Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 16961 til 16980 af 33566
-
Jeg er virkelig dårlig til problemregning
ForumindlægEr nogle der har/kan finde et doc som viser en guide til problemregning -
Eksamensspørgsmål - Eksponential funktioner 3
ForumindlægHej, har fået dette spørgsmål som kan trække til eksamen. Har brug for al den hjælp jeg kan få! Gør rede for sammenhængen y=b·a^x og dens graf, og forklar betydningen af a og b. Forklar begreberne fremskrivningsfaktor og vækstrate. Vis hvordan man kan bestemme a og b ud fra to punkter på graf... -
gravitationsloven
ForumindlægNewtons love. jeg forstår ikke denne sætning "kraften er proportional med legemernes masser og omvendt proportional med kvadratet på afstanden mellem legemerne" er der nogen som kan vise mig de to formler (når der er proportionalitet og omvendt proportionalitet)? -
Matematikprogram
ForumindlægHej. Ville lige høre, om der er nogen som kender et godt program. Jeg skal bruge det til at tegne koordinatsystemer, cirkler, trekanter osv. Lige nu bruuger jeg GeoMeter, men synes der er nogle mangler. Nogen som kan hjælpe? -
hjææælp Emne til Eksamens projekter
ForumindlægHey alle sammen.. jeg ville gerne lige spørge om der er nogen af jer der lige kunne give mig nogle ider til hvad jeg kan skrive i Eksamens projetk.. det skal skrives i to fag og jeg ville meget gerne skrive i kemi, og måske historie/biologi, men jeg har desvære ingen emne..nogle forslag? mange ... -
Reynolds tal
ForumindlægHej Hvordan kan man regne Reynolds tal ud fra følgende informationer? -
Konklusion SSO
ForumindlægJeg sidder og skal skrive min konklusion i SSO. Men må jeg gerne skrive hvad jeg personligt har fået ud af min opgave? Eller skal jeg kun samle opgave i hovedargumenterne og de vigtigste svar på de stillede spørgsmål,og forklarer hvorfor og hvordan jeg er kommet frem til min endelige bedømme... -
hjælp til opgave om niveaukurver!!!
ForumindlægHej jeg har siddet og bøvlet med denne opgave.. Jeg skal vise at, x^2-4x+y^2+6y-13 = er en niveau kurve til funktionen: F(x,y) = 3sqr(x^2-4x+y^2+6y+14-3x^2+12x-3y^2-18y+40) Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, håber nogle kan hjælpe På forhånd tak -
Forskellen
ForumindlægREFORMATIONSTID OG RENÆSSANCEN ER DET IKKE DET SAMME?? FORDI JEG HAR HØRT NOGLE SIG AT DET ER DET SAMMEN BARE HVILKEN ORD MAN BRUGER? TAK PÅ FORHÅND :) -
Eksaminer i år
ForumindlægJeg går i 2g og vil gerne vide, hvor mange eksaminer jeg skal op i i år. Min studieretning er MatA, FysB og KemiB, som valgfag vælger jeg FysA og astronomiC. I 1g afsluttede jeg samf+bk, men var ikke op i nogen eksaminer. I år afslutter jeg old, rel, tysk og kemi B. Eng B kører vist 3-årigt for... -
Differentialregning
ForumindlægHej Er det nogen kan kan forklare mig flg.: 1. Redegør indgående for begrebet differentialkvotient 2. Differentiér funktionen f(x) = ax^2 + bx + c, ved hjælp af tretrinsreglen. 3. Redegør for tangentligningen og betydningen af vandrette tangenter (Der må gerne være inddraget nog... -
Integralregning
ForumindlægHey Vil gerne have hjælp til flg.: 1) Redegørelse for arealfunktion (bevis) 2) Redegørelse for det bestemte integrale 3) Redegørelse for arealet mellem to grafer Håber nogen kan og vil hjælpe :-) -
Drejeskive...
ForumindlægHej.. Jeg finder opg. b meget svært og ville gerne have lidt inspiration til hvordan den skulle løses.. http://peecee.dk/?id=34997 På forhånd tak.. -
Reducer nedestående udtryk
ForumindlægHej Jeg kan simpelhen ikke finde ud af de her opgave så vill høre om der var nogle der gad at hjælpe/forklare mig lige hvad man gjorde:-) a) 4x-7+5-x b) (6x-1)-(2x+3) c) 2*(x+7)-(6-5x) d) 2(a+2b)-(b-5a) e) -1/2a+(b-3/2a)-2b f)-2(x+5)+4*(5x+1) Og jeg ved det er mange regnestykker Men de... -
Lektiehjælp i Mat B niveau
ForumindlægSøger lektiehjælp i Mat på B niveau, god løn gives. -
Ti-Nspire Cas Lommeregner købes
ForumindlægSøger en CAS lommeregner skal bruges på B Niveau -
ØKONOMI OECON
ForumindlægHej folkens! Da jeg er blevet optaget på økonomi uddannelsen i SDU(Erhvervsøkonomisk linje) ville jeg hører om folk herinde kan hjælpe mig lidt på vej? Først og fremmest ville jeg hører om hvilke matematiske emner jeg skal øve på/opfriske før studiet start ? Og om nogen af jer evt. har nogle ... -
Relativitetsteori
ForumindlægHej! Jeg står jeg skal skrive en opgave i fysik A om relativitetsteori - og jeg aner intet omkring det!! Er der nogen der har en rapport liggende eller bare vil skrive et link til en side, vil jeg blive meget glad! På forhånd tak... -
tangens
Forumindlægjeg har tan(v) = 4.297 hvordan skal jeg finde v? -
Procent
ForumindlægJeg har rigtig længe prøvet at se om jeg kunne lære i hovedet hvordan man regner med procent, men jeg kan bare ikke huske det. Nogen der har en eller anden nem måde at lære det på?
