Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 17041 til 17060 af 33566
-
brøk
Forumindlægjeg er lidt i tvivl om hvornår man skal sætte parenterser rundt om ledene, f.eks. skal jeg udregne følgende: ((a-2b)/6)-((3a-2b)/9)) den første brøk forlænges med 3 og den anden med 2, deraf har de fællesnævneren 18: ((3a-6b)/18)-((6a-4b)/18)) De kan nu flyttes over på EN fælles brøkstreg: ... -
fordoblingskonstant (T2) og halveringskonstant (T)
ForumindlægNogen der kan forklare dette med ord??? -
Finde regneforskrift når man kender 2 punkter på eksponentiel graf
ForumindlægHejsa.. Hvordan finder man regneforskriten på en eksponentiel graf, når man kender 2 punkter på grafen? På forhånd tak. Mvh. Anders -
Differentialkvotient
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål, hvor jeg skal fortælle om diffentialkvotienten og regnereglerne, men hvilke regneregler ville i tage fat i? -
Ved undersøgelse af flere farvestoffer i en opløsning, vil der fremkomme flere ligninger med flere ubekendte - Hjælp!
ForumindlægHej Jeg har lavet en kvantitativ undersøgelse af indholdet af farvestoffer i en opløsning, og er nu kommet frem til to ligninger med to ubekendte. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare den matematiske baggrund for dette og en metode til at løse dette? -
Ved i om srp bliver lavet om i år?
ForumindlægVed i om srp bliver lavet om i år? Eller bliver den uændret og forbliver som den var her i "2008"?(altså at man skal vælge 2-3 fag og et emne, og at man også skal skrive et lille resumé på engelsk???) -
regler for optagelse
Forumindlæghej. Jeg er lige blevet optaget på RUC nye Humtek-linie. Det kræver dog at jeg lige tager en lynkursus i Mat på B-niveau. Jeg har dog allerede haft det i gym. Den gang fik jeg 5 i årskarakter i både mundligt og skriftligt. Til eksamen fik jeg 6 i begge dele. Det ringede jeg og snakkede med RUC... -
Ligning
ForumindlægHej jeg er igang med simpel ligning, med kun en enkelt ubekendt, men kan bare ikke får det rigtige resultat. Den lyder: -3x+k=-7 Kan se i facit at det skal give 5, men jeg får det til -8, jeg gør sådan her: -3*4+k= -7 4+k= -7+3 k = -4-4 k=-8 Kan nogen hjælpe? -
gymnaiser? HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle herinde.. Nu skal jeg altså til at vælge gymnasium, men jeg ved ikke helt hvilken nogle er gode. Jeg bor ved avedøre, og har hørt at avedøre gymnasium er ret god, men er ikke så sikker, men overvejer nemlig også Ørestads gymnasium, men der er bare lidt lang, og gider ikke sidder i tog o... -
Polynomiers division terori
ForumindlægHej jeg skal skrive teori om polynomiers teori, men har ikke helt styr på hvordan jeg skal gribe den an. Så jef håber på der er nogen af jer der ligger inde med noget teori om polynomiers division, så jeg kan se hvordan det skal gribs an. -
Lommeregner?
ForumindlægHejsa. Hvilken lommeregner bruger man når man skal på hhx? Jeg går i 10. klasse nu - men da jeg mangler en lommeregner, og jeg skal videre næste år, kan jeg ligeså godt købe den nu. -
Eksamensspørgsmål - Geometri
ForumindlægHar tænkt mig at definere sinus og cosinus ud fra enhedscirklen, bevise sinusrelationerne samt forklare forholdet mellem at finde ukendte sider og vinlker, og til sidst, bevise cosinusrelationerne. Er det en dækkende besvarelse? -
Eksamen STX
ForumindlægHej! Jeg har været til mundtlig eksamen i musik i 1.g I 2.g skal jeg afslutte engelsk, religion, biologi og kemi. Den eneste skriftelige eksamen jeg kan komme op i er altså engelsk skriftelig, da de andre udelukkende er mundtlige. Kan jeg derfor være rimelig sikker på at skulle om til e... -
sandsynlighed ved trækning
ForumindlægEn urne indeholder m sorte og n hvide kugler. Der trækkes tre kugler uden tilbagelægning. Vis at sandsynligheden for at tredje kugle er hvid er lig sandsynligheden for at første kugle er hvid. Sådan lyder min opgave, men nu har jeg kæmpet i hundrede år, og jeg får stadig det forkerte. Op til ... -
Hjælp til metoder i AT
ForumindlægHej :) Jeg har i AT brugt den naturvidenskabelige metode i bioteknologi og metoden film-/TV-analyse i dansk til mit emne om PCB, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare hvordan metoderne virker godt sammen - eller hvad jeg i det hele taget skal sige om metoderne.... Jeg har k... -
Portfolie - Flytte hjemmefra
ForumindlægEr der nogle der har lavet en portfolie med emnet ' flytte hjemmefra ' ??? Som jeg kan bruge som inspiration :) -
Statistik - Beregne den estimerede varians på middelværdiestimatet
ForumindlægDu er som nybagt cand.soc. blevet ansat i et ?rma, som kort før din tiltræden har foretaget en statistisk undersøgelse med henblik p°a estimation af en populationsmiddelværdi µ. Populationsstørrelsen er N = 10000, og man havde opdelt populationen i to strata, 1 og 2, med hhv. N 1 = 400... -
Forstørrelsesfaktor??
ForumindlægHej Er der nogen der har en forklaring af begrebet forstørrelsesfaktor? ' Tak på forhånd. Mvh DETTEERMITBRUGERNAVN1 -
Seriøst ingen der ved det?
ForumindlægHej alle Jeg har om Svingninger i faget FYSIK og MAT, med FYSIK som hovedfag i SRP. Jeg skal lave en del forsøg og alt sådan noget, og er sådan set meget afklaret med min opgaveformulering, men det eneste jeg ikke ved hvad er, er et forsøg med; svingninger af 2 masser? Nogen der har en ide til, h... -
HF
ForumindlægHej allesammen. Er der nogle som ved, at hvis man har taget direkte på gymnasiet efter 9'ende og så vælger og droppe ud i 1g. Kan man så godt tage HF alligevelet, eller skal man have et 10'ende klasses afgangsbevis.?
