Generelt

Er det fair?

04. april 2019 af Sara6543

Hej

Jeg har brugt rigtig lang tid på at se en masse videoer på yt omhandlende beviser for forskellige sætninger, eftersom jeg synes, at min matematiklærer kører det hele alt for hurtigt igennem.

Jeg har spurgt ham idag, om det er okay, at jeg beviser nogle af de sætninger på en anden måde, end de måder han har vist dem på. Han sagde dog, at det måtte jeg ikke pga. jeg skal følge pensum.

Jeg synes, at det er ærgerligt eftersom jeg synes, de videoer, jeg finder på yt, er enormt brugbare, og jeg fatter hat af måden, min matematiklærer forklarer det på.

Er det en dum ide at køre det på min egen måde til eksamen? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. april 2019 af VietCoungVu

Nej, hvis det fungerer optimalt for dig, synes jeg ikke at det er nogle problem. : - )


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. april 2019 af JohnDoe1990

Snakker vi B-niveau?

Kan du komme med et eksempel på et bevis for en sætning på YT som du vil bruge i stedet? :-)

Jeg synes det er fedt at du tager ansvar for egen læring, og søger andre undervisningsmaterialer end dem din lærer fremviser.


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. april 2019 af oppenede

Hvilke youtubevideoer?


Brugbart svar (1)

Svar #4
08. april 2019 af guzbak

Hvis du når frem til det samme, så kan de jo ikke give dig hug for at bevise noget på en anden korrekt måde. Der sidder også en censor og retter til eksamen, så det er ikke kun din lærers mening der tæller her. Ellers så prøv at tage fat i en anden matematiklærer og hør hvad hans/hendes holdning er og hvordan de retter til eksamen.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Er det fair?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.