Søgning på: srp historie musik. Resultater: 16981 til 17000 af 24890
-
Farvestoffer
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive min SRP om farvestoffer i fødevarer (matematik A og kemi A). Jeg skal finde en føde- eller drikkevare, som indeholder 3 forskellige farvestoffer, således matematikken kan bruges. Jeg har kigget på varedeklarationer for forskellige varer, dog kunne jeg ikke finde en v... -
HJÆLP TIL BØGER- VILLIG TIL AT BETALE!
ForumindlægJeg har desværre været sent ude med at låne bøger til min SRP derfor står jeg i den situation, at jeg mangler disse to bøger Peter Landrock- Kryptologi- Fra viden til videnskab Simon Singh- Kodebogen Jeg er villig til at købe bøgerne, hvis ikke har lyst til at låne mig dem. Hilsen En PIGE I... -
hjælp
ForumindlægHej derude Jeg har valgt at skrive om antibiotika til SRP, hvor jeg vil arbejde med fagene dansk og bioteknologi. Jeg ved bare ikke helt præcis hvilken retning jeg vil mod, og hvordan jeg kan få dansk med ind i det. Håber der i det mindste er én der vil komme med gode råd til mig ;) -
Danmark og EU’s handlemuligheder i forhold til at undgå fremtidige kriser
ForumindlægHej! Jeg sidder midt i SRP og er gået lidt i stå. Jeg kan ikke rigtig finde noget ordenligt empiri omkring dette spørgsmål. Diskuter Danmark og EU’s handlemuligheder i forhold til at undgå fremtidige kriser. Håber der er nogen der kan og vil hjælpe mig :-) På forhånd tak!! -
Racisme og sortes oprør
ForumindlægHej alle Er der en der har skrevet srp omkring racisme i usa, og sortes oprør osv, som kan sende mig en?:) og udover mangler jeg nogle kilder til mit emne, kan ikke finde en artikel om afroamerikanere oprør mod 1960'er, altså med hvilke forhol. Kan i hjælpe? -
SRO eksempel
ForumindlægHej alle. er lidt i tvilt vedr. formen af SRO. Altså jeg skriver en tekst, men hvordan med afnsit og sådan. Er der nogle 3.g eller andre, der har en gammel SRO/SRP opgave, som de evt kan lægge ud på studiporrtalen , eller vedhæfte, så jeg kan se formen. Skriver i samfundsfag og Engelsk :) ... -
Indien 1950-1980 med indblik i deres samfund og tuberkulose
ForumindlægHej Allesammen Jeg har en SRP opgave, og jeg mangler kilder vedrørende Indien's samfund i omkring 1950-1980. Er der nogen der har enten skrevet en opgave i det samme emne, eller kender nogle gode bøger omkring Indien's samfund? -
Afslutte stx
ForumindlægHej Jeg går i 3.g, men overvejer at stoppe for er blevet for doven og klarer mig ikke så godt som jeg plejer.. Kan man godt stoppe og beholde sin SRP-karakter og karaktererne fra 1.g og 2.g og så lukke sin bevis ved at tage enkeltfag når man har lyst? Jeg tænker på at lukke mit bevis næst... -
MEGA VIGTIGT!!!! PLAGIAT
ForumindlægJeg er ikke interreseret i at høre om det er plagiat eller ej, jeg vil bare vide om man kan blive taget for plagiat hvis man har fundet noget på en engelsk hjemmeside og oversat det til dansk og skrevet det ind i sin SRP, altså kan man blive taget ved brug af plagiatkontrol, eller er det ikke nog... -
Kvindebevægelse og kvindefrigørelse?
