Søgning på: srp biologi idræt. Resultater: 16541 til 16560 af 16934
-
Hjælp til retning af tysk kort dagbogsside HASTER!
ForumindlægHej alle sammen jeg skulle skrive en dagbogsside i tysk og den er for til imorgen, men jeg er ikke særlig god til tysk, så hvis der er nogle der ville rette den for mig, ville jeg være rigtig glad. Tak på forhånd. Liebes Tagebuch Heute Morgen ich um 7 Uhr auf stehe. ... -
Hjælp til konkret emne
ForumindlægHejsa! Jeg skal igang med min AT-synopsis, og til at starte med havde jeg valgt emnet "medicinal udvikling" sammen med fagene biologi A og kemi B. Dog vil jeg gerne have konkretiseret mit emne, og derfor kunne jeg godt bruge lidt hjælp til at finde et specifikt emne, som jeg k... -
Receptorer og rusmidler
ForumindlægHej Jeg vil lige til at starte med sige at jeg ikke er helt sikker på om det her er et spørgsmål til kemi eller biologi (eller begge dele O_O) Men det går ud på at jeg skal lave en fremlæggelse om rusmidlers virkninger på kropen, specielt i forhold til receptore. Har jeg forstået det ret at når v... -
indragelse af kemi i studieretningsprojekt om allergi
Forumindlæg<p> Hej:)</p> <p>jeg skal snart til at skrive studieretningsprojekt i fagene Biologi A, Kemi B oghar valgt emnet Allergi.</p> <p>for at opsumere kort vil jeg i biologidelen skrive en om immunologi. forskellige allergityper og års... -
Kandidatreglen
ForumindlægHejsa. Jeg har et spørgsmål der egentlig ikke er om mig, men min kæreste. Han har altid ønsket og læse medicin. Han er opvokset i Sverige, men dansk statsborger, dette betyder at han dog har en svensk studenter eksamen. I Sverige er reglerne omkring optagelse på medicin studiet anderledes end her... -
Kan årskarakterer laves om?
ForumindlægHej alle. Jeg er en pige på vej ud af 2. g som lige har fået mine afsluttende årskarakterer i en del fag - altså de karakterer som kommer til at stå på mit eksamensbevis og bliver en del af mit afsluttende gennemsnit! Lige inden karakter-udgivningen var jeg så uheldig at blive syg i næsten tre ug... -
AT problemformulering hjælp!
ForumindlægJeg skal skrive en problemformulering til følgende opgave i AT7, hvor emnet er Alternativer (AT-2018): Opgave A Du skal undersøge et problem, hvor det centrale er, at et eksisterende alternativ til den fremherskende praksis ikke er slået bredt igennem. Du skal gøre rede for både den fremherskend... -
Darwins evolutionsteori
ForumindlægHey folkens Jeg har valgt at snakke om Darwins evolutionsteori. Hvor jeg vil se på, i hvilken grad evolutionsteorien har ændret samfundet, og hvordan det bl.a. er blevet afspejlet i litteraturen. Jeg har som fag valgt: Biologi (C) og Engelsk (A). Hvor jeg i engelsk vil ind og analysere bogen &q... -
Gør jeg det rigtigt?!
