Eksamensforberedelse

Kigge i papir?

04. juni 2023 af Annicca (Slettet) - Niveau: C-niveau
Jeg skal til en mundtlig eksamen, hvor jeg trækker et eksamens spm. hvorefter jeg har 30 min. til forberedelse. Dertil har jeg talepapir med inde til eksamen (jeg hat først selv 7 min. til at besvare spørgsmålene). Jeg ved godt, man ikke HELE TIDEN skal se ned i sit talepapir, men det er vel hele ikke meningen, at man skal kunne det udenad - altså helt flydende? Vi har jo alligevel kun haft 30 min. til forberedelse????

Brugbart svar (0)

Svar #1
04. juni 2023 af Anders521

#0

Vi har jo alligevel kun haft 30 min. til forberedelse????

Hvis læreren har givet spørgsmålene ud til eleverne i god tid før eksaminationen, så har man da haft mere end 30 min. til forberedelse.


Svar #2
04. juni 2023 af Annicca (Slettet)

Det er rigtigt nok - vi har kendt spørgsmålene (dog ikke bilagene) i ca. 1,5 mdr. før eksamen.
Men jeg tænker mere på, at eftersom der i alt er 10 eksamenspørgsmål (vi naturligvis har forberedt os på), så kan man jo ikke dem alle uden ad.

Brugbart svar (0)

Svar #3
04. juni 2023 af Anders521

#2

Det er rigtigt nok - vi har kendt spørgsmålene (dog ikke bilagene) i ca. 1,5 mdr. før eksamen.
Men jeg tænker mere på, at eftersom der i alt er 10 eksamenspørgsmål (vi naturligvis har forberedt os på), så kan man jo ikke dem alle uden ad.

Hvis man haft 1,5 mdr. til at forberede sig til 10 eksamensspørgmål, og stadig ikke kan dem uden ad, så må man bruge de 30 min. i forberedelseslokalet som repetition.

I hvilken uddannelse og fag er der tale om?


Svar #4
04. juni 2023 af Annicca (Slettet)

OK. Tak for svar. Det er en geografi c-niveau ekamen på HF. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
04. juni 2023 af hjælpimatogkemi

#4

OK. Tak for svar. Det er en geografi c-niveau ekamen på HF. 

Ønsker du den gode karakterer - Kræver det, at man ikke kigger i sine notater hele tiden, og læser op fra dem, men at man kan sidde og fremlægge de enkelte spørgsmål for læreren og censor. Heraf besvare deres spørgsmål :) 

Håber du får en god oplevelse med din eksamen 


Skriv et svar til: Kigge i papir?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.