Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17141 til 17160 af 154719
-
Hjælp tilbydes - fagligt tag-selv-bord!
ForumindlægHej :) Sidder du derhjemme og har svært ved noget af det faglige? Du behøver ikke at miste modet. Jeg har tidligere undervist privat i kemi B, fysik B, matematik A, engelsk B, samt biologi B. Pt. Studerer jeg medicin på Aalborg universitet, så det er klart en... -
24 timers
ForumindlægHej, jeg har fundet ud af at jeg skal op i engelsk 24 timer og tysk 24 timer.. Hvordan er det lige det er /foregår ?? Skal man selv søge materiale eller hvordan hvornår trækker man et emne hvor er forberedelsestiden?? -
Hvad skal jeg vælge? Hjælp! Analyse af 2 noveller fra novellesamlingen "Bavian"
ForumindlægKære alle.. Som alle andre i hele landen, står studieretningsprojektet lige for døren og jeg håber inderligt på jeres hjælp eller mening. I min analysedel, skal jeg: Analyser mindst to selvvalgte noveller fra novellesamlingen "Bavian" af Naja Marie Aidt med henblik på at ... -
Laserlys
ForumindlægJeg sidder med en opg fra sidste år, som jeg simplethen ikke kan finde ud af... Er der nogle der har en ide til hvordan man kan løse opg. 7? http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080523_opgave_stx_081_fysikA.ashx På forhånd tak :) -
Hieraki på gymnasier
ForumindlægHvorfor tror I, at der er så meget hieraki på mange gymnasier? Jeg kan ikke se, hvad der adskiller 1g'ere så vanvittigt meget fra 3g'ere. Begge har selv valgt det. Og der er sågar nogen 1g'ere, der er ældre end 3g'ere, da det jo kommer an på om man tog 10. klasse etc. etc. -
Hvor findes prøver for sidste år..?
ForumindlægHej Ved i hvor man kan finde de skriftlige prøver fra sidste år, fx biologi c ? -
Eksempler på case til idræt eksamen
ForumindlægHejsa :) Jeg står og skal til eksamen i idræt B-niveau, men er lidt i tvivl om, hvilke slags cases der kan være tale om i det teoretiske. Jeg kunne super godt bruge nogle eksempler på cases fra efter reformen, hvis nogen ligger inde med det :) ? Min mail er Liselotte_jeorgensen@hotmail.com På for... -
neutrino og antineutrino
Forumindlæghey derude, hvorfor har neutrinoer og antineutrinoer aldrig skrevet et neukleon-antal og ladning ? Og hvad er forskellen på disse, hvis de begge ikke har ladning? - jeg kan ikke helt forstå det med disse elementære partikler.. :( på forhånd taaak -
Opgavesæt til eksamen
ForumindlægHej,Jeg vil lige høre om der er nogle der ved hvor jeg kan købe en bog, med eksempler på eksamenssæt?Bjarke -
Karakter for de skriftlige eksamener..
ForumindlægHvornår får man egentlig karakterne at se fra de skriftlige eksamener? -
Dansk eksamenssæt
ForumindlægHej..Som bekendt kan man ikke få fat i de gamle eksamenssæt til skriftlig dansk på uvm.dkSå jeg tænkte på, om ikke nogen ville fortælle hvad emnerne var i de forrige eksamenssæt.. Vi kunne eksempelvis lave en liste med emnerne i de sidste 5 år.. og skrive titlerne på stilene op.. (der er vel 5 st... -
10 klasse alternativ
Forumindlæger der andre ting jeg kan tagee, end 10 klasse og stadig komme på HF -
B-niveau eksamen
ForumindlægHej folkens... :) Jeg skal op kemi B-niveau på mandag... Og er ret i tvivl om hvordan eksamenen forløber, og hvor meget man kan nå inde i forberedelse? Nogen der før har været oppe i kemi, som kan hjælp mig med dette? På forhånd tak :D -
Chancen for mat-eksamen?
ForumindlægHej, Jeg afslutter matematik på B her i 2.g. Derudover afslutter jeg 3 C-fag, og 1 andet B-fag. Jeg har altså mulighed for at komme op til 6 forskellige eksamener. Jeg har hørt, at det altid er 2 eller 3 dog. Men er der nogen der har en idé om, hvor stor chancen er for ikke at trække hverken mun... -
Opgaver 2. gradspolynomier
ForumindlægHey, håber på lidt hjælp til de her opgaver, som jeg har lidt problemer med. 1) Antag, at f har to rødder - Find summen af de to røødder og produktet af de to rødder. 2) Antag, at f har to rødder r og s. Find ligningen for de to tangenter i hhv. (s,f(s)) og (r,f(r)). 3) Angiv 3 forskellig... -
Uddannelser
Forumindlæghvor mange forskellige uddannelser er der, når man skal uddanne sig til dyrlæge? -
Gymnasie?EUX- VIGTIGT hjælp
ForumindlægHej, jeg har en lillebror, som er en smule forvirret angående hvilken studie han skal vælge. har har tideligere gået i en tiende klasse, hvor han ikke tog ret seriøst, da han havde en ønske om at komme ind på en erhverv uddannelse. det gjorde han så. nu fortryder han valget, da det slet ikke er... -
Psykologi
ForumindlægHvordan kan det egentlig være, at valgfag som erhvervsøkonomi har sit eget faneblad, mens psykologi ikke har? Jeg stemmer for, at oprette psykologi som en uafhængig menu. -
fagenes empiri og metoder
ForumindlægHej.. Jeg skal lave en oversigt over fagenes empiri og metoder, er der nogle der kan hjælpe mig med at komme med et par eksempler på nogle forskellige fags empiri og metoder? er virkelig lost kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal skrive under teori metode empiri osv.?? -
samf eksamen, forberedelsestid?
Forumindlæghej jeg er pludselig kommet i tvivl om hvor lang forberedelsestid jeg har til samf eksamen på c-niveau (HF) har jeg 25 eller 50 min?
