Søgning på: bioteknologi eksamen 2014. Resultater: 16981 til 17000 af 35409
  • "Et dukkehjem" budskab/tema/fortolkning?

    Forumindlæg
    Hej, hvad er budskabet, temaet og fortolkningen i "Et Dukkehjem" af Henrik Ibsen?
  • Forskel på kronik og essay

    Forumindlæg
    Hej Derude! :D Jeg har fået den opgave at skrive en kronik. Jeg kan bare ikke umiddelbart se forskellen mellem en kronik og et essay. Hvad er forskellen på en kronik og et essay?
  • Hvilepuls

    Forumindlæg
    Nogen som kan forklare hvorfor hvilepulsen bedst bestemmes om morgenen, inden man rejser sig?
  • Terminsprøve!

    Forumindlæg
    Hej! Vi skal have terminsprøve snart - matematik, engelsk og dansk! Vil bare lige vide hvad jeg kan forvente? Det ville være rart hvis i kunne fortælle mig å meget som muligt! Tak på forhånd!
  • Enzymer og deres struktur

    Forumindlæg
    Hej Folkens Er er der nogle der kunne forklare mig om enzymers fire strukturer? Der ud over kunne jeg godt tænke mig at få forklaret, hvordan enzymer laves i proteinsyntesen. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe :).
  • Prøveeksamen Engelsk

    Forumindlæg
    Hej skal op til prøveeksamen engelsk.Er der nogen der ved hvad det går ud på? Om det er svært? Og om hvad der skal forbedredes? Mvh Sasja J.
  • Projektopgave - Idéer

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg er igang med et projektopggave med overemnet "frihed". hvad kunne delemnerne være ? er helt blank + problemstilling ?
  • Emner i spansk på 3. år?

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg ville være evig taknemlig for, om nogen eventuelt kunne huske hvilke emner, der hos jer var blevet gennemgået i spansk A på stx (enten alle 3 år, 2 af årene eller blot 3. år). Jeg er godt klar over, at det kan variere fra skole til skole, men er alligevel interesseret...
  • Forberedelse til niveau A.

    Forumindlæg
    Hej Alle i dejlige mennesker! Håber i nyder det gode vejr. Jeg har lige afsluttet Mat. B med udemærkede karakterer, jeg synes dog ærligt ikke at jeg har en særlig dyb viden indenfor nogle af områderne. Jeg sidder med Systimes MatB bog og tilhørerende opgave bog og løser opgaver og prøv...
  • hvordan får træerne vand op igennem rødderrne?

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp til hvad man kalder den måde træerne optager vand i rødderne? er det aktiv transport, diffusion, osmose hvad hedder det?
  • Side- og linjehenvisning

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og laver 'den non-fiktive engelsk stil'. Men jeg har glemt om man i engelsk stilen indsætter side- og linjehenvisning efter citater??
  • parameterfremstilling

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne have hjælp til: Bestem koordinatsættet til hvert af linjens skæringspunkter med akserne.
  • Geografi fsa

    Forumindlæg
    Hej folkeeens. Jeg står her, og har geografiterminsprøve i morgen. Jeg har bare at klare mig godt til den prøve, da jeg personligt ikk selv synes at jeg har klaret det godt i de andre prøver. Spørgsmålene er nu, hvad skal jeg øvemig på? hvilke emner dukker typisk op i en geografi fsa? og evt ...
  • Positiv ortogonal matrix

    Forumindlæg
    Hej Jeg har brug for hjælp til en opgave, hvor jeg skal angive værdierne c, b og a i nedenstående matrix: Sådan at den bliver positiv ortogonal. Det er klart, at den numeriske værdi af både c, b og a må være sqrt(2)/2, men hvordan kan jeg (uden at bestemme determinanten) se, hvilke fort...
  • For lidt fedt, hvad betyder det for mig?

    Forumindlæg
    Jeg har lavet en kostanalyse i Biologi, og i min kostanalyse får jeg for lidt fedt, min lærer har så skrevet hvad det kan betyde for mig??? Jeg har prøvet at søge om det på nettet men uden held. Er der nogen der ved svaret så skriv gerne.
  • 2 fejl i folkeskolens afgangseksamen

    Forumindlæg
    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/05/13/162345.htm er det ikke bare sådan, at man kan kreditere ALLE eleverne 2 rigtige, uanset hvad de har svaret?!
  • Jødeforfølgelse gennem tiden...

    Forumindlæg
    Hejsa... I min historiebog står der: "De mange lidelser, der er at finde i jødernes historie, er blevet en del af jødernes selvforståelse, og de har sat dybe spor i jødedommen i dag." Da jeg snart skal op i historie, kunne jeg godt tænke mig at vide hvilke spor det har sat i jødedommen,...
  • Radioaktive kerner

    Forumindlæg
    Hej ER der nogen, der kan forklare mig, hvad radioaktive kerner er?
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hvordan løser man ligningen f'(x)=0 og finder monotoniforhold for en parabel?
  • Skal man aflevere talepapir til lærer og censor?

    Forumindlæg
    Er der nogle som ved om man skal aflevere talepapir til læreren og censor? Håber der nogle som har svar