Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 17121 til 17140 af 24089
-
Samfundsøkonomisk område 1
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave, at skulle skrive om velfærdsstaten. Jeg skal lave en analyse, men er lidt på bar bund omkring hvad den skal indholde. Her skal også indgå Matematik, men er utroligt meget i tvivlt om hvad for noget matematik jeg skal inddrage? Punktet er: Lav en kort analyse af den... -
Case om online butik med salg af garn
ForumindlægHej! Jeg har brug for jeres hjælp til en case, som jeg er ved at lave i afsætning på 3. år. Opgaven går kort og godt ud på, at jeg skal udforme en gennemarbejdet markedsføringsplan for en online forhandler af garn og tilbehør. Det er Rito ApS, der er en af de førende garnbutikker. Spørgsmålene... -
SSO Problemformulering
ForumindlægHej.. Er igang med en SSO i samfundsfag, og har klaret mig igennem redegørelsen. Men har lidt problemer med at tyde min analyse. Altså hvad det er jeg præcist skal gøre. Den lyder som følgende: En analyse af hvilken vægt argumenterne har været tillagt af forskellige deabattører og/eller polit... -
SSO - hvor meget baggrundsviden?
ForumindlægHej.. Som næsten alle gymnasielever rundt om i landet sidder jeg og skriver SSO.. Jeg er nu blevet i tvivl om, hvor meget jeg egentlig skal tilføje af baggrundsviden. Min problemformulering er: Der ønskes en redegørelse for, samt analyse af årsagerne til Koreas deling. Dernæst skal du analysere u... -
Problemformulering - SSO
ForumindlægJeg skriver SSO om den amerikanske borgerkrig. Er i tvivl om der er noget jeg mangler at inddrage ud fraa min problemformulering: -Giv en redegørelse for og analyse af baggrunden for den amerikanske borgerkrig-såvel de langsigtede modsætningsforhold, som de krigsudløsende grunde. Her har jeg: S... -
Mundtlig dansk - Artikel
ForumindlægHej allesammen.! Jeg har trukket "Danmark i krig" til min mundtlige dansk eksamen, og har valgt artiklen "Halv mand - hel soldat" af jyllandsposten. Nu er jeg så noget til problemmet, at jeg ikke kan komme igang med at analysere dette artikel, jeg er simpelthen gået i stå.. ... -
Hjælp-Haster - Naja Marie Aidt
Forumindlæghej alle sammen.. Jeg skal til dansk mundtlig eksame på torsdag. og jeg skal analysere Torben og maria , skrevet af Naja Marie Aidt i novellesamnlingen Bavian.. Jeg vil gerne have noget hjælp til disse punkter fra min disposition - analyse af novellen : SPROGET, personerne, Miljø, budskab, social... -
Den grimme ælling
ForumindlægHej Jeg er igang med at analysere eventyret "den grimme ælling". Problemet er at i de analysemodeller jeg har, handler det meget om indledningsregel, afslutningsregel, magiske tal og modsætninger, hvilket mest optræder i folkeeventyr og jeg analysere som sagt et kunsteventyr. Er der nog... -
hvad er bedst?
ForumindlægHej :) Jeg vil gerne spørge om det er bedst at man holder analysedelen adskilt fra metodedelen til AT-eksamen. Dvs. først fortælle om de analyser man har foretaget i ca. 3 min, og derefter snakke om metoderne man har anvendt i ca. 5? eller er det bedst at blande det hele sammen, på en måd... -
Masse
ForumindlægEt organisk stof analyseres ved en elemantar analyse. Stoffet viser sig udelukkende at være C, H, O. 0,9030 g er stoffet gav ved fuldstændig forbrænding 1,764 g CO2 og 0,9028 g H2O. a) Beregn masserne m(C) og m(H) af hendholdsvis Carbon og Hydrogen i den afbrændte prøve. b) Beregn massen m(O) ... -
Dansk Eksamen (Haster)
ForumindlægJeg tænker på, hvis man formår at analyserer en tekst i eksamen, godt som muligt og fortolker, og man ikke kan finde eller har en perspektiv tekst man har gennemgået i klassen, trækker det meget ned? Hvis man springer perspektiverings delen over. For jeg har hørt af en ven, at han stadig fi... -
Eksamensspørgsmål
Forumindlæg"med udgangspunkt i vedlagt materiale skal du lave en fremlæggelse hvor du skal analysere og vurdere de biologiske forhold som ligger til grund for artiklens problemstillinger" - sådan lyder min opg.formulering. Min artikel handler om en læge, som forklarer og argumenterer for, det er b... -
Finanspolitik - Dansk økonomi
ForumindlægJeg er i øjeblikket i fuld gang med min SSO i international økonomi og ville høre om der var nogen der kunne give mig noget hjælp! Jeg skal foretage en analyse af den danske økonomi og analysere finanslov 2007's effekt på efterspørgslen i samfundet og den øvrige samfundsøkonomi. Bagefter sk... -
Specifikke forhold: Målgruppe
ForumindlægJeg er på 3. år igang med SSO. Jeg er en dansk virksomhed som skal eksportere til Spanien. Under specifikke forhold, skal jeg analysere målgruppen. Da virksomheden ikke vil have egne butikker i Spanien, men derimod sælger gennem mellemhandler, er jeg kommet i tvivl om jeg skal analysere målgruppe... -
HJÆLP TIL METODE I DANSK OG PSYKOLOGI
ForumindlægSåe, jeg skal op i AT på mandag, hvor jeg skal snakke om skønhedsidealer i det senmoderne samfund. Jeg har først redegjort for Giddens teori om det senmoderne samfund. Her vil jeg mene jeg har brugt den samfundsfaglige metode?? Dernæst skulle jeg analysere Costume med henblik på at vurdere hvo... -
HJÆLP statistik
ForumindlægLav en deskriptiv statistisk analyse af husholdningernes indkomst opgjort i USD, INCOME. Analysen skal indeholde et histogram og en undersøgelse af eventuelle ekstreme observationer. Opstil og fortolk et 95 % konfidensinterval for middelværdien. Antag at variablen INCOME er normalfordelt med mid... -
MUNDTLIGT DANSK EKSAMEN!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i mundtligt dansk på fredag, og har trukket "artikler om eksistens" - men jeg er gået i stå mht. at analysere artiklen, da det er blevet en større udfordring for mig. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvad det går ud på. Altså mht. selve opbygningen, layout ... -
Oplysningstiden
ForumindlægJeg har trukket mit eksamenssæt som omhandler oplysningstiden i Frankrig (dermed også starten af den franske revolution) Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan mit analyserende spørgsmål skal lyde. Mine kilder er Paris' valgbrev, og trejdestanden bliver nationalstat, Ludvig d. 16. ind... -
AT i dansk og samfundsfag - metoder
ForumindlægHej alle! Jeg skal til AT eksamen her meget snart, men jeg er meget i tvivl omkring de metoder jeg bruger. Jeg skriver i fagene dansk og samfundsfag. Jeg har omkring kernefamilien i det senmoderne samfund, og jeg har til min analyse valgt at analysere henholdsvis en roman og en novelle. Jeg har d... -
DHO - Modstandsbevægelsen
Forumindlæghej alle. jeg har lidt svært ved at komme i gang med min DHO, og vil derfor spørge om noget hjælp til at komme godt i gang. nedenunder er min problemformulering, så i kan se hvad jeg har om. Emne: 2 Verdenskrig Redegørelse for den danske modstandsbevægelse under den tyske besættelse Analyse af ...
