Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 16721 til 16740 af 23724
-
Mundtlig dansk - Artikel
ForumindlægHej allesammen.! Jeg har trukket "Danmark i krig" til min mundtlige dansk eksamen, og har valgt artiklen "Halv mand - hel soldat" af jyllandsposten. Nu er jeg så noget til problemmet, at jeg ikke kan komme igang med at analysere dette artikel, jeg er simpelthen gået i stå.. ... -
Masse
ForumindlægEt organisk stof analyseres ved en elemantar analyse. Stoffet viser sig udelukkende at være C, H, O. 0,9030 g er stoffet gav ved fuldstændig forbrænding 1,764 g CO2 og 0,9028 g H2O. a) Beregn masserne m(C) og m(H) af hendholdsvis Carbon og Hydrogen i den afbrændte prøve. b) Beregn massen m(O) ... -
Dativ eller ej?
ForumindlægHej allesammen (: Jeg sidder her med min tyske stil, som er til imorgen, så det er lidt en hastesag. Jeg har en ting jeg er i tvivl om: Oversættelse (og analyse) af denne sætning: Prinsen og Prinsessen var sammen hele dagen, og om aftenen fulgte han prinsessen hjem. - Kan det passe at det i denn... -
Eksamen, Vorherrebevares! af Tove D.
ForumindlægJeg har trukket fordybelsesområdet "kvindeliv" til min dansk eksamen. Hertil har jeg valgt at analyse teksten "Vorherrebevares!" af Tove Ditlevsen og perspektivere den til "Som englene flyver" af Naja Marie Aidt. Derudover vil jeg selvfølgelig også gerne komme ind ... -
Finanspolitik - Dansk økonomi
ForumindlægJeg er i øjeblikket i fuld gang med min SSO i international økonomi og ville høre om der var nogen der kunne give mig noget hjælp! Jeg skal foretage en analyse af den danske økonomi og analysere finanslov 2007's effekt på efterspørgslen i samfundet og den øvrige samfundsøkonomi. Bagefter sk... -
Specifikke forhold: Målgruppe
ForumindlægJeg er på 3. år igang med SSO. Jeg er en dansk virksomhed som skal eksportere til Spanien. Under specifikke forhold, skal jeg analysere målgruppen. Da virksomheden ikke vil have egne butikker i Spanien, men derimod sælger gennem mellemhandler, er jeg kommet i tvivl om jeg skal analysere målgruppe... -
hvad er bedst?
ForumindlægHej :) Jeg vil gerne spørge om det er bedst at man holder analysedelen adskilt fra metodedelen til AT-eksamen. Dvs. først fortælle om de analyser man har foretaget i ca. 3 min, og derefter snakke om metoderne man har anvendt i ca. 5? eller er det bedst at blande det hele sammen, på en måd... -
HJÆLP TIL METODE I DANSK OG PSYKOLOGI
ForumindlægSåe, jeg skal op i AT på mandag, hvor jeg skal snakke om skønhedsidealer i det senmoderne samfund. Jeg har først redegjort for Giddens teori om det senmoderne samfund. Her vil jeg mene jeg har brugt den samfundsfaglige metode?? Dernæst skulle jeg analysere Costume med henblik på at vurdere hvo... -
Dansk Eksamen (Haster)
ForumindlægJeg tænker på, hvis man formår at analyserer en tekst i eksamen, godt som muligt og fortolker, og man ikke kan finde eller har en perspektiv tekst man har gennemgået i klassen, trækker det meget ned? Hvis man springer perspektiverings delen over. For jeg har hørt af en ven, at han stadig fi... -
HJÆLP statistik
ForumindlægLav en deskriptiv statistisk analyse af husholdningernes indkomst opgjort i USD, INCOME. Analysen skal indeholde et histogram og en undersøgelse af eventuelle ekstreme observationer. Opstil og fortolk et 95 % konfidensinterval for middelværdien. Antag at variablen INCOME er normalfordelt med mid... -
MUNDTLIGT DANSK EKSAMEN!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i mundtligt dansk på fredag, og har trukket "artikler om eksistens" - men jeg er gået i stå mht. at analysere artiklen, da det er blevet en større udfordring for mig. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvad det går ud på. Altså mht. selve opbygningen, layout ... -
AT i dansk og samfundsfag - metoder
ForumindlægHej alle! Jeg skal til AT eksamen her meget snart, men jeg er meget i tvivl omkring de metoder jeg bruger. Jeg skriver i fagene dansk og samfundsfag. Jeg har omkring kernefamilien i det senmoderne samfund, og jeg har til min analyse valgt at analysere henholdsvis en roman og en novelle. Jeg har d... -
DHO - Modstandsbevægelsen
Forumindlæghej alle. jeg har lidt svært ved at komme i gang med min DHO, og vil derfor spørge om noget hjælp til at komme godt i gang. nedenunder er min problemformulering, så i kan se hvad jeg har om. Emne: 2 Verdenskrig Redegørelse for den danske modstandsbevægelse under den tyske besættelse Analyse af ... -
HJÆLP - den franske revolution
ForumindlægJeg skal i morgen kunne svare på eksamensspørgsmål lydende på noget lignende: - Redegør for den franske revolutions opståen - beskriv bevæggrunde herfor - analyser konekvenser for stænderne og for kongefamilien - Diskuter konsekvenserne af den franske revolution eller: - Redegør betydningen af ... -
Oplysningstiden
ForumindlægJeg har trukket mit eksamenssæt som omhandler oplysningstiden i Frankrig (dermed også starten af den franske revolution) Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan mit analyserende spørgsmål skal lyde. Mine kilder er Paris' valgbrev, og trejdestanden bliver nationalstat, Ludvig d. 16. ind... -
Statestik studieretningsopgave
ForumindlægTjah, sidder med min studieretningsopgave, som er så godt som færdig, mangler bare lige lidt matematik, omkring opinionsanalyser. Skal afleveres imorgen. Jeg har valgt at sætte fokus på en telefoninterview analyse. Jeg skal så finde de matematiske problemer, som er forbundet med netop den indsaml... -
Mediefagseksamen
ForumindlægHej alle. Jeg står får min sidste og afsluttende eksamen på mandag. d. 25. faget er mediefag. måden hvorpå eksamen kommer til at foregå er følgende: Jeg trækker et udvalgt filmklip fra en film, som jeg skal analyserer og fremlægge for lære/censor. derudover skal jeg fremlægge mit eget filmpr... -
Analysemodel, Sproglig, fiktive og udsigelses lag
ForumindlægFørst og fremmest er min tekst jeg skal analyserer "Kong Lindorm". Jeg har fået tildelt den dejlige opgave at skulle angive sproglige lag, fiktions lag og udsigelses lag. Jeg har fået en del kopisider omkring analyse af tekster og forståelse af dem, men det er for det meste bare volapyk... -
Landet Atlantis – ”Et symbol” Af Tom Kristensen
ForumindlægLandet Atlantis – ”Et symbol” Af Tom Kristensen - Digtet er fra hans debutbog i 1920 som hed ”Fribytterdrømme. Vi har fået til opgave at analysere dette digt, med et anarkistisk perspektiv. Derudover skal teksten analyseres ved at beskrive: 1. den ideologi, som teksten er... -
Hjææælp til undersøgelse?!
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe mig med udarbejdningen af min synopsis. Mit emne hedder - cirka - mediernes rolle under den persiske golfkrig (nærmere bestemt området omkring den amerikanske regerings fastholdelse af medierne) og bevæger sig inden for fagene dansk og samfundsfag. Mit spørgsmål ...
