Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 17101 til 17120 af 22746
-
Hjælpe til at finde litteratur!
ForumindlægHey... Jeg er igang med at lave mit studieretningsprojekt, som handler om Opdrift på et skib, og flydestabilitet, indenfor fagene Fysik A og Matematik A. Jeg har store problemer med at finde noget litteratur omkring flydestabilitet, og ville høre om der er nogen, som kan hjælpe mig lidt. -
Brintsamfundet
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive om brintsamfundet i fagene historie og fysik. Dette emne er meget stort og ville egentlig høre, om der var nogen, der havde gode idéer til, hvad jeg skulle inddrage? Hvis nogen evt. kender hjemmesider eller gode bøger, som er skrevet om dette emne, vil jeg gerne have ... -
A fag
ForumindlægJeg er på linjen matematik a, fysik b, kemi b, men jeg mangler endnu et a fag. Jeg vil gerne have engelsk op, men har hørt at det vil komme til at køre som et dobbelt forløb dvs med to sæt afleveringer og hvis jeg er rigtig uheldig to forskellige lærere. Er der nogen der ved noget om dette? -
spørgsmål til naturfaglig eksamen
ForumindlægHej guys! Jeg har snart eksamen i de naturfaglige fag (geografi, biologi, Fysik/kemi), hvor min gruppe og jeg har fået overemnet; økologi. Vi har så valgt at fokusere på; ' økologi i natur og landbrug'. Men, vi mangler tre forsøg som enten beskriver noget energiomsætning, kredsløb (nitr... -
Til vækst i energi
Forumindlægvi har en hjemme opgave i fysik jeg har sat mig fast i. vi får af vide at vi har en beholder der indeholder 0,75 L og den er udført i rustfrit stål. i starten er vandet 95 grader og efter 6 timer er det stadig 75 grader. nu jeg jeg så beregne tilvækst i indre energi i løbet af de 6 timer. -
Find p ( effekt )
Forumindlæghej. i fysik skulle jeg lave et forsøg hvor jeg putter min hånd ned i en plasticpose med koldt vand som har en masse på 1233 gram . og temperatur 24,1 . efter de 3 min, målte jeg temp. igen som jeg fik til 24,8 Spørgsmålet er så hvordan jeg kan beregne den gennemsnitige effekt som min ... -
Emne i dansk - Matematik
ForumindlægHej alle jeg er træt af at skrive fysik SSO og orker derfor ikke skrive mere af det. Dog føler jeg mig utrolig frisk til at starte med noget dansk (evt. analyse i film) og noget matematik. Så er der nogen som kan hjælpe med emner? Plz hurtige svar, da fagene skal vælges imorgen Mvh Marc -
Reflektion med bøjede tivolispejle
ForumindlægHej Jeg skal i fysik forklare, hvordan de mange sjove spejle fungerer i Tivoli. I ved, dem, der gør os tynde og høje eller små og tykke. Jeg ved, det har noget at gøre med spejlenes buede former, men har svært ved at forklare det. Jeg vil blive rigtig glad for noget teori om dette - især hvis n... -
Hvilespænding
ForumindlægHej :) Jeg sidder med fysik og håber at der er nogen der vil give mig en uddybende forklaring på følgende: - hvilespænding (batteri) - Indre og ydre resistans (batteri) Jeg sidder nemlig og skriver teori... så igen: et uddybende svar ville være super dejligt :) Har selv prøvet at kigge lidt... -
Keplers love
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med udledelse af Keplers 3. love, samt Newtons gravitationslov og cirkelbevægelsen. eller om der er nogen, som har skrevet noget om planetbevægelser? er igang med SRP om planetbevægelser, hvor jeg har Fysik som hovedfag. Det skal afleveres på fredag, så hvis der n... -
Hvilken studieretning skal jeg vælge?
Forumindlæghej! Jeg er en 1g'er, der går i STX og er i tvivl om studieretningsvalg. Jeg har tænkt mig at vælge en studieretning der lyder således: Matematik: A Kemi: B Fysik: B men jeg er lidt i tvivl om denne studieretning er lige noget for mig... Jeg ved har ingen ide om, jeg er "... -
Kan man tage flere uddannelser?
ForumindlægHej allesammen, Kan man godt tage flere videregående uddannenlser? Jeg tænker ikke kun på kandidater. F.eks. Jeg vil gerne tage en kandidat i fysik. Kan jeg så efter jeg har taget den uddannelse, læse på forfatterskolen, som tager 2 år? Jeg ved godt at man kun har 70 SU-klip, men kan man ... -
Q-værdi,
ForumindlægHej jeg vil gerne spørge om hjælp om en opgave i fysik jeg har fundet alfa-henfaldet for Po _____________________________________ Nuklid Masse i unit Masse i unit før efter Po-209 20... -
Galaksens afstand.
ForumindlægJeg har et fysik spørgsmål, der lyder: Beregn galaksens afstand fra os. Jeg kan ikke helt se, hvordan jeg skal gribe dette an. Jeg har regnet ud af galaksens fart væk fra jorden er 11100 Km/s samt at rødforskydningen er 0.037. Så ville høre, hvordan jeg kunne komme i gang med at udregne det:) -
Ståls brudstyrke
ForumindlægHej Jeg er ved at lave fysik projekt, som handler om en ubåd. Jeg vil gerne regne ud hvornår ubåden implodere, skal ruge lidt formler til det, har mest bruge for ståls styrke, som vidst plejer at blive opgivet i n/mm2, hvis der er en formel, hvor man kan regne styrken ud, ud fra hvor tykt det e... -
SRO hjælp
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive SRO - opgave i fagene fysik og matematik. I problemformulering står der - Der ønskes en redegørelse for henfaldsloven samt halveringstiden for radioaktivt henfald, med udgangspunkt i at teorien for radioaktivt henfald matematisk fører til en model for eksponenti... -
Hjælp til gennemsnit.
ForumindlægHejsa. Mit gennemsnit ligger på 5.4 Matematik 7,7,7 - Dansk 4,4,4,2 - Engelsk 7,7 - Tysk 4,4 - Geografi 7 - Fysik 4 - Samfundsfag 7 - Idræt 10 - historie 2 - Kristendom 4 - Biologi 4. Hvad kan jeg gøre, så jeg lige kan "skubbe" karakterende lidt op? Håber i kan hjælpe. -
Spektroskopiske metoder
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal igang med SRP hvor jeg redegøre for IR & NMR's spektroskopiske metoder, vha af fysikkens kvantemekanik. Til det tænkte jeg, om der var nogen der havde nogle gode notater, da jeg ikke syntes jeg har nok omfattende stof i den bog jeg har lånt. På forhånd, ... -
Mangler et punkt i problemformulering
ForumindlægHej Jeg skriver om dommedagsprofetier i religion og fysik, men sidder lige og synes jeg mangler en problemstilling. jeg har valgt at tage udgangspunkt i islam og kristendom. er der nogen der har en god ide til et analysernede spørgsmål (har lavet min problemformulering i taksonomiske niveauer ... -
I tvivl om sidetal
ForumindlægHej: Vi har fået besked på, at vores SRP skal være på 15 - 20 sider. Jeg skriver i matematik og fysik. Matematikdelen er der mange matematikudtryk, som fylder en del. Jeg har læst i SRP-bogen, at en normalside er på ca. 2400 tegn. Skal jeg gå efter sidetal eller normalsider?
