Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 16921 til 16940 af 33566
-
Litterære perioder
ForumindlægHey!Jeg er ret ny herinde, så jeg håber, at jeg gør dette rigtigt.Jeg skal til årsprøve i dansk, så jeg ville høre om der var nogen, der kunne gøre rede for nogle litterære perioder. Bare hvad der kendetegner dem, årstal osv. Det er primært Barokken, Romantikken, Oplysningstiden, Renæssancen og Æ... -
Kloge ord
ForumindlægHej..Skal op den 13. juni(1. g), og har styr på mit C-nievau stof..Så jeg vil spørge, hvad i kan anbefale man supplerer med... Fx noget på A-nievau..Har i nogle hjemmesider eller links, vil dette også være helt kanon..Mit pensum: Fysiologi, Sexologi, Økologi, Neorobiologi, (Mad)..Takker.. -
Har i analysemodellen fremme ved dansk eksamen??
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål hovedsageligt til dem som fik 13-tallet i mundtlig dansk, men også dem som fik 11.(FOLKESKOLE)Spørgsmålet lyder: Havde i analysemodellen fremme ved eksaminationen???Håber nogen kan hjælpe...På forhånd TAK...//Therackoo -
matematikprogrammer etc?
ForumindlægHej Alle,Jeg er lige begyndt på Mat A-niveau og leder efter et godt computerprogram, der giver træning og øvelse i at regne opgaver - så jeg er forberedt til fingerspidserne til Xamn.Er der nogen kender et sådant program eller har andre forslag til hvordan man bedst kan forberede sig til eksamen?... -
Supplering karakter
ForumindlægHej, Den karakter man får, efter at have suppleret et fag, har det NOGEN som helst indflydelse på sit gennemsnit fra gymnasiet eller andet? Er det så ikke ligegyldigt, hvilken karakter man får, så længe, at man består? -
HJÆLP til metode i AT - HASTER!!!
ForumindlægHej. Jeg skriver i historie og matemaik om opdagelsesrejser og christoffer columbus. har bare ikke nogen ide om hvad jeg skal skirve under metode afsnittet? har kigget lidt rundt omkring, men de begreber der bliver nævnt kender jeg slet ikke. Hjælp mig, er forvirret og stresset!!! -
Ja ja ja.. .Nu er jeg her igen... Suk.
ForumindlægJa... Det er mig igen... Undskyld... Undskyld undskyld undskyld.. Men nu jeg alligevel er her spørger jeg altså.. Jeg har denne ligning vidst nok 2.grads.. x(x-3)(4-2x)=0... Nogen der vil hjælpe og kan forklare hvordan de gør? -
matematiske beviser, sikre??
Forumindlæghej er de matematiske beviser vi lærer i 1.g som fx direkte bevis , induktionsbeviset osv. 100% sikre?? eller kan der være undtagelser??mange tak :) -
Hjælp til Mat og fysik på Uni-niveaue
ForumindlægHej alle.. jeg læser til ingeniør og har det svært ved at forstå den fysik del som vi laver.. derfor søger jeg nogle der kan hjælpe mig til lektier 1-2 gange om ugen.. jeg betaler penge .. hvis du er studerene der kan hjælpe eller en der har forstand på sådan noget kan du kontakte mig her.. tak... -
Maple
ForumindlægHvordan kan jeg få maple til at vise hele udregningen, og ikke kun svaret? -
Integration og bestemmelse af arealet under en graf
ForumindlægIndenfor emnet "integration" hvordan er det muligt at finde arealet under grafer? -
Engelsk stx B 1. delprøve
ForumindlægHej, Jeg ville høre om nogle af jer har et link til engelsk B's 1. delprøver. Det er lige meget hvilke år det er, bare for at øve mig op til eksamnerne. Det haster faktisk en smule! -
Undervisning og eksamner på engelsk
ForumindlægJeg skal til sommer påbegynde mit sidefag, og overvejer meget at vælge erhvervsøkonomi. På 3 og 4 semester vil jeg skulle have fag på kandiaten i økonomi, og i disse to fag vil undervisningen og eksamenerne være på engelsk. Jeg er ikke ret god til engelsk, men forstår nogenlunde at læse engelsk .... -
Please HJÆLP mig med optagelsesprøve?!?
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gymnasiet og har ABSOLUT ingen ide om hvad der kommer til at ske? Der er mindre end 2 uger til, og har ikke fået noget brev... Var syg til min 9. kl eksamen, som derfor gik rigtig dårligt, så ved ikke meget om hvad der skal ske og tanken om det igen skræmmer mig, d... -
Trekanter
Forumindlægto trekanter ABC og A?1B?1C?1 ?er ensvinklede. Det oplyses, at a= 20, c=45, b1 = 90 og c?1??=135 -
Indekstal
ForumindlægTabel viser oplysninger om udviklingen i kiloprisen på lammekød. År: 2007 2010 2013 Kilopris: 109 kr. 120kr. Indekstal 122,3 138,1 Bestem kiloprisen på lammekød i 2013: 138,1/100*109 =... -
Formel henvisning?????
ForumindlægHej jeg har kigget på nogle opgavebesvarelser fra studienet, og ved hvert brugt formel er der en henvisning som denne: (jf. formel 49) Men til hvilken formelsamling henviser de til, er der nogen der kan give mig et hurtigt svar.. Mange tak -
HJÆLP MIG! GREENPEACE!
ForumindlægJeg blev tilfældigvis stoppet af en fra green peace idag, og snakken faldt lidt frem og tilbage, men det endte med jeg tilmeldte mig til sådan donerings noget.. MEN da jeg så kommer hjem kan jeg se at det er en betalingsserviceaftale det vil sige at de kan trække et beløb hver måned... Jeg gav ... -
En studentereksamens opgave. om pH-værdien i en sø. Hjælp
ForumindlægI en sø måles pH-værdien til 4,7.a) Beregn [H3O+] .Når en sur opløsning tilsættes kalk CaCO3, sker følgende reaktion:H3O+ + CaCO3 → CO2 + H2O + Ca2+(Reaktionsskemaet er ikke afstemt)b) Afstem reaktionsskemaet.c) Forklar, hvad man forstår ved en base.Hvilket stof reagerer som base i den angi... -
RUC - gymlærer?
ForumindlægKan man godt blive gymnasielærer, hvis man har studeret på RUC?
