Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 16941 til 16960 af 23609
-
Tidsrejse -H.G wells
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en AT-synopsis i dansk og fysik i emnet tidsrejser. Jeg har fint styr på fysikken, og min oprindelige plan var, at finde en bog der beskrev en tidsrejse og så at undersøge hvorvidt den var mulig efter de kendte fysiske teorier. Jeg har så læst H.G well´s Tidsmaskinen, men jeg... -
Kildekritik
ForumindlægJeg skal lave kildekritik, og har sådan et trin - trin hæfte over hvordan man vudere sin kilde.. Jeg har brugt min Fysik lærer bog, som jeg har sagt var en god kilde , da vi selv brugte den til undervisning osv. men så jeg lige i hæftet at min bog, kunne være en forenkling af sandheden, og kunne ... -
Samme emner som for 1 år siden
ForumindlægFor et år siden fulgte jeg med i spørgsmålene om fysik i 9. klasse. For tiden ser jeg de samme spørgsmål gentaget igen og igen. Brug søgemuligheden, der er mange, der allerede har svaret på jeres spørgsmål. Skulle der undtagelsesvis dukke et nyt spørgsmål op, vil jeg (tidlegere fysik/kemi-lærer) ... -
SRO =)
ForumindlægHej Alle, Nu er jeg omsider ved at være færdig med min SRO! Eftersom at denne er afgørende for om jeg rykker op i 3.g ville jeg spørge om nogen gad at skimme den igennem og fortælle om de har fået noget ud af den? Jeg er generelt ikke særlig god til fysik men har fået tildelt fagkombinationerne ... -
HJÆLP TIL AT FORLØB OM FORBRÆNDINGSMOTOREN
ForumindlægHej folkens. Jeg har valgt at have om "Forbrændingsmotoren" i dette års AT-forløb til eksamen. Fagkombinationen er Fysik & Samfundsfag. Jeg ville derfor høre om nogle af jer kendte nogle teoretikere, gerne indefor tidsperioden 1851-1914, inden for det samfundsfaglige som har lavet t... -
Solarkonstanten og bestemmelse af solens vinkeldiameter
ForumindlægJeg har lige trukket fysik, og skal give en præsentation af solen som en stjerne og opbygning af solsystemet og tage udgangspunkt i bestemmelse af solarkonstanten og bestemmelse af solens vinkeldiameter. Her vil jeg komme ind på solarkonstanten, årstider, dag og nat, solformørkelse og har fået af... -
Elektromagnetisme
ForumindlægHey allesammen :) Min veninde og jeg skal op i fysik/kemi på mandag, og vi er begge lidt usikre på emnet "Elektromagnetisme". Vi har læst kapitlet igennem igen og igen, læst i andre fysik/kemi bøger, læst på nettet - men forstår det stadig ikke helt. Er der nogen, som har nogle go... -
5 A fag?
ForumindlægHello people. Ja som overskriften lyder overvejer jeg, at afslutte min studentereksamen med 5 A fag. Det skal siges, at jeg starter i 1.G efter denne sommferie. Mit spørgsmål til jer er så: Bliver det for hårdt for mig? Min overvejende studieretning: Matematik A, Fysik A & Engelsk A. Stud... -
SRP - bøger om svingninger?
