Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16901 til 16920 af 28854
  • Forstår ikke helt skemaet

    Forumindlæg
    Jeg har ift Sydafrikas historie fået det her skema som baggrundsmateriale - men jeg er ikke helt med på hvorfor de europæiske landes investeringer i de ikke-vestlige lande er vigtigt. Det er ikke en opgave for sig selv, men jeg kunne godt bruge en smule hjælp til at forstå sammenhængen af skemaet...
  • Fedme udviklingen over de seneste 50 år.

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive studieretningprojekt om fedme og mangler tal over hvor mange fede der har været i løbet af de seneste 50 år. Jeg har kun kunne finde tal fra 1987. Jeg skal finde for både USA og Danmark.. Hjælp mig!!
  • Ikke homogen 1. ordens differensligning

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen jeg skal løse en differensligning af 1. orden, og har fået oplyst at den ikke er homogen. Differensligning er vedhæftet i en Word docx fil, eller kan ses herunder Differensligningen har den eksplicit udtrykte P_t (t er blot en notation) som beskriver hvordan den faktiske pris ...
  • Hitler tale

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er i gang med at skrive en opgave, hvor jeg skal analysere en af Hitlers taler. Jeg har redegjort for hans vej til magten, og skal nu analysere en af hans taler, derfor tænker jeg en tale før 1939 (før 2. verdenskrig), og gerne før eller omkring da han kom til magten i 1933. Mit probl...
  • Den franske revolution

    Forumindlæg
    Jeg har årsprøve i historie på tirsdag, og kan ikke finde hoved eller hale i noget! Er der nogen der sidder inde med noget materiale jeg kan bruge, til at læse op til prøven??? På forhånd tak.
  • DA/HI Typografi..?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg sidder og færdigører min dansk/historie opgave (2.g) og undre mig over en ting som overskriften nok afslører: Er der krav på typografien? Altså Skrifttype / størelse, og linjeafstand? Mange tak for hjælpen. //Michael.
  • Europæiske konjunkturer?? Hjælp

    Forumindlæg
    Hejsa... vi skal holde foredrag om "europæiske konjunkturer" (hvad end det så er ;-)) i historie... Er der nogen, der kunne hjælpe lidt? Evt. med et link til en side, der omhandler det emne *S*
  • Bekendtgørelser

    Forumindlæg
    Kære Studi Hvor finder jeg bekendtgørelserne for mdt. eks. i dansk og historie? De er ikke lige så nemme at finde på uvm.dk, som man umiddelbart lige skulle tro. På forhånd tak. Med venlig hilsen Søren Søgaard
  • hjælp, til analyse af tale . . .

    Forumindlæg
    jeg skal lave en analyse af en tale, problemet er at det er i historie og samfundsfag. hvad gør jeg ? det er jo ikke en retorisk analyse? eller er det skal jeg arbejde med kildekritik i talen ??? håber i vil hjælpe . . .
  • hælp ! analyse af tale !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Forumindlæg
    jeg er blevet bedt om at lave en analyse af en tale i min samfundsfag/historie opgave. hjælp hvad gør jeg ??? skal jeg lave kildekritik af talen, eller ??? håber i kan hjælpe mig . .
  • Retninger tysk

    Forumindlæg
    Ja jeg har brug for at få min tysk historie rettet. Den er kort og har selv kigget på den men kan ikke se flere fejl i min opgave.'' Her kommer den :D
  • Er der nogen der har nogen gode idéer?

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en større opgave i historie, og jeg ved ikke hvad for et emne jeg skal vælge.Er der nogen der har et godt forslag? Det skal ikke være et alt for svært emne, da jeg ønsker at skore topkarakter :)
  • Wienerkongressen

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive historie opgave om Wienerkongressen 1814-1815 efter Napeoleonskrigene. Er der nogle, der har noget om det, så er jeg meget interesseret. Jeg har nemlig meget svært ved at finde noget.
  • Hjemmside

    Forumindlæg
    hejjeg har lavet en hjemmeside der hedder http://www.forfatterbyen.webbyen.dk hvor man kan komme med sine mening og sine gode digte og historier. så vil jeg bare hører hvad i synes om den idehilsen luffe
  • Vietnamkrigen

    Forumindlæg
    hej! er der ikke nogle der har nogle spændende ideer til hvad man kan skrive om i sin historie opgave om vietnam. har selv tænkt på de amerikanske politikeres syn på krigen og medierne. Nogle der har nogle gode forslag?
  • Phillips-kurven

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen økonomer til steder, der har lyst til kort at gøre rede for Phillips-kurven?Skal op i historie imorgen, og det ville være rart at kunne smide den i hovedet på læreren. Tak.
  • en triggy en

    Forumindlæg
    når i en historie dyrene kan tale og har en personlig he siger man så stadig the wolf which is mad el. the wolf who is mad?
  • HJÆLP! SKAL FINDE ET EMNE..

    Forumindlæg
    hej allesammen. Jeg skal skrive en historie opgave som skal afleveres torsdag, men jeg kan simpelthen ikke finde et emne.. vil i komme med nogen forslag? jeg kunne virkelig godt bruge lidt hjælp.. tak på forhånd..
  • Soul Jazz

    Forumindlæg
    Hey, jeg skal til at skrive om Soul Jazzen's historie.. og det overraskede mig lidt, hvor få internetsider der egentlig er at finde... nogle som kan hjælpe omkring emnet?På forhånd tak
  • 2. vverdenskrig (lande)

    Forumindlæg
    hej alle sammen, jeg ved godt det kommer til at lyde mærkeligt , men jeg har en historie opgave for hvor jeg skal finde ud af hvilke lande der kommer med i 2.verdenskrigen og hvornår? kan i hjælpe? på forhånd tak