Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 16721 til 16740 af 113755
-
Perspektivering hvor vigtig???
ForumindlægJeg sidder med min franske eksamenstekst, og er meget i tvivl om hvor meget jeg skal perspektivere til undervisningen.. da ejg ikke rigtigt har nogle konkrete historier at perspektivere til.. Håber på hurtig hjælp... Sofie -
Engelsk synopsis emnevalg (teknisk område)
ForumindlægHej alle. Det er snart eksamenstid i engelsk og vi skal i gang med en synopsis. Men hvad skal jeg vælge? Har før skrevet en artikel om Blu-ray til et 12 tal, men er det et klog valg til synopsis? Hvis i havde lyst så post lige nogle ideer til hvad jeg skulle vælge, gerne inden for tekniske som fx... -
Akut lektiehjælp i genetik søges!!!! Århus!
ForumindlægJeg er en pige, der bor i Århus, der søger lektiehjælp i genetik. Jeg læser medicin på universitet, men genetikken volder mig desværre problemer, specielt sandsynlighedsregning. Jeg søger derfor lektiehjælp mod betaling selvfølgelig, vedrørende genetikopgaver 1 gang om ugen måske 2, hvor vi mød... -
Andengrads ploynomier (Det gyldne snit)
ForumindlægHej. Jeg er ved at forberede mig til mundtlig matematik. Jeg skal gøre rede for det gyldne snit, men ved simpelhen ikke hvad det er. Nogle der kan hjælpe? -
Side- og linjehenvisning
ForumindlægHej, jeg sidder og laver 'den non-fiktive engelsk stil'. Men jeg har glemt om man i engelsk stilen indsætter side- og linjehenvisning efter citater?? -
Skoven og karbonkredsløbet
ForumindlægHej I biologi har jeg trukket spørgsmålet "Skoven og karbonkredsløbet" og opgaveformuleringen lyder således: I din fremlæggelse skal du redegøre for skovens betydning for det globale kulstofkredsløb og for de vigtigste biologiske processer, som indgår i kredsløbet. Dernæst skal du kort ... -
Udregning af ligning
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med at udregne denne ligningen. (1-4)^2+(-7+3)^2 -
1.g status
Forumindlæghmm, fik eksamensplan igår, samt årskarakterer i de afsluttende fag.og øv, til min store rædsel fik jeg 7 i kemi, og hvad endnu værre er den blev overført :-(og skal nu altså ikke til nogen eksamener i år, hvilket vel så betyder at jeg skal op i flere til næste år? -
3,9 i snit
ForumindlægHvis nu man har 3,9 i snit indtil videre på sit eksamensbevis, og man skal op til sommer. Hvor mange 02 eller 00 skal der til for at komme under 2,0 i snit? -
Struktur af paracetamol
ForumindlægVedhæftet er et billede af paracetamols struktur. Jeg kan se, at paracetamol består af en phenol (benzenring med OH), men jeg har problemer med at identificere resten af molekylets funktionelle grupper. Så hvilke funktionelle grupper er paracetamol opbygget af? -
Die schlaufe
ForumindlægNogen der har arbejdet med Die schlaufe??? Teksten stammer fra HANS PETER RICTER: DAMALS WAR ES FRIEDRICH. -
lineære
Forumindlægbefolkningstallet i årene 1950-2000 vokset med 2,58% om året i 1950var befolkningstallet 9,2 mio. opstil en model der beskriver udviklingen i sudans befolkningstal i årene 1950-2000 er det ik er det ik lineære model 2,58x+9,2=Y -
Eksamener på ny reform
ForumindlægHej Jeg har hørt noget om, at UVM har tænkt sig at lave fordelingen af skr. og mdt. eksamener om. Som det er nu skal man, hvis man har 4 A-niveau, op skr. dansk, eng og sine to A-fag. Men UVM vil lave det om, så man kun skal op i 3 skr. eksamener. Det foregår med lodtrækning. Er der nogen der k... -
Tungen
ForumindlægHej... 1. Kan det lade sig gøre at have "blanke" områder på tungen, hvor hverken bittert, salt surt eller sødt synes at kunne registreres? Og i så fald, hvorfor? 2. Smagsløg = kemoreceptorer ? -
uddannet som advokat
ForumindlægEr der nogen der ved hvor mange år det tager, at blive uddannet som advokat, med de 3 år på gymnasiet? .. PS: er de 10 år i folkeskolen obligatorisk for ALLE dansk statsborgere? -
Hvad skal du så være sidste skoledag :D
Forumindlæg? ... -
"Don't let the song go down on me" Elton John
ForumindlægNogle der har tips om hvordan jeg skal bære mig ad med formanalysen? Og evt andre ting? (Jeg er utrolig talentløs til musik) Og det er Musik C -
Er STX for svært
ForumindlægHej, Jeg går i 10 og får 7 i alt undtagen matematik, der får jeg 4, ville STX være for svært, og hvad linje skal jeg vælge hvis det var STX jeg vælger? -
Newtons universelle gravitationslov
ForumindlægEr Newtons universelle gravitationslov "kun" en approximation? -
Sammenligne eksamensbesvarelser?
ForumindlægNogle der er friske på at sammenligne besvarelser fra prøven i dag?
