Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 16961 til 16980 af 23609
-
Gøre det noget hvis jeg dumper!?
ForumindlægHeej allesammen.. Jeg er blevet optaget på et gymnasium, men på onsdag skal jeg op i fysik/kemi og de andre fag senere... Mit spørgsmål er: Gøre det noget hvis jeg får dårlige resultater til eksamen? Jeg er jo blevet optaget... Eller gør det noget hvis jeg f.eks. får 00 i fysik/kemi? (Jeg stinke... -
Betydning for hvilken. model
ForumindlægJeg skal svare på en spørgsmål i min opgaveformulering som lyder: 'Kom herunder ind på Reynoldstal og dets betydning for hvilken model luftmodstanden følger.' (Jeg skriver i fysik og mat btw, og dette spg tilhører til fysik delen) Jeg vedhæfter modellerner nedenunder, men er der nogen de... -
Beskriv modellen ved brug af reynoldstal
ForumindlægJeg skal svare på en spørgsmål i min opgaveformulering som lyder: 'Kom herunder ind på Reynoldstal og dets betydning for hvilken model luftmodstanden følger.' (Jeg skriver i fysik og mat btw, og dette spg tilhører til fysik delen) Jeg vedhæfter modellerner nedenunder, men er der nogen de... -
Optagelsesprøve til gymnasiet
ForumindlægJeg skal snart op til en optagelsesprøve til gymnasiet, og derfor vil jeg høre jer, om I kan sige mig cirka, hvad jeg kan forvente at komme op i af spørgsmål - jeg ved det er; dansk, matematik, engelsk og fysik/kemi, men hvad indeholder de af opgaver? Er der noget, jeg kan forberede mig på særli... -
Valg af srp-emne og fag
ForumindlægHej gutter! Jeg skal snart skrive studieretningsprojekt, men jeg har lidt blokader. Jeg SKAL skrive i matematik, og har derudover mulighed for at skrive i historie, dansk eller fysik. Jeg er en spade til fysik, så det vil jeg meget gerne undgå!!! Er der nogen, der har nogle gode ideer til, hv... -
Hvorfor kan man udregne et legemes hastighed ved at gange antal sekunder efter starten af faldet med tyngdeaccelerationen?
ForumindlægHej, jeg er i gang med en aflevering i fysik der omhandler frit fald og jeg skulle lige ind og genopfriske gravitation. Det gjorde jeg herinde: https://www.studieportalen.dk/kompendier/fysik/mekanik/tyngdeacceleration Der står dog: Når man har at gøre med et frit fald, kan man altså udregne et... -
Kemi A!!
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Tysk A
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Model!!!!!!!!!
ForumindlægJeg skal svare på en spørgsmål i min opgaveformulering som lyder: 'Kom herunder ind på Reynoldstal og dets betydning for hvilken model luftmodstanden følger.' (Jeg skriver i fysik og mat btw, og dette spg tilhører til fysik delen) Jeg vedhæfter modellerner nedenunder, men er der nogen de... -
Beskrivelse af modellen
ForumindlægHejsa, jeg spørg det her for en ven, da hun akut har brug for en hjælp: Hun skal svare på en spørgsmål i sin opgaveformulering som lyder: 'Kom herunder ind på Reynoldstal og dets betydning for hvilken model luftmodstanden følger.' (hun skriver i fysik og mat btw, og dette spg tilhører t... -
modeller
Forumindlægnu prøver jeg igen.. Jeg skal svare på en spørgsmål i min opgaveformulering som lyder: 'Kom herunder ind på Reynoldstal og dets betydning for hvilken model luftmodstanden følger.' (Jeg skriver i fysik og mat btw, og dette spg tilhører til fysik delen) Jeg vedhæfter modellerner nedenund... -
AT Problemformulering HJÆLP!
ForumindlægJeg sidder og laver AT i denne uge, og min gruppe og jeg er lidt et problem, vi har vores problemstillinger men kan bare ikke finde en passende problemformulering. Vores hovedeemne er Hvad er sandhed? og vi har valgt fagende fysik og dansk. vi har omkring Freud og hans psykoanalyse i forhold til ... -
HJÆLP!!
ForumindlægHej, jeg har lige været op til Fysik i dag. Jeg trak transformation, som jeg egentlig ikke anede så meget om. Men fik et enkelt 4 tal for det. Jeg er skuffet over mig selv. Jeg plejer at få 10 til årskarakteren i fysik, men til selve eksamen har jeg fået et 4 tal. Kommer det til at betyde meget ... -
Elektromagnet
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i fysik. Derfor skal jeg have nogle forsøg, som jeg kan opstille, men da jeg er rimelig lost i alt det med fysik, så må i super gerne hjælpe!! Jeg er i gang med at skrive om elektromagnetisme, og jeg har allerede fundet 1 forsøg, som jeg vil opstille, og det er den hvo... -
Metaller
ForumindlægHej, Jeg skal op i fysik/kemi på onsdag, og er nu i gang med med at læse op på de opgivet emner. En af dem som jeg har sværest ved er metaller. Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige til det andet end spændingsrækken og metallernes egenskaber. Jeg forstår ikke rigtigt korrosion og galvanisk beskyttels... -
Transformerligning.. Hjælp?
ForumindlægHej! Min klassekammerat og jeg skal til fysik-afgangsprøve på torsdag. Vi har ikke rigtig fået forklaret transformerligningen i fysik-timerne, men den er blevet en del af vores pensum, som vi skal have styr på, så vi ikke står og ligner idioter, hvis lærer eller censor spørger ind til det til ... -
Karakterer
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har fået nogle okay karakterer til min mundtlige eksamer, problemet er dog, at jeg i karaktergivning kun får 10 eller 12. Hvordan kan det være, at mit gennemsnit er på 10,4, men at jeg kun får 10 i fx engelsk og 02 i fysik, (plejer at få 10 i fysik) til eksamen !! Alle mine... -
Fourierrækker
ForumindlægHej jeg skal til at vælge emne til min SRP og ville gerne have et teoretisk svært emne inde for matematik sammen med Fysik (eller Kemi hvis der er et bedre bud på emnet der). Har overvejet at tage noget med komplekse Fourierrækker. Da dette dækker over komplekse tal, matricer, egenvektorer og sy... -
Fourierrækker
ForumindlægHej jeg skal til at vælge emne til min SRP og ville gerne have et teoretisk svært emne inde for matematik sammen med Fysik (eller Kemi hvis der er et bedre bud på emnet der). Har overvejet at tage noget med komplekse Fourierrækker. Da dette dækker over komplekse tal, matricer, egenvektorer og sy... -
Naturvidenskab med triple A
ForumindlægHej, jeg er lige blevet 1.g'er på STX og har valgt en naturvidenskablig linje med matematik på A og fysik, kemi på B. Jeg er rigtig glad for fysik og kemi, og jeg har fået af vide af vores tutorere at der er visse fordele ved at vælge disse tre ovennævnte fag på A-niveau (bortset fra de man...
