Almen studieforberedelse (AT)

AT problemformulering hjælp!

03. september 2018 af Hildasofie (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg skal skrive en problemformulering til følgende opgave i AT7, hvor emnet er Alternativer (AT-2018):

Opgave A
Du skal undersøge et problem, hvor det centrale er, at et eksisterende alternativ til den fremherskende praksis ikke er slået bredt igennem. Du skal gøre rede for både den fremherskende praksis og alternativet samt udarbejde og vurdere et forslag til en innovativ løsning af problemet. 
 

Jeg har valgt fagene biologi og dansk og emnet Rygning, hvor jeg vil fokusere på at nudge unge som er vokset op i rygerhjem til at blive en del af en alternativ røgi generation. Fungerer denne problemstilling ift taksonomiske niveauer og emnet?

Hvordan påvirker passiv rygning børn og hvordan kan man gennem sprog nudge børn af rygere, til at vælge en alternativ røgfri livsstil i forhold til deres forældre?

Hvilke effekter har passiv rygning på kroppen og hvilke risici fører passiv rygning gennem barndommen med sig?

Hvordan bruges skræmmekampagner til at forhindre rygestart hos unge, herunder de som er vokset op i ryger hjem?

Hvordan kan man gennem sproget nudge børn af rygere, der er i større risiko for selv at ryge, til ikke at blive en del af en alternativ røgfri generation?


Skriv et svar til: AT problemformulering hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.