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal til AT-eksamen på torsdag og har et emne der hedder "det religiøse syn på gynækologi". Jeg har valgt fagene religion C og biologi A Jeg har prøvet at tage tid på hvor lang tid min fremlæggelse tager og den tager allerede 7-8 minutter bare med at sige hej, p... -
AT torsdag og jeg har kun redegørelse & analyse
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal til AT-eksamen på torsdag og har et emne der hedder "det religiøse syn på gynækologi". Jeg har valgt fagene religion C og biologi A Jeg har prøvet at tage tid på hvor lang tid min fremlæggelse tager og den tager allerede 7-8 minutter bare med at sige hej, ... -
(Samf. og bio.) -> Racehygiejne, K.K. Steincke, Darwin og Mendel
ForumindlægHey folks Jeg står og skal til AT-eksamen imorgen i mit emne "Eugenik" (racehygiejne), og med fagene biologi og samfundsfag. Jeg står i det problem, at jeg har nok biologiske teorier hvor udfra jeg kan snakke om forskellige metoder, som de forskellige videnskabsmænd er kommet frem til, ... -
Jeg fik 02, hvad skal jeg gøre?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg var til AT-eksamen i torsdags og fik 02. jeg er SÅ skuffet.. Mit gennemsnit er faldet ENORM meget. Jeg følte ærlig talt, at jeg blev dårligt behandlet derinde. (KUN af censor). Eksemenatoren var ikke min lærer, men en vejleder på skolen. Jeg har kun hørt dårlige ting om ... -
HJÆLP TIL EKSAMENSSPØRGSMÅL TIL I MORGEN!
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til 24-timers biologi B eksamen i morgen.. Min lærer har været så sød at lægge alle spørgsmålene ud, men 5, 6 stykker af dem kunne jeg godt bruge noget hjælp til! Bare nogle korte ord om det self. :-) Hvis i har lyst må i meget gerne prøve! Bioteknologi og sygdomsbekæmpel... -
Hastehjælp: Proteiners funktion og arvelige sygdomme
ForumindlægHej. Jeg læser til 24-timers eksamen i Biologi B netop nu, og har nok ramt muren og har i hvert fald også et forståelsesmæssigt problem i forhold til den opgave jeg har trukket. Overskriften er "Proteiner og enzymer". Det meste af opgaven forstår jeg godt, men den sidste del undrer mig... -
Hjælp til halvacetal i ringstruktur??
ForumindlægHej. Jeg står her med en NV rapport (Kemi) der skal afleveres i morgen, også stødte jeg ind i det her spørgsmål hvor jeg er helt lost... 1. Hvis saccharidet er reducerende, må det indeholde en halvacetal i sin ringstruktur. Find og markér halvacetalet i de saccharider, der har vist sig at være r... -
vil blive kirurg - studieretning valg?
ForumindlægHejsa.. Jeg har virklig brug for jeres hjælp. Jeg vil gerne have flere informationer om hvilke gymnasiumer er bedst at vælge imellem hvis man vil læse medicin især kirurg og hvilke studieretning jeg skal vælge. jeg går nu i 9. klasse men der er ik særlig meget tid tilbage så jeg vil lige vide hva... -
Hæve sit gennemsnit?
ForumindlægKan jeg på nogen måde ændre mit gennemsnit for stx efter studentereksamen? Jeg bliver færdig her til sommer, regner med rimelig ok karakterer, men dem, jeg har fået indtil nu har ikke været så gode (har været lidt for sløset - det er først gået op for mig i år at jeg faktisk skal bruge karakteren... -
Fosterdiagnostisk og samf (sociologi) - HASTER!
ForumindlægHej Jeg sidder i noget af et problem. I min AT-eksamen har jeg valgt at skrive i biologi og samfundsfag, under emnet, "kampen for det perfekte barn", i kampen for det gode liv. Mine problemstillinger lyder således: 1. Hvilke biologiske teknologier har vi til rådighed i kampe... -
Hvordan ser min problem formulering ud?
ForumindlægHej alle sammen! :-) Jeg skal op i min sidste eksamen på STX som er AT. Jeg ville lige høre om nogle af jer ville hjælpe mig lidt med min synopsis og fortælle hvad der ville være smart for mig at gøre/sige til den mundtlige eksamen :-) - Det skal lige siges jeg arbejder om "kampen mod ... -
Hjælp mig er FORVIRRET!
ForumindlægHej alle sammen, Jeg vil tale lidt om min lærer og hendes karakter. Min dansklærer gir desværrer ikke gode karakter som jeg forventer, men istedet dårlige som jeg ikke fortjener. Det kan godt være jeg ikke er meget god, men ikke så dårlig at jeg får 4 i en dansk stil og er aktiv!. Engang sagde h...
