Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 16881 til 16900 af 33233
  • normalvektorer til planer

    Forumindlæg
    xy-planen = (0,0,1)xz-planen = (0,1,0)zy -planen= (1,0,0)osv.Er dette korrekt?2)Hvordan finder man skæringspunkter mellem to kugler?Planen og en kugle? Ved skæring mellem en plan og en kugle fremkommer en cirkel, men hvordan finder man dennes ligning?Håber at der kommer nogle hints.
  • Naturfag skriftlig 2.g

    Forumindlæg
    Hej, ville hører hvordan det var gået for jer i naturfag i dag? jeg synes den var okay.. men går også kun efter en 7'er.hvad fik i opgaverne til ?
  • gravitationsloven

    Forumindlæg
    Newtons love. jeg forstår ikke denne sætning "kraften er proportional med legemernes masser og omvendt proportional med kvadratet på afstanden mellem legemerne" er der nogen som kan vise mig de to formler (når der er proportionalitet og omvendt proportionalitet)?
  • Fejlfunktion

    Forumindlæg
    HejEr der nogen som kan forklare mig hvad den komplementære fejlfunktion bruges til?Jeg ved godt hvordan den ser ud, men nu har jeg siddet og kigget på den i en time og jeg fatter det stadig ikke.I det her tilfælde er den i løsningen til en diff. ligning for strømning i porøse medier.mvhmaloulou
  • gymnasie

    Forumindlæg
    HEEEJ ALLE SAMMEN, ER DER NOGEN DER GÅ PÅ INGRID JESPERSEN GYM, TÆNKTE OM NOGEN VILLE FORTÆLLE LIDT OM DEN :D
  • Formel henvisning?????

    Forumindlæg
    Hej jeg har kigget på nogle opgavebesvarelser fra studienet, og ved hvert brugt formel er der en henvisning som denne: (jf. formel 49) Men til hvilken formelsamling henviser de til, er der nogen der kan give mig et hurtigt svar.. Mange tak
  • Mat på E-learning

    Forumindlæg
    Hej..Er der nogen som har haft held med at læse Mat på B niveau på egen hånd.. altså som fjernkursist ? eller kan det bedre betale sig at være der til undervisningstimerne?
  • eksamen 9.klasse

    Forumindlæg
    hvis jeg er nu får 02 i eksamen og det skal jeg have få at komme ind på min uddannelse eller er det bedre at få 7 eller 10 i eksamen eller er det lige meget hvad jeg får i eksamen bare det er over 00
  • SOS - SOS - Opstil en tabel over karakterernes hyppighed og frekvens

    Forumindlæg
    SOS - SOS - SOS - SOS - SOS - SOS -SOS - SOS -SOS - SOS -SOS - SOS - hvordan skal jeg opstille en tabel over tallenes hyppighed? jeg ved godt hvordan jeg finder hyppigheden MEN hvordan opstiller jeg en tabel over det? skal jeg bare beskrive hvordan eller?
  • Beskrive punktmængde

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at beskrive punktmængden som har ligningen:x^2 + 10*x + y^2 - 8*y + 40 = 0Hvordan beskriver jeg den bedst? Jeg ved at man kan bryde ligningen op og få et samlet punkt ud af det, men mit bud på (-10,5) er jeg ikke helt sikker på.På forhånd tak
  • Fysikrapport ?

    Forumindlæg
    Hej er ved at skrive om bølger og svingninger. Er næsten færdig, har kun disse spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. Interferens Hvad er interferens? Bølgers interferensmønster. Beregning af vandbølgers fart. Vil også gerne høre fra dig, hvis du har nogle gode billeder af fx dæmpet / periodiske ...
  • potensfunktioner

    Forumindlæg
    den første opgave har jeg lavet, men opgave b) kan det passe, at den falder med 20 %?
  • Produkt ideer?

    Forumindlæg
    Heej Jeg har projekt uge og skal fremlægge om Kompetenceudvikling, altså hvilke uddannelser som folk vælger og hvilke uddannelser som Danmark har brug for at unge får. Så mit spørgsmål er om I har nogle ideer til et produkt jeg kunne lave, som passer til? På forhånd tak. Knusss
  • SRO - Væksthastighed

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at skrive min SRO, men er gået i stå ved en af opgaverne. Opgaven lyder således: "Redegør for begrebet "Væksthastighed" ved hjælp af differentialregning. Begreber som differenskvotient og grænseværdi skal indgå." Jeg er rigtig meget i tvivl om hva...
  • J/mg til J/g?

    Forumindlæg
    Kort og enkelt: Hvordan omregner jeg J/mg til J/g?
  • x0

    Forumindlæg
    Jeg skal finde tagentens ligning, men kan ik' huske hvordan man finder x0
  • SSO + sidehoved/fod

    Forumindlæg
    Godaften, Jeg kom lige i tvivl omkring hvad, min sidehoved og fod skal indholde i min SSO opgave. Jeg benytter mig også af fodnoter. Normalt plejer jeg at gøre således. Hoved: Navn - opgave - dato Fod: Skole - side x af y Ville det også være passende for en SSO? Eller skal hver enkel side und...
  • Er der nogen som kan hjælpe?

    Forumindlæg
    Hvor mange medarbejdere er beskæftiget inden for handling. Resultat i hele hundrede. Der er 20000 medarbejdere ialt. Omkring 2/3 er beskæftiget inden for handling. Skal jeg så ikke finde ud af hvad 2/3 er af 20000? Og hvordan skal det gøres?
  • Eksponentiel funktion

    Forumindlæg
    En eksponentielt voksende funktion f(x) går gennem punkterne (1,2) og (3,8). Bestem en forskrift for funktionen f(x). Nogen der kan hjælpe?
  • sso om pi

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er stort set færdig med min opg, og tænkte om her var en som ville kigge/rette osv den? Hvis ja, så smid en mail herind så kan jeg sende den... På forhånd tak:)