Søgning på: mediefag c eksamen. Resultater: 16941 til 16960 af 89230
-
Bølger -diffraktion og interferens
ForumindlægHJÆÆÆLP! Jeg skal til mundlig eksamen i Fysik C og mit spørgsmål lyder således: Bølger - herunder diffraktion og interferens En mundlig præsentation af bølger med omtale af forskellige typer og grundig redegørelse for beskrivelsen af en bølge. Specielt ønskes redegjort for diffraktion og interfer... -
religions kritikere
ForumindlægHej Jeg skal til religions eksamen på c niveau og jeg har lidt problemer med religions kritikere så som Frederich Nietzsche og Karl Marx og feuerbach. Er der nogen der kort kan ridse op hvad det karakteriserer de forskellige personer, og deres forskelle og ligheder? Jeg håber nogen kan hjælpe :... -
Intern prøve i matematik (til læreudd)
ForumindlægDa jeg ikke har HF matematik på B niveau, men "kun" C niveau, er jeg blevet sat på en "skrive uge". Her skal jeg bestå den interne prøve, for at kunne gå til eksamen på 2. årgang Er der nogle der kan fortælle mig om: Hvad denne prøve indebære ? evt. et pensum? Og måske har pr... -
Ulemper ved kønnet formering
ForumindlægHej. skal op i bio c eksamen og fået spørgsmålet "hvorfor kønnet formering" så jeg spørger derfor om nogen af jer ved: -hvilke fordele og ulemper der er ved kønnet formering? -hvordan kønsceller dannes ved celledeling -hvordan et fosters udvikler sig til han eller hunkøn det ville ... -
areal af sideflade
ForumindlægHej SP. Jeg er gået i stå her. Er der nogen der kan forklare mig, hvordan jeg løser opgave c i opgave 11? http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120531%202stx121%20MAT_A.ashx -
tværvektor og beregning af determinant
ForumindlægHej. Skal til eksamen i morgen, og min lærer har lige pludselig lagt en ny spørsmål ind på teams. Kan i hjælpe mig? Du skal komme ind på definition af tværvektor og beregning af determinant regnet ud fra a) koordinater til de to indgående vektorer b) anvendelse af tværvektor og c) vekt... -
Søger geografi noter
ForumindlægHejsa. Jeg står og skal op til geografi-eksamen, om et par dage, og søger derfor noter eller andre former for hjælp, for at komme bedst muligt igennem det. Så hvis i har nogle gode noter til geografi c eller b, må i meget gerne dele på drev, eller sende til min mail: Caroline.basler@hotmail.com -
Latin hjælpelærer søges
ForumindlægHej. Jeg søger hælperlærer i latin, helst i Jylland. Jeg går på HF, så jeg SKAL op til eksamen. Jeg har brug for hjælp til: Undervisning af det mere "komplicerede" latin på c-niveau OG Hjælp til syntaks analyse af den eksamenstekst, jeg trækker Jeg skiftede mit valghold sent, så jeg... -
Søen som økosystem
ForumindlægHej igen, Et af mine eksamensspørgsmål til biologi c eksamen lyder sådan her "Giv en beskrivelse af søen (eller andet vandmiljø) som økosystem. Beskriv herunder hvilke hovedkomponenter, der indgår." Men jeg kan ikke rigtig lige finde noget om søen som økosystem sådan lige og hvilke... -
Parallel oversættelser i latin
ForumindlægHej. skal til eksamen i latin på C. Er der nogen der kan hjælpe med nogle paralleloversættelser til Cæsar til disse tekster: Commentarii de bello gallico Liber V, 13 Liber V, 14 Liber VI, 13 Liber VI, 14 (i oversættelse) + historiske baggrund -
Dopplereffekt
ForumindlægHej alle Sidder lige og læser op til fysik c eksamen i emnet lys og bølger. Jeg ved godt hvad dopplereffekt er, når man snakker om galakser i emnet Big Bang, men er ikke helt sikker på hvor det hører ind i dette emne. Altså, skal man fortælle om det, når man snakker om det elektromagnetiske spek... -
Sygekesamen
ForumindlægHej Jeg skal op til en syge-eksamen efter sommerferien og har fået afleveret en lægeerklaring og alt det der kræves. Faget er biologi på c-niveau og jeg fik tildelt 12 eksamensspørgsmål som jeg skulle forberede. Mit spørgsmål er så, om de spørgsmål jeg fik vil erstattes med andre spørgsmål, da ... -
Kvadratisk Programmering
ForumindlægHej, har fået følgende delspørgsmål til mundtlig eksamen. Og er lidt i tvivl. Delspørgsmål:Gør rede for ligheder og forskelle mellem lineær, kvadratisk og parabelsk programmering. Og jeg ved godt at lineær er ax+by+c, imens parabelsk er ax^2+bx+dy+e, men er bare om når om hvad man skal tage ud... -
Proteiner
ForumindlægHej, er der nogle som vil forklare mig proteiners opbygning mhs. til intra og intermolekylære bindinger? og london, dipol-dipol bindinger Samt det her med L- og D- aminosyre, assymetrisk C-atom hvor der skulle være 4 forskellige + fischer projektion? Jeg skal til eksamen måske i proteiner p... -
Hjælp!! Old og Historie
ForumindlægHej! Jeg har brug for inspiration, jeg har valgt Oldtidskundskab (C) og Historie (A) til årets AT eksamen, med temaet "Havet - livsgivende, dødbringende og legendeskabende)... Jeg havde tænkt mig at skrive om Homer i et historisk perspektiv, men er der nogle som har andre idéer om hvad man... -
Eksamensprojekt
ForumindlægHej jeg skal op til billedkunst c eksamen Mit eksamensprojekt skal handle om “tid” Kan simpelthen ikke komme på noget jeg kan lave Det skal enten være et maleri, tegning, billedserie, video på 60 sek Kan i komme med inspiration til hvad jeg kunne lave som mit projekt ? Tak på forhånd -
PH.......
ForumindlægHejsa alle..Jeg er ved at læse tilæ kemi eksamen og er ved at gå kold over ph-begrebet..jeg har en tidligere opgave som hedder: beregn ph i følgende opløsninger: a: 0,20 moæ HCL opløses i 500ml. vandb: 1,0 g. HNO3 opløses i 50 ml vand.c: 0,05 g Ca(OH)2 opløses i 100 ml. vand.er der nogen der k... -
Hjælp?
ForumindlægHej... Jeg skal op til Matematik eksamen på mandag.. Jeg har svært ved at faktorisere og kan ikk forstå det. Forstår heller ikk rødder?.. Altså bare hva det betyder og hvordan man finder det. Jeg har ikke nogen eksempler på det.. Håber der er nogen der kan hjælpe… Fik at vide at rødder er ... -
kaffesyre
ForumindlægHar lige et par spørgsmål til følgende sæt:\n\nhttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-10-2.pdf\n\n1) d) er det en oxidationsreaktion? i så fald er tvivl om hvilke atomer i molekylet jeg skal se på...\n\n2)a har brugt formlen for en svag syre\n b har tegnet molekylet... -
Lys og bølger og bestemme af små afstande v.h.a. laser - Akut hjælp, tak.
ForumindlægGoddag. Jeg skal i morgen til eksamen i fysik, og har trukket "Lys og bølger", med opgaven: "Bestemmelse af små afstande v.h.a. laser". Desuden skal jeg snakke om bølgelængde og interferens. Nogen der kan pege mig i den rigtige retning, med hvad jeg skal ind på? Jeg er...