ForumindlægHej alle, jeg er igang med SRP i 3g. hvor jeg skal redegøre for noget med kvindefrigørelsen. Jeg er dog lidt i tvivl om, om kvindefrigørelse er det samme som kvindebevægelsen? Når jeg søger på nettet, kommer der nogen lunde det samme frem, men andre stedet står "kvindebevægelsen" som u... -
Glycan - Navn på dansk
ForumindlægHey alle kemiglade sjæle. Jeg skal kort skrive om ''glycans'' i min srp men kan simpelthen ikke finde ud af hvad disse kulhydrater kaldes på dansk. Er der nogle der kan hjælp? Link til glycan'er på wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Glycan -
Amerikanernes syn på velfærd efter finanskrisen?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP, og skal dermed analysere amerkinanernes syn på velfærd efter finanskrisen. Jeg har simpelhent ikke kunne finde noget materiale til min analyse, og ville håbe på at der var en herinde som sidder inde med noget information om analyse spørgsmålet. Tak på forhånd... -
RETTELSE AF FRIEDMAN TEST!!!
ForumindlægHejsa Jeg er igang med min SRP. Jeg vil i matematk delen prøve at lave friedman test. Jeg har i sted for antallet af det danske alfabet brugt det engelsk. Jeg vil bare gerne vide om jeg har regnet MR (Meassure of roughness) rigtigt ud? Jeg vedhæfte det jeg har lavet TAAAAK PÅ FORHÅND -
Løsning af differentialligning
ForumindlægHej, jeg sidder midt i min SRP skrivning, og jeg har fået et problem. Jeg skal løse differentialligningen nedenfor, men jeg kan ikke få det til at passe, håber på at der er nogen der kan hjælpe! dy/dx=4x5-2*ex/y Den skal gå gennem punktet (0;3) Hvordan løses denne differentialligning trin ... -
Ab/C i en Cm toneart
ForumindlægHvordan skal det beskrives/hvad hedder det når en Ab med C i bassen spilles for så at gå tilbage til Cm (ligesom i Laura Palmers theme fra Twin Peaks) Det svarer til at man substituerer kvinten i Cm med en lille sekst, men ifølge noden hedder det Ab/C Jeg skal gerne kunne forklare det i min SR... -
Bevis inden for sandsynlighedsregning
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skriver SRP om matematik i spil. Da det er meningen, at jeg skal gå ud over pensum, sidder jeg og mangler et bevis. Jeg har søgt en del på nettet, men kan ikke rigtigt finde noget brugbart. Er der nogen som kender til nogle beviser inden for sandsynlighedsregning? Jeg ha... -
Diskuter Frankrig og Tysklands rolle i EF/EU. HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg skriver SRP og mit diskuterende spørgsmål er: "Diskuter Frankrig og Tysklands rolle i EF/EU. Har de domineret negativt? Eller har deres rolle som såkaldt ”lokomotiv” været nødvendig og gavnlig?" Jeg er HELT blank... nogle forslag? :-D -
Funktionelle grupper i nervegassen Tabun (GA)
ForumindlægHejsa! Jeg sidder lige PT midt i SRP-skrivning og har lidt problemer med at indentificerer de funktionelle grupper i nervegassen Tabun(GA). Jeg har vedhæftet Tabuns molekylestruktur forneden, Håber virkelig der nogen der kan hjælpe! Vh - en frustreret 3g'er! Ps. tak på forhånd! :) -
Solow-modellen
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP og har valgt at inddrage Solow-modellen omhandlende vækst. Men da den er meget teknisk, ville jeg gerne hvis nogen ville forklare den, som de forstår den? :) Jeg skriver om Ulandsbistand og den skal være med til at diskuterer hvorvidt det hjælper, eftersom et... -
USA: Gini kofficenten, økonomisk vækst og arbejdsløshed
ForumindlægHej Jeg skal i min SRP analysere de ovenstående nøgletal fra 2007-2014, men jeg har problemer med at finde tallene fra en troværdig kilde. Derudover ved jeg simpelhent ikke hvordan jeg skal gribe min analyse an, som lyder således: Analyser den amerikanske velfærdsstats udfordringer med henbl...
