Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 17101 til 17120 af 43092
-
Fortalt, fortællertid og retrospektiv fortæller
ForumindlægHvis en novelle har en kort fortalt tid, men en lang fortællertid, er der så tale om en retrospektiv fortæller?? -
Funktion differentiabel i et interval.
ForumindlægHej, jeg sidder med SRP og er i tvivl om hvad det helt specifikt betyder for funktionen f(x) at den skal være differentiabel i et interval? Nogen der hurtigt kan hjælpe? Tak. -
Differentialligninger - Seperation af de variable
ForumindlægSRP :( Hej. Sidder med en differentialligning der hedder g-b*v2=v', hvor b er en konstant pga (1/2*p*A*Cw, noget indenfor fysik, og g er tyngdeaccelerationen og v er farten) Skal bruge metoden seperation af de variable, til at løse differentialligningen, men kan ikke komme videre end til a... -
spørgsmål til folkene bag Studieportalen.dk
ForumindlægAltså - jeg kan jo være ligeglad.. men for flere måneder siden bad jeg om at få uploaded nogle opgaver, som jeg selv synes er super gode!HVORFOR er de endnu ikke kommet på siden??-Eva -
Hjælp med novelle
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at skrive en dansk stil og opgaven lyder: "Bryllup Skriv en novelle ud fra billedet med overskriften "Bryllup". Du må selv bestemme undergenren, fx krimi, science fiction, kærlighed..." Billedet forestiller en brudepar der går gennem et smadre... -
Kan jeg søge ind?
ForumindlægHejsa Jeg vil gerne læse til procesteknolog til sommer, problemet er så bare at jeg ikke bestod engelsk A på gymnasiet. Jeg har gået på STX og følgende adgangskrav er: Du skal have en af følgende uddannelser for at søge om optagelse: Studentereksamen (stx), højere handelseksamen (hhx), høje... -
Målet opgave 2 hjælp det er svært
Forumindlæget fodboldtmål er 7,32 meter bredt og 2,44 meter højdt. målene er omsætning fra engelske mål hvor målets højde er angiver til engelske fod og målets bredde er angivet til 8 yard. opgave 1. vis ved beregning at en engelsk fod er 0,31 m ( hvordan gør jeg ) opgave 2. find længden af en yard... -
Miljøbeskrivelse
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har en dansk aflevering for til engang i næste uge, jeg skal lave en miljøbeskrivelse af Novellen Adams historie. Jeg er tvivl om hvordan jeg starter min miljøbeskrivelse, og hvad der skal indgå i den. Håber der er nogen derude, som er interesseret i at hjælpe mig :-) ... -
Den grimme ælling
ForumindlægHej Jeg vil gerne analysere "Den grimme ælling" som der henholdsvis er fra Romantikken, primært med fokus på livssyn og syn på samfundet. Jeg er i tvivl om hvad livssynet i denne historie rent faktisk er. Jeg er selvfølgelig klar over arv vs miljø. Men det som jeg finder endnu mere ... -
In media res eller ej?
ForumindlægHej! Jeg er ved at analysere en tekst, og er pludselig blevet i tvivl om starten er in media res. Den starter sådan: "Det var da en underlig historie," sagde moderen da de kom ned på gaden. "jeg fik altså ikke fat i...... Håber i kan hjælpe & på forhånd tak. -
Problemregning
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mht. en problemregningsopgave. Den lyder sådanne : Hvor mange personer har, ifølge oplysningerne, bygget på den kinesiske mur i de første 800 år af murens historie? De oplysninger jeg har fået, har jeg taget et billede af, og vedhæftet det nedenunder, sådan I og... -
Katastrofe?????
ForumindlægHej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus -
Atombomben, manhattanprojektet
ForumindlægHej Jeg vil bare høre, om der er andre, der har valgt atombomben eller manhattanprojektet i AT 2012. Jeg har fagene fysik og historie, men jeg er lidt i tvivl om metoden i fysik. Jeg har ikke lavet noget forsøg. Er der andre, der vil fortælle, hvad i har gjort? Tak! -
Dansk analyse af Anne Franks Dagbog
ForumindlægJeg er igang med at skrive dansk-historie opg. hvor jeg skal analysere Anne Franks udvikling som person under krigen og forholdet mellem beboerne og deres liv under jorden, men hvilke "regler" er der for sådanne analyser? -
HASTER! HJÆLP . PLZ :(
Forumindlæghvad skal man bruge af metoder , når man har biologi og historie . Mit emne er louis pasteur og hans opdagelser, hvilken betydning det havde osv. jeg er virkelig fortabt omkring det her . nogen der gider hjælpe? skal aflevere synopsis imorgen? -
HJÆÆÆÆÆLP !!
ForumindlægHeeej Folkens jeg er i gang med en historie opgave hvor jeg skal skrive om cubakrisen. Nogle der kan fortælle mig kort om den kolde krigs forløøb . For har ikke rigtig styr på det :S Taaak på forhånd hilsen Cathrine :* -
Problemstillinger - jordskælv
ForumindlægJeg er lige begyndt på et forløb om katastrofer og har valgt og skrive om emnet jordskælv inden for fagene fysik og historie, men jeg er helt lost på hvad problemstillingerne kunne være?? Kan i komme med nogle eksempler jeg måske kunne bruge? -
Hjælp til analyserende og vurderende spørgsmål til prøve
ForumindlægHej! Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde på nogle analyserende og vurderende spørgsmål til en prøve i historie? Overemnet er "Folkedrab". Mit emne er "Folkedrabet på de Irakiske kurder". Håber nogen kan hjælpe! -
Krigstid - hvad skal jeg snakke om?
ForumindlægHej, Jeg har trukket "krigstid" som overemne i dansk, men jeg aner ikke, hvad jeg kan snakke om. Jeg frygter, at jeg vil gå for meget over i historie, hvorfor jeg godt kunne bruge nogle idéer. Det ville være alletiders! :) -
Gymnasielærer
ForumindlægHej alle derude Går rundt og overvejer at tage vejen som gymnasielærer, måske i noget matematik og historie, eller filosofi og matematik. Men hvordan er jobmulighederne, er det svært at finde arbejde som matematik og historielærer, eller for den sags skyld, filosofi og matematiklærer?
