag at jeg hellere ikke består min re-eksamen. Så har jeg en enkel chance tilbage, som først kommer til næste års... -
Klage over eksamenskarakter
ForumindlægKan jeg klage over min eksamen, hvis jeg føler at censor forstyrrede mig under mit oplæg og derfor gjorde mig nervøs + at der var alt for varmt i lokalet? -
Groove analyse, takter, ostinater...
ForumindlægHejsa.. Skal snart til musik eksamen og tænkter om der er nogen der kan forklare mig, hvordan man "tegner" en groove analyse når man ikke er så god til det dér med takter osv...? Og om der er nogen, der kan forklare mig, hvad et ostinat er? -
hvad er AT
ForumindlægHej. Er der nogen der kan forklare mig, hvad AT er. og skal man i eksame/prøve i det i 1.g. min studieretning er mat a, fysik b, kemi b. Hvilken fag er det så jeg skal op i 1.g -
Engelsk karakter
ForumindlægHej Håber der er en der kan hjælpe!! Jeg er i øjeblikket ved at tage enkeltfag på vuc for at bestå adgangskravene til en videregående uddannelse. Jeg tager kun de fag jeg skal bruge og altså ikke en fuld hf. Jeg gik for længe siden på gymnasiet, men valgt at droppe ud i 2. g, jeg nåed... -
Kigge i papir?
ForumindlægJeg skal til en mundtlig eksamen, hvor jeg trækker et eksamens spm. hvorefter jeg har 30 min. til forberedelse. Dertil har jeg talepapir med inde til eksamen (jeg hat først selv 7 min. til at besvare spørgsmålene). Jeg ved godt, man ikke HELE TIDEN skal se ned i sit talepapir, men det er vel hele... -
Opgavebesvarelse - tvivl om kongruens samt forståelse.
ForumindlægSå har jeg skrevet endnu en tysk opgave, men jeg er bare meget i tvivl om grammatikken er rigtig, samt om der er en forstående sammenhæng i det: In Dänemark haben wir ein sehr schlechtes Schulsystem. Die jungen Leute haben nicht die gleichen Chancen nach dem Abitur, weil die Noten System sehr Ve... -
Utilfreds med karakter
ForumindlægDa jeg er meget utilfreds med en eksamenskarakter, som jeg fik d. 2. juni, vil jeg høre om, der overhovedet er chance for, at jeg kan gøre eksamen om? Jeg er klar over, at en eventuel klage skal indgives senest 14 dage efter eksaminen, men jeg søger ever alternativer til at få denne karakter lave... -
Gym Karaktersystem
ForumindlægHej.. jeg har været inde og kigge på mine indtil videre givne karakterer for afsluttede fag. Det som undrer mig er, at der f.eks. står billedetkunst..jeg fik 7(den nye) og den vægter 1,00, mens en 7 i skriftlig fysik b-niveau vægter 0,75? burde det ikke være omvendt. Desuden så ser det ud som om... -
jeg er blank...
Forumindlægjeg har nu gået på stx i ca. et halvt år og to måneder, men kan ikke overskue det, da STX har meget om naturvidenskabelige fage og højt faglige niveau... jeg er til det samfundsfaglige/sprogligt. Jeg ved ikke om alle STX'er er sådan men det er min ihvertfald. jeg vil gerne vide om der er... -
skift af studievalg?
ForumindlægHej, jeg går på hhx, 1 år. jeg har overvaret at skifte til stx, pågrund af jeg ikke finder den slags mennesker på hhx lige så spændende som på stx. Jeg kan rigtig godt lide hhx's fag, altså erhvervs orienterede fag.. dog kan jeg ikke lide fagene på stx, men jeg kan bedre lide atmosfæren der. ... -
et spørgsmål
ForumindlægHej alle jeg håber der er nogen, som kan hjælpe mig med at svare på hvad x og f(x) angiver i følgende opgave? Antallet af elever, der tog en studentereksamen på stx, er i perioden 2004-2009 steget med 850 pr. år. I 2004 var der 16 259 elever, der tog en studentereksamen på stx. a) Indfør pa...
