Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17081 til 17100 af 119569
-
Gennemsnit??
ForumindlægHej alle! Er der nogen der ved, hvor højt ens gennemsnit skal være for at komme ind på Københavns Jura Univeristet? Hvis ja, så svar gerne :-) Kh, Emilia -
HJÆLP!!! Eksponentialfunktioner og eksponentiel vækst
ForumindlægJeg har denne aflevering for til i dag og kan simpelthen ikke finde ud af den sidste opgave, håber nogle kan hjælpe. Jeg har sat opagven i vedhæftet fil, det er alle tre spørgsmål jeg har brug for hjælp til. -
fagenes empiri og metoder
ForumindlægHej.. Jeg skal lave en oversigt over fagenes empiri og metoder, er der nogle der kan hjælpe mig med at komme med et par eksempler på nogle forskellige fags empiri og metoder? er virkelig lost kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal skrive under teori metode empiri osv.?? -
Reducer og isoler
ForumindlægNogen der ligger inde med alle de der regler omkring recuring og isolering? Skal terminsprøve i morgen og mangler virkelig øvelse!! :( -
Hvad skal man have i snit for at komme ind på hhx?
ForumindlægHej, jeg er en pige på 16 år. Jeg vil gerne på Niels Brock næste år, mit snit ligger på 6.0 og jeg er lidt bange for at det ikke er højt nok ?? - ( jeg er blevet vurderet uddannelsesparat ) PS. Jeg vidste ikke hvilken kategori jeg skulle sætte dette i, håber det er okay. Venlig hilsen -
Hvad er k i ensvinklede trekanter?
ForumindlægSe vedhæftet billede af formler. På forhånd tak -
Terminseksamen hjælp!
ForumindlægHej studieportalen:) Jeg går på første år på HTX, og vi har matematik på b-niveau. Jeg har terminsprøve på fredag, og jeg har et KÆMPE problem. Trigeometri, geometri og pythagoras(sinus, cosius og de andre relationer) Kan ikke finde ud af hvilken relation jeg skal bruge hvornår, eks ved udregn... -
Skifte gymnasie?
ForumindlægJeg skal begynde i 1.g på HTX efter ferien, men jeg har slet ikke lyst til det. Jeg føler mig helt ulykkelig ved tanken om at skulle gå på HTX. Grunden til, at jeg valgte det, var vist nok mest pres fra min familie til at vælge noget naturvidenskabeligt, og at jeg havde hørt, at STX mindede utrol... -
mat skriftlig eksamen
ForumindlægHej har været til mat eksamen skriftlig b niveau-Hf og jeg fik at vide at karakteren ville blive offentliggjort den 20, men når jeg går på fronter så kan jeg ikke se at de har sat mit karakter ind, er der nogle der på b niveau hf der har fået deres karakter i mat? -
Den afledede funktion f’(x) er lig x^3 + x^2 - 4x - 4 f’(x) kan derfor skrives som (𝑥 + 1) ∙ (𝑎 + 𝑏) Bestem hvad der skal stå på a og b’s plads og prøv ...
ForumindlægHej allesammen, har sat med den her i cirka en time og kan virkelig ikke komme frem til noget.... hjælp vil blive modtaget med åbne hænder :) -
Bestem fart
ForumindlægJeg har fået denne opgave, og jeg ved ikke, hvordan den skal løses. Opgaven lyder: En permanent magnet er sat fast på cyklens eger. Når cykelhjulet drejer, passerer magneten forbi en spole i lygten. Herved induceres et spændingsfald, der får nogle lysdioder til at lyse. Den permanente magnet er... -
HJÆLP: 6,1 i 9. klasses eksamen - Uddannelsesmuligheder?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er 17 år, jeg går lige nu på SOSU Grundforløb, som slutter meget snart (før det, gik jeg i 9. klasse). Jeg skal på STX i august 2015. - Jeg vil rigtig gerne være klinisk diætist, men kan jeg blive det, når min eksamenskarakter fra 9. klasse kun er på 6,1? - Hvad KAN jeg bliv... -
gået dårlig til eksaminerne
ForumindlægHej, jeg er gennemsnitlig faldet 1 eller 2 karakter til mine eksaminer i forhold til mine årskarakter. Ser de forskellige uddannelse MEGET på hvordan man har klaret sig til eksamen og nægte en adgang SELVOM man har gennemsnittet til det?? -
Ingeniøruddannelserne på DTU
ForumindlægHej Jeg er rimelig sikker på, at jeg søger ind på en af civilingeniørlinjerne på DTU her til sommer. Men hvilken en skal jeg vælge? DTU's hjemmeside er lidt ukonkret, synes jeg. Ville være dejligt med nogle 1. håndserfaringer. De studieretninger som jeg er mest interesserede i er: Medicin og ... -
Aflevering
ForumindlægHej Er lige startet på Stx, har generalt haft svært ved Matematik udover ham jeg havde fra 7-9 klasse. vi er igang med at lære omkring Mapel m.m af alle de programmer man bruger i gymnasiet da jeg har svært ved at finde ud af det og vores lærer er meget forvirende og derfor ikke forklare ordenl... -
HASTER! EKSAMEN I MAT IMORGEN!
ForumindlægHej jeg skal til matematik eksamen imorgen på 10. klasses niveau... Jeg har læst op på en masse af de ting som vi skal kunne, men der er stadig nogle ting jeg er LIDT i tvivl om.. Det er : Isometrisk tegning Linære funktioner Andengrads funktioner Omvendt funktioner Vækstfu... -
Hjælp
ForumindlægKvælstofindholdet i vandet sætter en grænse for den dybde, hvor havplanten ålegræs kan vokse. Nedenstående tabel viser sammenhængen mellem kvælstofindholdet i vandet og grænsedybden for ålegræs. Kvælstofindhold (mg/L) 1,0 3,0 Grænsedybde (meter) 2,28 0,99 Denne sammenhæng kan beskrives ved form... -
Arkitekt
ForumindlægHej studieportalen! :-) Jeg har længe drømt om at arbejde som arkitekt i fremtiden - faktisk, siden jeg var helt lille. Jeg er en person, der er meget kreativ, og samtidig er jeg også god til at tegne. Jeg er 15 år, og skal til at afslutte mit sidste år i folkeskolen. Efter 9. klasse regner j... -
hjælp til SRP og gode metoder
ForumindlægHej derude Efter ferien skal jeg starte i 3.g og er lidt nervøse for SRP. Jeg vil gerne være forberedt indtil der, men jeg ved slet ikke hvilke to fag er en god kombi. Min studieretning er med kemi A, matematik A og fysik B Jeg vil rigtig gerne høre de forskellige kombi og hvilke emner kunne ... -
Win 7 gadgets
Forumindlæghvad hedder den gagdet hvor man kan skrive noter på ?
