Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 1641 til 1660 af 154032
-
KEMI A - KARAKTER
ForumindlægEr der nogen der sidder med omsætningstabellen for kemi A? Jeg vil meget gerne se, hvor mange opgaver man skal løse rigtigt for at bestå. -
Oliekrisen, et AT-Projekt i Samfundsfag A og Dansk A.
ForumindlægJeg skal til at skrive min større skriftlig opgave (Oliekrisen 1973) og vil gerne høre jer derude om der var nogen der lå inde med nogle goder litteraturlister eller noter omkring emnet. I det hele taget er jeg interesseret i at høre jeres ideer om hvordan man vil kunne gribe emnet an, og speciel... -
Fransk Fortsætter A: Eksamen obligatorisk?
ForumindlægHey! Jeg er lidt forvirret fordi jeg har hørt flere forskellige svar på dette spørgsmål: "Er det blevet bestemt at man SKAL til eksamen i fransk skrifteligt og/eller mundtligt eller udtrækkes det ligesom andre fag" Jeg har hørt at undervisningsministeriet har lavet det om, så at Fransk ... -
Skriftlige karakterer
ForumindlægOhøj alle Jeg er lige blevet færdig med alle mine skriftlige eksamener og venter med frygt på karaktererne:P Men hvornår får vi dem at vide? For man plejer jo at kunne regne sit gennemsnit ud inden den sidste mundtlige eksamen! Hilsen Kristine :) -
Er mat A bestået?
ForumindlægHej. Jeg har været oppe i både mundtlig og skriftlig mat A. Jeg er dog ikke speciel god i faget og har derfor ikke fået de vilde karakter. Mit spørgsmål går på om jeg har bestået mat A, hvis jeg har fået 4 til den skriftlige og 00 i den mundtlige? Jeg mener dog selv at jeg har da snittet af de... -
Metode i biologi
ForumindlægHej, Jeg håber, jeg kan få lidt hjælp til, hvilke metoder der i biologi er brugt til at finde frem til nogle forskellige fakta... Har læst mig frem til at Yersinia Pestis findes i rotter og andre gnavere og at den overføres til lopper, samt har en bestemt virkning på lopperne. Hvordan er man ... -
Biologi, menstruationscyklus
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til biologi eksamen (C-niveau) og der er et punkt som jeg simpelthen ikke kan få til at hænge sammen. Det handler om, hvordan p-piller forhindrer graviditet - jeg kan ikke få teorien til at hænge sammen lige nu. I p-piller er der højt indhold af østrogen og gestagen(... -
Engelsk og Biologi
ForumindlægHej :) Er der nogen der har forslag til et emne i engelsk og biologi? Kan man skrive om Tjernobyl katastrofen? -
mundtlig biologi
Forumindlæghey, har nosset lidt i det.. skal op i mundtlig biologi imorgen.. hvad gir gode karaktere? -
Biologi figurer
ForumindlægHej, Jeg står og skal forklare nogen biologi figurer om et par dage, og jeg har simpelthen så svært ved at forstå dem. Jeg har vedlagt dem længere nede, er der nogen af jer, der kan forstå disse figurer? -
Engelsk SKRIFTLIG HJÆLP !!!!!
ForumindlægHey det er sådan, at jeg skal snart op til den skriftlige eksamen i engelsk, op i den nye reform. Opgaven består af en grammatisk del, også anden del består af den skriftlige. Mit spørgsmål lyder at, hvis jeg får -3 til den grammatiske del, og hvis jeg får 00 til den skriftlige del 2, hvilken kar... -
A eller B niveau??
ForumindlægHej hejJeg ved seriøs ikke hvad jeg skal gøre...!Det er sådan at jeg bliver student i år, men mangler sygeeksmainer b.la. i mat bJeg har tilmeldt mig noget kursus på mat a niveau som kan tages indenfor 6 uger.. men nu tænker jeg .. skulle jeg havde taget b niveau? Jeg kunne jo ta b niveau og samt... -
hvornår bytter man om på a og b?
Forumindlæghej alle :) Som så mange andre skal jeg til eksamen i skriftlig matematik A Men er kommet i tvivl om hvornår man bytter om på a og b (ifølge lommeregneren) Er rimelig sikker på man gør det i eksponentiel- og potensfunktioner, men gør man det også i linenær funktioner? :S -
Skriftlige karakterer
ForumindlægJeg undrer mig blot over hvordan det kan være, at ens skriftlige eksamenskarakterer ligger fremme på skolen og ikke kan komme ind på nettet ligesom ens normale karakterer jo gør! Synes ikke det er særlig fedt, at alle og enhver kan se alles karakterer! Ved ikke om det kun er mig :) -
biologi: økologi
Forumindlæghej er der nogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål:Gør rede for, hvilke biotiske og abiotiske forhold der skal være tilstede, for at der kan foregå denitrifikation. -
Dansk A sommerkursus karakter
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i Dansk A her i juli efter jeg afslutter gym i næste uge. Jeg har altid fået 7 både mundtlig og skriftligt i dansk. jeg vil høre, om det er realistisk at gå hen og få topkarakterer (12 i skr og 12 i mdt.) på et sommerkursus, som varer fra juli til August, ... -
Biologi og religion
ForumindlægHej Jeg har skrevet i biologi og religion, og vil høre om der er nogen som kunne have lyst til at læse min synopsis og give mig nogle gode råd til hvordan jeg skal tackle eksamen. Jeg kunne godt bruge nogle idéer eller råd. Håber der er nogen derude der kunne have lyst. Det ville være en meget ... -
Mat A terminsprøve
ForumindlægHej alle sammen Jeg har terminsprøve på torsdag i Matematik A. Har I nogle gode råd til hvordan jeg kan forberede mig bedst mulig til prøven ? Er der nogle emner jeg måske skal være mere fokuseret på end andre ? Andet jeg skal være opmærksom på ? -
Studieretningshjælp!!: Mat A fys B el. Bio A kem B?
ForumindlægJeg står i den meget uheldige situation, at geovidenskabslinjen ikke blev oprettet. Dette vil sige at jeg nu står mellem 2 valg: Mat A Fys B Kem B eller Bio A Kem B (for derefter at opgradere til Mat A og Fys B) Jeg er bange for at Fys B ikke er min interesse, og jeg aner ikke hvad mit andet A-f... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal snart til skriftlig terminsprøve i matematik, B-niveau. Jeg har meget svært ved faget og får desværre meget lidt ud af at læse i bogen. Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan gøre, og hvordan jeg evt kan få hjælp?