ForumindlægHej, Jeg har Fysik A og Byggeri og energi A som min SRP fag. Mit emne er dæmpede- og tvungne svingninger i broer, hvor jeg gerne vil undersøge og beskrive med fysik, hvad det er, der sker når en bro er under påvirkning af sådanne svingninger. J eg skal finde noget litteratur, som jeg kan anvende,... -
seneste frist for supplering af fag
ForumindlægHej Her i 2011 søger jeg ind på medicin. Jeg ansøger både ved aarhus og københavns universitet (mit snit er 10,8). Jeg regner med at søge ind på februarholdet. Har hørt der for nogle studier gælder specielle regler i forhold til hvornår man senest skal have suppleret eventuelle fag op (for mit ve... -
Skråt kast med luftmodstand
ForumindlægHar fået et spørgsmål i min problemformulering til srp der lyder således Redegør for fysikken i det skrå kast med luftmodstand, og opstil en differentialligning, der bestemmer banen. Overvej hvilken effekt mundingshastighed og skudvinkel har på banen. Har redegjort for fysikken i det skrå kast,... -
Har brug for vejledning
ForumindlægHej, Jeg har Samf A, Eng a og Mat B. I fremtiden kunne jeg godt tænke mig at blive arkitekt. Jeg mangler nogle specifikke adgangskrav, som du nok kan se. (Enten fysik B og kemi C eller fysik B og bioteknologi A eller geovidenskab A og kemi C), de specifikke adgangskrav kan jeg godt vælge i min... -
Hjæælp ;) Til bøger
ForumindlægHej Sp. Den dag jeg op i fysik/kemi, har jeg lidt læseferie før jeg går op til eksamen, men jeg vil derfor godt læse nogle bøger om de forskellige emner, så jeg måske kan få bedre karakterer! :) Så hvilke bøger vil i anbefale, ud fra disse emner:Kemi:Alkoholsyre og baser samt salteAtom kemimadens... -
Brydning(lys)
ForumindlægJeg har fået en aflevering for i fysik, og da jeg er virkelig dårlig til fysik vil jeg meget gerne have hjælp: 1: En lysstråle sendes med indfaldsvinklen i=32 grader fra luft ind i et rudeglas. Beregn brydningsvinklen b i glasset. 2: En lysstråle sendes med en indfaldsvinkel på 74,9 grader ne... -
Oplæg
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede et kort oplæg i fysik omkring emnet elektricitet. I slutningen af oplægget vil jeg gerne koble det til andre emner inden for fysikkens verden, jeg er dog i tvivl om hvilke emner jeg kan snakke om og hvordan jeg præcis kan koble dem sammen. Indtil videre har jeg... -
Optagelsesprøve til STX.
ForumindlægHej! I morgen skal jeg til optagelsesprøven, og jeg er nervøs. Jeg skal op i Engelsk, Matematik og Dansk - mundtligt. Men jeg har læst omkring, man også kommer op i Fysik/Kemi, er det rigtigt? - Men ellers har jeg forberedt mig på Fysik, på de generelle ting, som hvad en ion fx er. Men jeg ville... -
FSA Biologi eksamen :( gonna die ...hjælp
ForumindlægHej alle vidunderlige mennesker !! :) Jeg skal op i biologi her til FSA ' eksamnerne.. OG DER ER PÅSKEFERIE Og jeg har et STORT probleM , ELLER FLERE : 1. Vi har den samme lærer i fysik , og biologi . Så vi har lavet fysik det meste af året ;( 2. Jeg er dårlig til biologi 3. DER ER INGEN DER ... -
:(
ForumindlægHej alle vidunderlige mennesker !! :) Jeg skal op i biologi her til FSA ' eksamnerne.. OG DER ER PÅSKEFERIE Og jeg har et STORT probleM , ELLER FLERE : 1. Vi har den samme lærer i fysik , og biologi . Så vi har lavet fysik det meste af året ;( 2. Jeg er dårlig til biologi 3. DER ER INGEN DER ... -
Matematik-hjælp tilbydes nær Roskilde
ForumindlægJeg er en lærerstuderende med linjefag i matematik, biologi og fysik/kemi. Jeg har haft matematik på meget højt niveau i forb. med tidligere studie på DTU. Jeg er meget tålmodig og forsøger at møde vedkommende jeg underviser hvor hun/han er. Jeg tilbyder hjælp i matematik/fysik/kemi, biologi i fo... -
Biologi Timer
ForumindlægHej Jeg skal op i en Biologi Exame her den 28 Juni og min Biologi leare er ikke kun min Biologi leare men ogsaa min Fysik og Cemi leare og jeg kom in i klassen efter de havde haft deres biologi timer og nu giver hun os kun fysik timer og jeg er totalt lost jeg har brug for at bestaa men ved virke...
