Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

MEGA VIGTIGT!!!! PLAGIAT

05. december 2015 af cathrinekristensen (Slettet)

Jeg er ikke interreseret i at høre om det er plagiat eller ej, jeg vil bare vide om man kan blive taget for plagiat hvis man har fundet noget på en engelsk hjemmeside og oversat det til dansk og skrevet det ind i sin SRP, altså kan man blive taget ved brug af plagiatkontrol, eller er det ikke noget de kan opdage?

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. december 2015 af 123434 (Slettet)

Altså, jeg vil nok anbefale, at du gengiver med dine egne ord, også selvom du har en engelsk kilde som dokumentation. Ved at gengive med dine egne ord viser du, at du er i stand til at forstå det tillært stof end blot ved at oversætte. Held og lykke med opgaven

Svar #2

Tak for svar, men ved du om de overhovedet kan opdage det?

Brugbart svar (0)

Svar #3

Hvis du har lavet en kildehenvisning, så kan de. Det kræver så, at de går ind og læser på den engelske hjemmeside.

Svar #4

Så hvis jeg egentlig har sat kilden til at være en eller anden bog, så vil de ikke kunne opdage det?

Brugbart svar (0)

Svar #5

Det er bedst at være ærlig omkring sine kilder. Hvis du nu skriver noget forkert, så vil det ikke være din skyld, hvis du har det fra en kilde

Skriv et svar til: MEGA VIGTIGT!!!! PLAGIAT

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.