Matematik

Har brug for vejledning

12. januar 2021 af Siljest - Niveau: B-niveau

Hej,

Jeg har Samf A, Eng a og Mat B. 

I fremtiden kunne jeg godt tænke mig at blive arkitekt. Jeg mangler nogle specifikke adgangskrav, som du nok kan se. (Enten fysik B og kemi C eller fysik B og bioteknologi A eller geovidenskab A og kemi C), de specifikke adgangskrav kan jeg godt vælge i min studieretning. 

Så mangler jeg bare Mat... Har også mulighed for at hæve Mat fra B til A, men har hørt, at det kan være dumt. Så ville høre, om det er bedst at hæve mat på gym, eller at tage det som suppleringskursus efter.


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. januar 2021 af Krollo (Slettet)

Går selv i 2.g på STX. Det lyder da kun dumt, hvis man ikke er god til faget og/eller ikke bryder sig om det. Men hvis det er tilfældet, ville jeg ikke anbefale at blive arkitekt.

Hvis du sætter dig for det, burde du kunne få meget ud af faget på A-niveau, såfremt du prioriterer det rigtigt. Spørg evt. din lærer om, hvor mange elevtimer du skal have i 3.g, hvis du trækker faget op.

Kan se på din profil, at du kun går i 1.g. Har du overvejet at skifte linje til Samf A og mat A? Tror også at en linje som Mat A, fys A og kemi B kunne være en fordel for dig. Dog skal du selvfølgelig ikke skifte retning, hvis du ikke bryder dig om de fag :) Hvis du er i tvivl, skal det dog siges, at det altid er bedst at skifte linje så hurtigt som muligt.


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. januar 2021 af Krollo (Slettet)

PS: skriv en anden gang dit indlæg under 'Studievejledning' frem for 'Matematik'. ((:


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. januar 2021 af Absalon1201 (Slettet)

www.ug.dk


Skriv et svar til: Har brug for vejledning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.