Søgning på: naturgeografi eksamen noter. Resultater: 16981 til 17000 af 46824
  • Engelsk stil

    Forumindlæg
    Hej.Er det ikke nogen, som er rigtig søde at rette min engelske stil igennem.It was inevitable not to be fascinated and impressed of Florence. Florence was very much the epicentre of the Italian Renaissance and remains one of the world's top attractions for lovers of art. Florence is one of ...
  • Hjælp til rettelser

    Forumindlæg
    Jeg har en lille stil som jeg har virkelig har brug for hjælp i. Jeg kender ikke rigtig nogen som vil/kan rette den. Men hvis du bare ville bruge 2 min. til at kigge igennem og se om der er nogle fejl, ville det være super fedt. From what we hear, Gregory has no psychological crisis. There is n...
  • Matematik mundtlig A-niveau - hvor svært?

    Forumindlæg
    Jeg står i den situation at jeg rigtig gerne vil have et 4-tal til den mundtlige mat A eksamen. Hvor meget bedømmer I at man skal kunne, før dette kan lade sig gøre? Har tænkt mig at fokusere mest på beviserne, og undgå så mange af deres spørgsmål som muligt... SKAL man desuden gennemføre et bev...
  • mundlig spansk oplæg

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i mundlig spansk på tirsdag. En del af eksamenen består i at holde et mundligt oplæg om Madrid. Jeg har lavet oplæget, men vil meget gerne have nogen til at læse det igennem og tjekke det for eventuelle fejl.Mvh. Louiseline
  • Historieeksamen, hvordan?

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogle der kan fortælle hvordan man går til eksamen i historie? Har læst i bekendtgørelsen, men synes ikke det var den store hjælp. Jeg ved kun, at vi har 24 timers forberedelse. Håber der er nogle, som kan hjælpe.
  • Omkreds af trekant

    Forumindlæg
    Følgende opgave er en opgave u. hjælpemidler:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0586SF.pdfDet drejer sig om opgave e)Umiddelbart må B være 90 grader, men hvad mangler jeg så at gøre.
  • Findes disse tekster på dansk?

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg vil blive meget glad hvis nogle af jer herinde ved om de her to tekster findes på dansk også:B.Brecht: Von der Kindesmörderin Marie FarrarogB. Brecht: Der Augsburger KreidekreisJeg skal nemlig op til tysk eksamen snart, og derfor vil det være en god hjælp til forståelsen. På forhånd m...
  • Naturfag

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogen der har svarene til dagens sproglige eksamen i naturfag for 2.g? Eller evt. et klogt hoved, der gider regne den ud.Jeg ved ikke hvor man kan finde prøven henne, men vil gå ud fra at uvm.dk ville være et godt bud.
  • Fremlæggelse

    Forumindlæg
    HejJeg skal snart op til spansk eksamen, og er blevet helt i tvivl om hvordan man egentlig begynder en fremlæggelse på spansk. f.eks.I denne fremlæggelse vil jeg snakke om Fidel Castro.Hvordan siger man det på spansk?mvh.Nick H. Lauritsen
  • Fysik fremlæggelse

    Forumindlæg
    HejSkal til Fysik eksamen 2g, og har fået at vide man kan tage udgangs punkt i en rapport/forsøg man har lavet.Tænkte på når man så fremlægger skal det så være, sådan at man siger:Formålet var...Teorien var...Fremgangsmåde var...osv.Det går jo bare hen og bliver rimeligt slavisk.Nogen som har en ...
  • 00 i dansk og 10 i årskarakter - dumpet fag?

    Forumindlæg
    Hey! Jeg var så uheldig at få 00 i dansk mundtlig eksamen (spørg ik)!! Har jeg så dumpet faget Dansk A? Eller er det gennemsnittet af ens danskkarakterer? For jeg fik nemlig 10,10 i årskarater.. P.S. det er HHX
  • HJÆLP SPANSK

    Forumindlæg
    Hejsa jeg er igang med, at afslutte min 3.g, Vil høre om der ikke er nogen, som vil tage min skriftlig eksamen i spansk da jeg ikke selv kan finde ud af sproget og er afhængig i at få gode karakter. Og selvfølgelig betaler jeg gerne for det.
  • 1. verdenskrig

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave om hvad der er sket politisk efter 1. verdenskrig. Nogle der kan sige mig, hvad jeg skal kigge på? Hvad vil være godt at sige til en eksame når man skal prøve at fortælle om sådanne ting? På forhånd tak
  • Historie-nørd søges

    Forumindlæg
    Hej venner. Står til en 24timers historie eksamen, som skal fremlægges imorgen og derfor søger jeg ny kammerat som kan hjælpe. Der er 500kr på højkant, hvis vedkommende kan lave et sikkert 4-7 tal til mig. No problemo. Mvh. Kasper.
  • Polynomiers division

    Forumindlæg
    Jeg sidder her og læser til matematik eksamen på b-niveau. Og jeg kan virkelig ikke forstå division af polynomier. Hvad er formålet med denne division? Noget siger mig det er at man finder polynomiets rødder? Og hvad betyder den rest man får? synes det er meget uoverskuligt forklaret i bogen
  • Gratis adgang til Gyldendals online leksikon

    Forumindlæg
    Tænkte der var et par stykker der kunne bruge dette op til eksamen... Man skal vist blot tilmelde sig og så har man gratis adgang i 6 uger... http://www.gyldendal.dk/webapp/wcs/stores/servlet/OnlineExtSubscriptionDisplay?storeId=10001&catalogId=10002&langId=1000
  • Alssundbroen med tilkørselsveje

    Forumindlæg
    hey alle :) Da jeg nok ikke er den eneste der skal op til eksamen i Mat B dette år (HTX) kunne det jo være lækkrt hvis vi kunne hjælpe hinanden. Evt komme med ideer, fif eller hvad ens hjerte nu har lyst til. feel free to post!
  • Begår Antigone hybris?

    Forumindlæg
    Hej alle Skal til old eksamen her om et par dage, og har læst mange fortolkninger på SOfokles' "Antigone". Jeg ville høre, om Antigone begår hybris? Slægtshybris evt.? Og hvad betyder "ate" (hybris-nemesis sammenhæng)
  • 13-tallet

    Forumindlæg
    Tusinde tak for hjælpen herinde de sidste par dage, jeg endte med at få 13 til eksamen i fysik/kemi, så det gik bare super, og fortjenesten lå særdeles også til denne hjemmeside, Mange tak for hjælpen :)
  • Skrift mat, hvor meget skal man vise?

    Forumindlæg
    Hvor meget skal man vise når man er til skriftlig eksamen. Skal jeg fx vise hvordan jeg finder rumfanget ved at integrere, skal jeg så vise helevejen ned hvordan jeg udregner itegralen, eller må man bare omskrive udtrykket og trykke ligmed, eller beregn i mathcad?