Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 16801 til 16820 af 117955
-
Hjælp til valg af studieretning.
ForumindlægHej med jer! Jeg står over for det problem, at jeg om små 2 uger skal beslutte en endelig studieretning på gymnasiet. Det lyder måske ikke lige umiddelbart som en reel problematik, men nu skal i høre... Jeg har i folkeskolen altid været elendig til de naturvidenskabelige fag.. Fysik, kemi, ge... -
hjæææælp
ForumindlægHej jeg skal vælge om jeg vil opgradere fysik, kemi eller biologi til b og Matematik, engelsk, biologi eller tysk til a er der nogen som kan anbefale og find eulemper og fordele ved at vælge???? -
eksamenshjælp
Forumindlægeksamenshjælp i samfundsfag B som 24-timers eksamen -
Robin Cook: Chicken Tikka Masala (speech)
ForumindlægEr der nogen der har arbejdet med den? Skal op i den her til eksamen i engelsk b -
Merit
ForumindlægJeg har taget første år af HF, men har pga. sygdom været nød til at holde et års pause. Da jeg har taget første HF på den gamle reform, kunne jeg ikke bare starte på andet år på den nye reform, men skulle starte forfra. Jeg har så valgt studenterkursus i stedet for HF, hvilket jeg er godt tilf... -
Forvirring
ForumindlægHej studieportalen.Jeg har efter en lang pause fra folkeskolen tænkt mig at starte på en uddannelse og det har jeg fundet hvad er (sygeplejerske). Der er et adgangskursus på 4 fag på hf vuc og derefter ind på sygeplejerske uddannelsen. Men problemet er at jeg ikke tror på mig selv og er bange for... -
Spm indenfor genteknologi i samf?
ForumindlægHej Skal til AT-eksamen på mandag, hvor mit emne er genteknologi. Skriver i biologi B og samf C. Har ikke haft samf siden 1.g, så det ligger lidt langt tilbage. Har læst en masse biologi, og har styr på dette. Da jeg kom til samf, blev jeg lidt blank. Har selvfølgelig læst det samf om som jeg ha... -
Samme fag på forskellige niveauer
ForumindlægHej folkens :) Jeg er igang med tage en fuld HF på enkelt fag og bliver student til sommer Mit spgm er : jeg har samfundsfag på både C niveau og B niveau og også psykologi på både C og B niveau .. Skal jeg op til eksamen i både C og B i disse fag eller skal jeg kun op i B niveau i begge fag???... -
Hurtigt spørgsmål! Synopsis
ForumindlægHej SP! Jeg er virkelig på den!! Jeg hr eksamen i morgen i min synopsis men ved ikke hvordan jeg skal fremlægge den. 1. indledning, 2. Problemformulering, 3. problemstilling( svar på det spørgsmål jeg har + dansk delen analysen af avisartikel. 4. metoder. ?? Er det ik sådan man skal gør ???? Skal... -
S / C - kredsløb ??
ForumindlægVille høre om der er nogle der godt kunne tænke sif at forklare mig hvad S og C kredsløb, er for noget? -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej Snart skal der vælges emner til stx 3.g studieprojektsopgave, som er en opgave i form af en eksamen. Jeg skal skrive i Kemi og biologi og har nogle spørgsmål: Er der nogle der har forstand på acetylsalicylsyre eller paracetamol, som evt. kan anbefale nogle gode bøger/tidsskrifter/dokumenter... -
Jorden og Livets udvikling
ForumindlægEn der kan hjælpe med at lave vores opgave som vi har fået for til eksammen ved ikke hvordan vi skal starte. Vi har trukket Jorden og livets udvikling Vores lærer vil gerne have vi laver en problemstilling, arbejdsspørgsmål, to til biologi, to til fysik og to til geografi. vi skal desuden have... -
Har jeg dumpet?
ForumindlægHej! Jeg vil bare lige spørge om jeg har dumpet, hvis jeg har fået 02 i skriftlig engelsk b, og 00 i mundtlig (årskarakter), og samtidige fik jeg så 02 i engelsk mundtlig eksamen. har jeg så dumpet i engelsk? -
Valg af studieretning...
ForumindlægHej SP! Jeg står i denne situation, hvor jeg ikke ved, hvilken studieretning/linje jeg skal vælge.. Jeg står i et dilema mellem den naturvidenskablige studieretning: Bioteknologi A - Mat A - Fysik B og den sproglige studieretning: Kinesisk A - Engelsk A - Mat B Jeg interesser mig for k... -
Lommeregner
ForumindlægJeg starter på stx her efter ferien, og jeg spekulerer lidt på hvilken lommeregner ville være bedst for mig, siden jeg har valgt den naturvidenskabelige linje med matematik, biologi og kemi? Jeg tænkte lidt på en TI-84 Plus -
Er det fair?
ForumindlægHej Jeg har brugt rigtig lang tid på at se en masse videoer på yt omhandlende beviser for forskellige sætninger, eftersom jeg synes, at min matematiklærer kører det hele alt for hurtigt igennem. Jeg har spurgt ham idag, om det er okay, at jeg beviser nogle af de sætninger på en anden måde, end ... -
Dumpe eller bestå matematik
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig matematik her om lidt, og er ret usikker på om jeg består... Jeg har fået 4 i min årskarakterer, og er derfor usikker på om jeg stadig kan bestå matematik hvis jeg dumper den mundtlige eksamen?? -
HTX eller STX?
ForumindlægHej allesammen! Jeg håber at I kan hjælpe mig med at fortælle forskellen på STX og HTX? Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig studieretning med bioteknologi og er rigtigt i tvivl om hvilket gymnasie jeg skal overveje. Jeg så en anden bruger sige at det altid var en tommelfingerregel a... -
SRP
ForumindlægHej ! Jeg skal den 26. okbtober aflevere mit endelige emne til SRP, men har brug for noget hjælp. Mine fag er Idræt og biologi og mit emne bliver formentlig noget med Aerob - træning eller konditionstræning. Jeg er bare ikke helt sikker på, hvad man alt kan skrive om og, hvad man alt kan komme i... -
Lineære differentialligninger
ForumindlægSå er der tid til nogle 2.ordens lineære differentialligninger. Jeg snakker om ligninger af typen:(1) y''+a(x)y'+b(x)y=c(x)(2) y''+a(x)y'+b(x)y=0For at finde den fuldstændige løsning til (1) skal man igennem en række sætninger som skal bevises. Jeg har dog nogle problemer ...
