Søgning på: fysik noter c. Resultater: 16981 til 17000 af 84814
-
Skift fra x(t) til x(s)
ForumindlægHelt kort: Sidder med et ligningssystem a la dette: X(0)=a X(t)=u*x(t)+v*x(t)*dW(t) Dette laves om til integralet a+∫0t u*x(s)+v*x(s)*dW(s) ds Hvorfor?! Er det fordi, at man simpelthen ikke kan have en grænse, der også er den variabel man integrere mht., hvorfor man bruger "s" s... -
Spektrum 2
ForumindlægEr der en, der tilfældigvis sidder med Spektrum 2 og kan se, om der er et afsnit om radioaktivitet/henfaldsloven osv.?Det ville hjælpe mig meget :) -
Solens diameter
Forumindlæghej jeg skal udregne solens diameter middelafstanden fra jorden til solen oplyses (1AE=1,5*10^10) hvis man nu siger at solen ligger på en cirkel med jorden som centrum.. hvordan finder jeg så diameteren på solen? det må være noget med omkreds på den cirkel som solen ligger på. og så den vink... -
Differentiering i dagligdagen
ForumindlægHej igen. Ville høre om der er nogen der har eksempler fra virkelighedens verden på brugen af produkt og differensreglen? Håber i nyder jeres weekend :) Sarah -
Egenskaber ved stamfunktioner?
ForumindlægHvilke egenskaber har stamfunktioner? Jeg kan godt se egenskaberne ved bestemte integraler, for det er selvfølgelig arealberegning. Men hvad kan stamfunktioner bruges til? -
forstår ikke dette
Forumindlæghttp://www.youtube.com/watch?v=oNL6JgUUSE4 I denne video, da han beregner v, får han det til 7,511. jeg får det til 7511. hvordan kan det være? -
Pendulbevægelse
ForumindlægHej :) Jeg har lige fået en fysikrapport tilbage fra min fysiklærer. Jeg har konkluderet at snorlængden er det eneste som har betydning for svingningstiden for en pendulbevægelse. Altså har amplituden og massen ikke nogen indflydelse. Men min lærer har skrevet at amplituden har betydnin... -
Radianer, grader?
ForumindlægJeg har helt glemt hvordan det nu lyder med radianer og grader, hvornår bruger man det ene og hvornår det andet? Stødte nemlig ind i et problem med en udregning hvor at jeg var nødsaget til at skifte til radianer. Nogle der kan forklare :)? -
F/K projekt om metaller, hjææælp !!!
Forumindlæghej jeg ville spørg om der er nogen der kender kender en god side, eller gode råd, som jeg måske kunne bruge til min F/K projekt, mit emne er metal. den skal indeholde følgende: elektron skaller Ion gitter metallets egenskaber metal i syre massefylde elektrolyse elektrisk strøm og spænding legeri... -
Angående om vejen til læge
ForumindlægHej. Jeg vil gerne vide, hvilken vej jeg skal tage for at blive læge. Skal jeg vælge nogle ekstra fag? Skal jeg vælge biologi som et ekstra fag?Jeg er rigtig god til matematik, skal jeg tage matematik på A niveau? -
karakter gennemsnit
ForumindlægHey jeg var op i billedkunst, og det var en eksame... Jeg har fået indtil videre: Almen sprogfårståelse: 02 Billedkunst: 02 Samfundsfag:4 Naturviden skabelige fag: 7 Og jeg er bange for at det vil trække meget ned i gennemsnittet.... når de skal vælge om man kan blive optaget på universitet.. ki... -
Studieretningsopgaven
ForumindlægSkal snart vælge fag til studieretningsopgaven og jeg kan vælge mellem matematik - dansk eller matematik - historie. Er endnu ik helt sikker på hvad jeg vælger endnu så ville spørge om der var nogen der kendte til nogle gode emner hvor man kunne kombinere de fag. -
Hvornår er en atomkerne stabil/ustabil
Forumindlæg1)hvornår er en atomkerne stabil/ustabil? 2)Hvad betyder ionserende partikler/stråler? 3)forklar kort om baggrundstråling (hvad er det,hvor kommer det fra)? -
i et Atom?
Forumindlæghej kan i hjælpe med en opgave pls. i et atom? -er der mest tomrum - halvdelen er tomrum - er der lidt afstand mellem partiklerne -ligger alle partikler tæt sammen -
Bi / Re - Dommedag
ForumindlægHej, jeg skal op i AT mandag morgen kl. 8.00 og jeg håbede på at få lidt input fra denne fantastiske side, så, here goes.. Emne: Dommedag Problem formulering: •Hvordan defineres "Dommedagsprofetier" af henholdsvis Kristendom og Videnskab? •Hvordan bruges ”Dommedagsprofetier” af henhol... -
Naturfag
ForumindlægProblemstillinger omkring stråling? -
Energi- hvad er det?
ForumindlægHvad er energi? -
Eksempel med 2. gradsligningen
ForumindlægHvis man skal lave et eksempel med 2. gradsligningen til mundtlig matematik - kan man så ikke bruge formlen for cirklens areal (pi*r^2) som x-værdi og lade radius skifte så det tilsammen danner forskellige y-værdier der til sidst kan tegnes i en parabel? Eksempel: Radius = 1 cm x = pi*1^2 y = 3... -
SOS! Paradigmeskift i den menneskelige erkendendelse
ForumindlægParadigmeskift i den menneskelige erkendendelse. Er der nogen der kan forklare hvad i al verden det er, for det er med i min pensumliste, men kan bare ikke finde noget om det, og skal op i morgen. så hvis der er en der kan hjælpe mig, ville det være skønt. på forhånd tak. -
1.g''ere.
ForumindlægHej alle 1.g'ere. Så er vi alle så småt begyndt på gymnasierne. - Hvordan var jeres første skoledag? - Hvilket gymnasium og hva' klasse går I på/i? Alt i alt, hvad synes I om det?
