Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 16581 til 16600 af 48964
-
Matematik på A+ niveu og eksamensbeviset
ForumindlægHej,jeg går i 2.g, og har valgt højniveu matemtik både i 2.g og 3.g (det der vidst også kaldes A+).Er der nogen der ved, om det kommer til at stå på eksamensbeviset at man har haft højniveu i både 2.g og 3.g, eller vil det se ud som almindeligt højniveu i 3.g?Har forsøgt at søge lidt på forummet,... -
novelle
ForumindlægHej. Hvordan skal man skrive en novelle? jeg har også en anden spørgesmål. Jeg har skrevet en historie hvor nutid og datid er blandet, jeg vil bare lige vide om det er okay at jeg har gjordt det. 'først tænker han 'så siger han noget direkte til den anden person som er 1 sde lang. fra... -
Den nye reform
ForumindlægHvad mener i om den nye reform? -
Gratis internetlektiebog
ForumindlægHejsa allesammen Jeg har i et projekt i faget kommunikation/IT udviklet en internetbaseret lektiebog, som er gratis at bruge. Jeg håber i vil tage et kig på den, og meget gerne benytte den til at holde styr på jeres lektier fremover... Jeg er åben overfor tilbagemeldinger på eventuelle irritat... -
Eksempler på spørgsmål til mdt. matematikeksamen?
ForumindlægHej....Som overskriften hentyder til, vil jeg gerne have nogle eksempler på spørgsmål.Jeg skal til eksamen på B-niveau, og hvis spørgsmålene derfor kunne begrænse sig til det niveau ville det være dejligt. Et evt. link til spørgsmål ville ikke skade :-DMvh Rasmus -
hjælp til Excel
ForumindlægHej, vi har en matematik eksam på fredag, hvor vi kun må bruge excel. Da jeg ikke har brugt Excel før, så jeg vil spørge om, man kan fx isolere x i excel, differentiere og lave en graf udefra en funktion? -
Er terminsprøver vigtige?
ForumindlægHej Da jeg er kommet ud i en lidt indviklet situation, og kan mulighvis ikke møde op til min matematik terminsprøve, ville jeg høre om det har et stor indflydelse på mine år på STX, eller kun indtil jeg skal op til matematik eksamen? Jeg går i 2.g forresten :) -
Fravær - HASTER
ForumindlægHej allesammen Hvis mit fravær for perioden ligger på 9,96% og jeg er væk fra to timers historie (i historie ligger mit fravær for perioden på 6%) hvor meget stiger mit fravær så for perioden? det er nemlig fordi jeg allerede har fået en advarsel. men vil ikke have en ny. og jeg bliver simpelthen... -
Hvad er en rubrik? (Hjælp, tak)
ForumindlægJeg har en ide om det, men er ikke helt sikkert. Er en rubrik ikke hvor man skal fortælle kort om hvad stilen/teksten/historien/artikel - handler om med en slags (I) skrift? Jeg laver en eksemple nu: "Rubrik" = Teksten handler om en ung mand, hvor der sker masser underlige ting i hans v... -
hjælp til projektopgave !!
ForumindlægHej allesammen (: nogen af Jer har vel haft projektuge, og nogen har nu. Jeg skal til gengæld igang næste uge, dvs. på mandag. Og vi skal skrive om en virksomhed, jeg kommer fra en by med tjaa meget af det man har i andre byer. Så tænkte på ang. mit projekt. Hvilken slags virksomhed kunne jeg sk... -
EUKLID SRP OPGAVE..MANGLER KILDER..HJÆLP! :-)
Forumindlæghej, jeg skal til at begynde på min SRP opgave her i 3.g, og jeg skal skriv i fagene MATEMATIK og HISTORIE. Jeg har fundet en del matematiske kilder, såsom euklids elementer, og "episoder fra matematikkens historie" osv. men jeg har ingen anelse om hvor jeg skal starte med den historis... -
Uddannelsesmuligheder - samfund
ForumindlægHej derude! Jeg er en 20-årig pige, som holder sabbatår! Dvs. jeg til sommer, ifølge mine planer, skal søge ind på en uddannelse i Aarhus! Problemet er, at jeg er kommet i tvivl om hvad jeg vil, og det kunne jo være folk herinde har nogle erfaringer :-) Jeg har interesse indenfor, samfund, kul... -
Slavehandel (undskyldning?)
ForumindlægHej. Jeg skal i historie komme med 5 argumenter for og imod, at Danmark bør sige undskyld for slavehandlen/slaveriet. Jeg har svært ved at finde præcis 5 argumenter for og imod. Det jeg indtil videre har er: “Det ville ikke give mening, at undskylde til nogen, der faktisk ikke selv har være invo... -
Studieretningsopgave i 3g
ForumindlægHej, Nogen der har nogle gode forslag til hvad man kunne om i studieretningsopgaven i 3g? Min studieretning hedder Engelsk A, Spansk A og Naturgeografi B Samtidig må man også kombinere med enten Historie eller Dansk. Så vidt jeg har forstået behøver man ikke vælge fag fra forskellige fakulteter... -
AT 2010 - Radioaktivitet?
ForumindlægHej Alle Jeg har valgt Fysik c og Historie til AT. Jeg vil gerne skrive om radioaktivitens opdagelse og hvad den nye viden senere hen blev brugt til. Min historielærer har bedt mig om, at finde kilder der fortæller noget om folks reaktion på den nye viden i form af avis artikler eller tidsskrifte... -
Vendepunkter underemner
ForumindlægHej alle Jeg har fået som projektopgve at skulle lave en fremlæggelse under overemnet vendepunkter, og jeg kan simpelhen ikke finde på et godt underemne. Jeg er ikke så interraseret i at have om nogle former for vendepunkter i historien, da det for mig kunne være svæt at skulle tale om siden de... -
Gennemsnitskarakteren i ét fag?
ForumindlægHejsa! Jeg har kigget på en videregående uddannelse, hvor adgangskrav er som følge: Specifikke adgangskrav er engelsk B og matematik B. Alle fag skal være bestået. Bemærk: For at blive optaget skal du have matematik på mindst B-niveau med et gennemsnit på mindst 6,0 og engelsk på mindst B-... -
Har ikke fysik..
ForumindlægJeg er en dreng på 17, der går i 10. klasse. Jeg regner med at tage på STX eller HF. Sagen er det at jeg ikke har valgt fysik... har dog taget tysk, men ikke fysik. Er det et problem, og kan jeg i så fald komme ind? Og det sådan at jeg i forvejen er elendig til fysik. Sker der noget ved det... -
standpunktskarakterer!!
Forumindlægheeejhar lige en række spørgsmål om stadpunktskarakterer på gym (er 1.g'er)1. får man karakterer for alle fag i gymnasiet, både mundtligt og skriftligt?2. nogen der vil uploade et karakterblad?3. jeg er megeeeet interesseret i at høre hvordan jeg selv kan sørge for at mit første karakter blad... -
At sige mere i tysk!
ForumindlægDav. Jeg har ret svært ved at få tungen på gled i tysk-timerne ! Kender i en eller anden måde, at komme igang med det, og få bedre mundtlige karakterer? Øve sig derhjemme eller noget?\n\nNogle erfaringer måske?
