Søgning på: engelsk eksamen 2008 stx. Resultater: 16921 til 16940 af 58387
  • MANGLER!! Problemformulering til AT-eksamen, om global opvarmning!

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive AT-eksamen om global opvarmning, i Samfundsfag A og Naturgeografi B, men jeg har virkelig store problemer med at finde en problemformulering. Vi har nemlig fået emnet der hedder "Fremtiden - visioner og forudsigelser", og her skal jeg så ind og undersøge nogle visioner, ...
  • Eksamen-stress - Hydrogen-spektrum - kun en bane?

    Forumindlæg
    Hej! Dette lyder nok som et dumt spørgsmål, men jeg kan ikke lige forstå det følgende. Hvis et hydrogen-atom kun har en bane (til dens ene elektron), hvordan er det så muligt, at regne på, at det flytte sig flere skaller (som i følge Bohrs frekvensbetingelse og Rydbergformlen), og hvordan k...
  • Analyse af kronik: "Det danske sprog har engelsk syge" af Egon Clausen

    Forumindlæg
    Hej, Jeg ville høre om en derude har lavet en analyse af kronikken "Det danske sprog har engelsk syge" af Egon Clausen? eller om der er en sød sjæl derude som har lyst til at hjælpe mig? Kronikken: http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE145753/det-danske-sprog-har-engelsk-syge/ Tak...
  • Andre der har været til fysik A eksamen i dag?

    Forumindlæg
    Hej studieportalen. Nogen herinde der har været til skriftlig fysik A eksamen i dag, og har lyst til at sammenligne vores besvarelser? Bare for sjovs skyld (:
  • Ideer til SRP: Spansk + engelsk "migration"

    Forumindlæg
    Hej, Har I nogen ideer til problemstillinger som jeg kunne undersøge til min SRP med fagene spansk A og engelsk A? Jeg har allerede valgt hovedmenet "migration", og kunne godt tænkte mig at arbejde med "human traficking" fra Latinamerika (fx Mexico) til USA. Det er min lærer...
  • Hjælp mig med at sende eksamens sæt på kemi A

    Forumindlæg
    hej alle, jeg sidder med studentereksamensopgaver i kemi fra maj 2005. jeg er dygtig til kemi får 10 og 12, men jeg er stesset i denne og næste uge, så ville hører om der er nogen der har lavet denne opgave og ville sende den til mig via. mail, jeg vil med glæde selv hjælpe andre ved at sende en ...
  • det vi har mistet af Sarah Engell synopse mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej! Nogen der har lavet en analyse til novellen: Det vi har mistet af Sarah engell? Eller har adgang til skolehjælpen, og vil hjælpe med analysen? på forhånd, mange tak:)
  • Forbedredelse til eksamen - Delprøve - Verballed, konjunktioner og apostrof

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med en delprøve som forberedelse og ville høre om jeg er helt væk her? - På forhånd tak- Assignment 2 Syv forskellige eksempler på verballed er understreget. Skriv for hvert eksempel, hvilken tid der er anvendt i verballeddet. Forklar, hvorfor der i ét af eksemplerne er anven...
  • HAR DU LYST TIL AT RETTE EN ENGELSK ESSAY FOR GRAMMATIK FEJL

    Forumindlæg
    Halløj jeg er lige blevet færdig med min engelsk essay, og jeg har brug for en venlig sjæl til at rette den for fejl jeg måske har overset. Jeg sender personen opgaven vi email :-)
  • Oplysning af titler på tidligere engelsk niveau B opgaver?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil gerne bede folk om at hjælpe mig med at oplyse titlerne på de tidligere opgaver i engelsk niveau B på handelsskolen? Det vil være super lækkert. Måske er der nogen som evt. kan give links til oplysning af de udgivne opgaver. På forhånd tak.
  • Engelsk Tale om "Less Gun control" i Danmark

    Forumindlæg
    Nogen der har nogle gode ideer om hvad man kan skrive i en engelsk tale omkring Less control i danmark, det er noget der haster RET meget så, hvis der er nogen der vil være så sød at hjælpe, kunne virkelig godt bruge nogle ideer, :)
  • AT 2017: Menneskets forhold til naturen - samfundsfag og engelsk

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Skal igang med at skrive AT (menneskets forhold til naturen), men er usikker på hvilken emne det skal være og hvilke metoder og teorier jeg kan bruge. Er der nogen der vil hjælpe? Har fagene engelsk A og samfundsfag A. Alle råd og tanker værdsættes. Tak på forhånd
  • Dio med religion som emne. Så vil jeg vælge dansk og engelsk

    Forumindlæg
    Hej. Kan nogen non hjælpe med lidt. Min gruppe er snart færdige med første del af DIOen. Emnet er religion. Jeg overvejer så at vælge dansk og engelsk ind til og så skrive om f.eks hellig krig. Har nogen nogle forslag til hjælp- Tak skal I have.
  • SØGER UNDERVISER/HJÆLP/MENTOR TIL MUNDTLIG DANSK EKSAMEN PÅ LÆRERSEMINARIET

    Forumindlæg
    Jeg søger en person, som kan hjælpe mig med min mundtlige dansk eksamen til august på lærerseminariet. Jeg skal følge studieordningen fra 2010. Håber du kan hjælpe!
  • Hjælpelærer til dansk mundtlig eksamen synopse, kortfilm.(med løn)

    Forumindlæg
    Hey. Jeg er en 16.årig gammel pige der går i 10.klasse. Har brug for en hjælpelærer, til min dansk synopse til dansk mundtlig eksamen. Jeg har trukket kortfilm:-) helst en der bor i nærheden af århus. Der slf løn med i det.
  • udregne snit..

    Forumindlæg
    Heeey,jeg pleger at udregne snit ved at addere alle karakterene og derefter dele med antallet af karaktere.. men nu har lige fået at vide at idræt og kunsterisk fag kun tæller som en ½ karakterhvordan udregner man så det ??jeg har i alt 16 karaktere.. 2 af disse tæller kun som en halv karakter..??
  • Fysik b 3.g hold eksammen

    Forumindlæg
    Hej Sp Kan nogle forklare mig hvad de grundlæggende bølgeegenskaber er? Tak for hjælpen på forhånd
  • forklaring af forskellige eksamens spørgsmål i fysik C

    Forumindlæg
    Hey nu har jeg skrevet og gjort næsten alle noter klar til imorgen, hvor jeg skal til eksamen i 24timer fysik (c niveau). Der er dog nogle ting jeg ikke har fået lavet, da jeg ikke har kunnet finde nok svar på det: · Det elektromagnetiske spektrum · Udsendelse af lys fra atomer · Kontinuert, emi...
  • Kan jeg møde op til eksamen og dumpe med vilje?

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til eksamen i old i morgen. Det er en sygeeksamen fra sidste år, da jeg blev ramt af langvarig hjernerystelse, og af den grund har jeg heller ikke haft overskud til selv at læse hele pensum op i år. Jeg vil virkelig gerne undgå at sidde til eksamen og få en dårlig oplevelse, fordi j...
  • Nogen der vil rette lidt spansk, til eksamen imorgen?

    Forumindlæg
    Som sagt, er der nogen der kunne være så venlige, rette min spansk fremlæggelse? Det ville være en stor hjælp. Jeg skal også have før nutid og nær fremtid til at indgå i denne fremlæggels, men jeg ved bare ikke hvor det kan indgå?? :S El texto trata de una mujer que se llama Aurora. El texto es ...