Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 16841 til 16860 af 163702
-
Hjælp til valg af studieretning
ForumindlægHej Jeg står i en mere problematik sitiaution. Jeg går i 1.g og skal snart vælge endelig studieretning. Jeg vil gerne have MatA og enten Kemi/FysB eller BiotekA, men hvad skal jeg vælge? Fordi ved jo ikke hvad biotek er, da det ikke er et fag man som sådan har haft. Men som jeg har forstået det ... -
Udregn i hånden ??
ForumindlægHejsa. Skal til mundt. mat om kun 2 dage! Og er rædselsslagen !! Der er særligt en ting jeg stadig ikke har styr på, og som jeg simpelthen har ledt og ledt efter i mine bøger + internettet, dog uden videre held: Hvordan udregner man fx a og b i en potensudvikling i hånden????? Jeg mener, her anve... -
haster.. terminsprøve.
ForumindlægHej, nogen der ved om man også får et hæfte med forskellige emner til terminsprøven i engelsk? Altså som fx. novelle, essay osv. som man også gør i dansk? -
Oversættelse (rette)
ForumindlægJeg har oversættet de her sætninger fra engelsk til dansk.. håber i gider rette dem.. Man siger, at slagteren ofte er dyrere end supermarkedet, men undersøgelser (surveys) viser faktisk, at det sjældent er tilfældet. People say, that the butcher is often more expensive than the supermarket, but... -
HELP
ForumindlægThe transport problem by criterion of cost is considered. At three suppliers ?1, ?2, ?3 112,89,199 units of some homogeneous cargo are concentrated accordingly. This cargo should be transported to four consumers ?1, ?2, ?3, ?4 which demand is accordingly equal to 95,150,85,70 units of cargo. To ... -
ok-karakter HJÆLP
ForumindlægI betragtning af at jeg fik 3 12-taller i henholdsvis mundtlig dansk, mundltig samfundsfag og mundtlig historie 7 10-taller i henholdsvis læsning dansk, skriftlig fremstilling dansk, retskrivning dansk, problemregning matematik, færdigheder matematik, skriftlig engelsk, mundtlig fysik-kemi 6 7... -
ikke-racist?
ForumindlægHvordan oversætter man dette til engelsk? - udvikling fra at være ikke-racist -
fs10
Forumindlæger der nogen der har fs10 dansk og engelsk fra 2009...? -
Bevis på differentialligning
ForumindlægHej. :) Jeg skal desværre op til eksamen i mundtlig matematik A og er nu gået i gang med at gennemgå samtlige beviser. Jeg er kommet til differentialligninger og har fået et problem med at bevise, at y =c * e^(a*x) er en løsning til y'= a*y Jeg kan virkelig ikke se, hvordan man er kommet vide... -
Hjælp til Matematik!
ForumindlægHej Studieportalen jeg har brug for hjælp til denne matematik opgave, hvis der er nogle klogehoveder der ude som kan hjælpe ville det være fedt! Opgaven er nede under 5. (Mat B, May 2014) (Frederik) An area with room for cabins and trailers must be arranged at a campsite. Let denote the n... -
Tilbyder SRP-hjælp i Historie og Samf.
ForumindlægJeg hjælper gerne med opgaver i primært historie og samfundsfag, sekundært engelsk og dansk. Ganske simpelt krav: læs min profiltekst først :-) -
Are/is?
ForumindlægEr der nogen der kan forklare, hvornår man anvender ''are/is'' på engelsk, specifikt? Ex: Politiet, som alle stoler på, er glade for dommen. Manden var en forbryder. -
Andesbjergene
ForumindlægHej... Jeg skal skrive om Andesbjergene i Geografi. Har prøvet at søge på nettet men desværre kan jeg kun finde noget på wikipedia. Jeg skal skrive 2 sider eller flere. Så spørgsmålet er om der er nogen der kender en god hjemmeside, hvor der står noget om Andesbjergene, eller kan anbefale e... -
Smidt ud i slutningen af 2g
ForumindlægHej, jeg har lige fået et brev om, at jeg er blevet smidt ud af mit gymnasie p.g.a en lave karakter i 2g, men så tænkte jeg på om, jeg ikke bare kan tage det andet år på HF, og stadig blive student næste år bare som en fra HF? For har jo afsluttet alle mine C fag, så er det muligt? Mange tak på f... -
Halvt rim?
ForumindlægHvad hedder et rim der ikke rimer pga stavemåden: Hand-land (engelsk) Men på udtalen: men-again (engelsk) -
Ingen årsprøve?
ForumindlægJeg går i 2g med studieretningen mat A, fys/kemi B. Til næste år skal jeg have fys A. Skal jeg så ikke op i skri. årsprøve i år i fysik? Det samme "problem" for en af mine venner, der har eng A, mat/samf B, han har så valgt mat. Skal han heller ikke op i skri. årsprøve i mat? Ellers d... -
Kun 10 sætninger (:
ForumindlægHej, er der nogen der vil kigge min engelsk oversættelse igennem? - Jeg kan sende den til jer, hvis I vil hjælpe. Det er C-niveau. -
Universitet + adgangskrav
ForumindlægHej Jeg kunne virkelig godt tænke mig at læse til odontologi (tandlæge) her efter sommerferien. Adgangskravene for odontologi er følgende: For at blive optaget på odontologi skal du have en studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere teknisk eksamen (htx), højere hand... -
Sprogrejse
ForumindlægEr der nogen af jer, som har været på sprogrejse før?Hvis ja..Hvilket organisation rejste i med?Var det godt (organisationen)?Har det gavnet jer, i det sprog i tog ud for at lære? -
Spring fra folkeskolen til gym
ForumindlægHej. Er der nogle, der kan give mig svar på, hvordan springer fra niende klasse til gymnasiet er ( karaktermæssigt. ). Altså hvis man har et godt karaktergennemsnit i folkeskolen, vil det så falde eller stige på gymnasiet osv.
