Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 16601 til 16620 af 77388
-
REFLEKSION I=U?
ForumindlægEr det muligt at bevise (inden for refleksion) at indfaldsvinklen = udfaldsvinklen? Mvh. H89M -
Foton
ForumindlægEr dette en korrekt forklaring og kunne jeg evt. indrage noget mere? Fotonenergi: Lys kommer ikke i en fuldstændig jævn strøm. Lys kommer derimod i små pakker af energi. Disse energipakker kaldes for fotoner. Energien af en foton er direkte proportional med lysbølgens frekvens: Efoton = h &mid... -
faglig spørgesmål søges så lærerne rigtig kan vise deres kunnen til sidste skoledag
Forumindlæghej til sidste skoledag hvor vores klasse skal lave underholdning er det mit ansvar at finde nogle kvalificeret spørgesmål til vores matematik,dansk,fysik/kemi,samfund,og religion lærere.Jeg søger spørgesmål som kan stilles hver enkelt lærer om deres fag. fx dansk læreren om at stave til er meget... -
Skriftelig/mundtlig karakter på beviset?
ForumindlægHvordan regnes det egentlig ud? Jeg nemlig lidt forvirret over hvordan mit forløbige (har afsluttet 2g) eksamensbevis ser ud på Lectio... F.eks har jeg fysik på B niveau, som jeg lige har aflsuttet, og der fik jeg 7/10. Jeg var overbevist om at hver af de 2 karakterer tæller for 0,75, så et B-niv... -
Har virkelig brug for hjælp!
ForumindlægHej alle. Jeg går i 8 klasse, og mit gennemsnit ligger der omkring 4,2. Sidst jeg fik mit karakterblad, var mit snit på 3,0, så der er stigeret virkelig høj. Jeg er begyndt at knkole, altså jeg er begyndt at aflevere mine opgaver, lave mine lektier til tiden, være mindre stille i timerne (al... -
Fravær
ForumindlægHvorfor er det, at de gymnasielle uddannelser fører fravær? Burde det ikke være den enkelte elevs ansvar at tilegne sig stoffet? Hvis en elev med 14% fravær kan pensum bedre end en elev med 0,5% fravær, burde eleven med 14% ikke have muligheden for at vise dette (til eksamen e.l.)? Har vi ikke a... -
Medium - hjælp!
ForumindlægHej alle Jeg skal til fysik mundtlig eksamen i morgen, hvor jeg skal fortælle om musik i forhold til fysikken. Herunder skal jeg komme ind på lydbølger osv. Mit spørgsmål er: Hvad er et medium, når det handler om lydbølger? Jeg er meget forvirret, da medium indgår i alle forklaringer, men der... -
confused :(
Forumindlæghva9; nu hvis man har fået 7 i skr. fysik(B) og 10 i mdt. fysik(B) og IKKE har været op i hverken mdt.(B) el. skr.(B) eksamen... bliver snittet så: (7+10)/2 = 8,5 og hvad i alverden skal man bruge fagets vægt til..??? seriøst forstår ikke systemet i det her shit... -
pris på lommeregner
ForumindlægHej alle.. min lillebror havde været så flink at låne sin lommeregner ud til sin ven, der nu har smidt den væk.. da det er en texas instruments lommeregner ser vi gerne at den bliver erstattet. Problemet er bare, at vi ikke kan huske hvad den kostede.. Det er den lommeregner man typisk har mellem... -
Projektopgave om ETA
ForumindlægMig og 3 andre drenge i 9. klasse, er igang med afgangseksamens projektopgave. Vi er igang med en helst så omfattende som mulig, rundspørge, som helst skal nu ud til så mange som muligt. Derfor ville det være rigtig godt, hvis i ville tage jer den tid at svare på 3 hurtige spørgsmål, på nedenstå... -
Hvornår får man sine skriftlige eksamenskarakterer at vide?
ForumindlægJa, titlen siger vel det hele... - hvornår får man sine skriftlige eksamenskarakterer at vide? Og kommer de bare ind på lectio? Mvh. -
Gode råd til afgangsprøve i engelsk?
ForumindlægHej, Jeg skal til 9 klasses afgangsprøve i engelsk i morgen. Har i nogle gode råd? :) -
prøve
Forumindlæghej kan man ikke finde en 9 klasses afgangsprøve altså selve prøven.... så man kan øve sig.. -
Hjælp til noter
ForumindlægGodaften er der nogen der har nogle noter som man kan bruge i 9 klasse i faget historie. -
Retskrivning
ForumindlægHej! Ville bare spørge om der er nogen der har/kan finde rettearket af retskrivningen Orkanen Sandy - 9 klasse? -
hiv/aids - fordomme og myter
Forumindlægnogle der har et forslag til et produkt til min fremlæggelse af projetopgaven i 9. klasse -
Hjælp
ForumindlægNogle der har forslag til en novelle af en art omkring sorg og savn - det er til 9 klasses afgangsprøve. -
Engelsk disposition
ForumindlægHej alle.. Er der nogen herinde, der vil hjælpe mig med engelsk disposition? (niveau 9. klasse) -
Kristendomseksamen - hvad må man have med?
ForumindlægHej,. Er blevet helt i tvivl, hvad er det egentlig man må have med til folkeskolens afgangsprøve i kristendom i 9. klasse ? -
Samfundsfag notater, hjæælp!! :(
ForumindlægHej Er der nogen som har nogle notater til samfundsfag. Det skal være nogle i 9. klasses niveau. :) TAAK :)
