Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17041 til 17060 af 48240
-
fysik
ForumindlægI skal forklare hvilken bindingstype der er i alkaner og alkoholer, samt forklare hvordan bindingen fungere. kan ikke finde noget på nettet om det kan i hjælpe? -
Vand
ForumindlægHej . Hvis jeg trækker om vand i fysik, hvad kan man så fortælle om? jeg synes ikke der er meget.. -
Kompartmentmodel for enzymkatalyseret reaktion
ForumindlægHej, kan det passe at kompartmentmodellen for en enzymkatalyseret reaktion ser ud som på det vedhæftede billede? På billedet står s(t) for substratfunktionen, e(t) for enzymfunktionen, c(t) for enzym-substratfunktionen og p(t) for produktfunktionen. Tak på forhånd. -
Hydrofil og hydrofob
ForumindlægJeg har en rapport for, hvor jeg bl.a. skal beskrive, hvad hydrofil og hydrofob er. Jeg har prøvet at læse om det på nogle forskellige hjemmesider, men kan ikke forstå det. Det er meget indviklet beskrevet. Er der nogle, der kan beskrive det på en forståelig måde? -
Hjælp til opitaler????
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan hjælp eller forklare meget: havd er orbitaler? +Hybridisering i organiske farvestoffer? Det vil være en kæmpe stor hjæl, hvis nogen klog gider:) På forhånd tak:) -
Redoxtitrering
ForumindlægVil lige starte med at gøre opmærksom på, at jeg er elendig til kemi... Jeg kan simpelthen ikke løse denne opgave, selvom jeg har fået hjælp og set andre oplslag med samme opgave. Til mange redoxtitreringer benyttes en 0,02M KMnO4 opløsning. En sådan opløsning er imidlertid ikke stabil i læng... -
Udregning af pOH, OH og pH for 0,013 M HCl -hjælp
ForumindlægHej jeg er simpelthen så forvirret over denne opgave: Beregn [H3O+], [OH-], pH, pOH for 0,013M HCl og giv en vudering af hydronolyse graden i %. Vis de formler du benytter. Jeg har vidst udregnet H3O+, hvilket svare til 0,013M da det gælder at H3O= den formelle stofmængdekoncentration. Dog er je... -
Goddag
ForumindlægJeg er ny her på studiportalen.dk. Er der nogen eksperter til stede dette handler om Kemi for Kalk. Kun om Kalk :) Er der nogen der ved. Hvordan påvises CO2 og hvad hedder det ?Hvordan påvises Ca++Hvordan påvises CO3--Hvordan kan salt blødgøre vand?Kan I fortælle om kalkbrænding. Både med ord og ... -
Mængdeberegning
ForumindlægHej:) Jeg har lidt problemer med denne opgave fra kemi C. Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe. Ved en enalyse af en kemisk forbindelse af kobber og oxygen finder man, at 4,48g af stoffet indeholder 3,98g kobber og 0,50g oxygen. a) Beregn stofmængderne af Cu og O b)Hvad er den kemiske formel ... -
Syrer, baser, og salte - Forsøg.
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder lige nu og er i gang med at skrive en disposition om syrer, baser og salte, da jeg skal op i fysik/kemi her d. 17. Men jeg ved ikke helt hvilkne forsøg, som jeg kan vise? Er der nogle der har nogle gode forsøg? Eller noget der er godt at have med i sin dispositon? H... -
karaktere
Forumindlæger det både årskarakteren, den mundtlige og skriftlige eksamens karakter der tæller på vores studenter eksamensbevis? Er en person som er rigtig dårlig til at gå til eksamen, men får okay middel karaktere i gymnasiet. jeg sys bare at det er så uretfærdigt for os som ikke kan gå til eksamen, uden ... -
Flere spm. om reformen!
Forumindlæg1) Tilsyneladende er grundforløbet ikke ens. Da min studieretning hedder Samf A, EØ C har jeg 4 moduler (á 90 min) per 14. dag, mens min ven, der har Mat A, Fys B og Kemi B har 3 moduler per 14. dag. Til gengæld har han tre moduler Fys, mens jeg kun har to. Hvad sker der for dem? De har jo 50% me... -
svar til A-1- årig mate 2003 el. 20002
ForumindlægHar brug for svarene til student eksamen A 1-årig 2003 og 2002 -
Hvordan sige rman?
ForumindlægHvordan siger man "vil du omformulere spørgsmålet" på fransk? Og har i nogle gode sætninger til eksames situationer? -
HJÆLP til Brintbilen
ForumindlægEr der nogen som har noter til brintbilen og et forsøg som jeg kan bruge som nemlig til eksamen snart:D? -
Blære ord
ForumindlægER der nogen som har nogle super gode græske ord som man kan bruge til eksamen?? -
årskarakter
Forumindlæghej, tælller ens årskarkter, hvis man kommer til eksamen på samme fag? fx et c fag -
Eksamensdag...
ForumindlægKan man melde sig fra et fag, samme dag man skal til eksamen? Nogen der ved det -
studierapporten...
ForumindlægHej alle, mht. studierapporten skal man så selv sørge for at medbringe den til AT-eksamen eller er det noget lærerne allerede har? -
Guanin molekylformel
ForumindlægHej Jeg har oprettet samme spørgsmål i kategorien bioteknologi, men jeg har ikke modtaget noget svar, og jeg formoder, at det er pga. indlæggets placering - jeg opretter derfor nu samme spørgsmål her i kategorien kemi: Jeg sidder for sjov og prøver at løse et eksamenssæt fra bioteknologi på A n...
