Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 17161 til 17180 af 33566
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle, som kan hjælpe mig med denne opgave?
  • Integraler

    Forumindlæg
    Hej..Jeg har en afleveringsopgave for til imorgen, har lavet den sammen med nogen, men nu har vi lige snakket med to andre, der begge har fået forskellige resultalter.Opgaven lyderSx^(3/5)*Ln(x)dxJeg har fået den til 5/8*x^(8/5)*Ln(x)-25/68*x^8/5 +Kandre har fået den til 5/8x^(8/5)(ln(x-5/8)+Kog ...
  • Årsprøve/Eksamen

    Forumindlæg
    Hej... nu er tiden kommet til Årsprøverne og eksammerne, og jeg som er 1.g'er er kommet lidt i tvivl om hvilke prøver jeg skal op i ..... min linje er Mat A FYS A Kem b Nogen som kunne fortæller mig hvilke prøver jeg skal op i, og hvilke er udtræk....
  • Opgavesæt, stx eksamen 2011 b-niveau

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der ligger inde med opgavesættet fra b-nivaeu eksamen sidste år? Så vil jeg meget gerne se det. På forhånd tak :-)
  • TI-89 komplet sæt til salg

    Forumindlæg
    jeg vil gerne sælge min TI-89 lommeregner/grafregner alt medfølger: manual, cd-rom og 2 kabler pris: 1100 kr ellers giv et bud
  • Planer og førsteaksen

    Forumindlæg
    I R^3, hvis jeg har en plan, og skal finde parameterfremstillingen for dne linie l, som er projektionen af førsteaksen på planen alfa - så må planens normalvektor være retningsvektor for linien l, og punktet P_0 i linien l er blot (1,0,0)?
  • August 1998 opgave 3

    Forumindlæg
    Jeg har set at, den er blevet lavet, men forstår ikke svarerene derinde.. Opgaven lyder:Hey, vil gerne ha hjælp til spg 3d og e: Man har en reaktion, som bruger Br2. Så står der: Mekanismen for additionsreaktionen afhænger af, om opløsningsmidlet er polært eller upolært. Forskellen i reaktionsmek...
  • tømrer eux eller eux

    Forumindlæg
    hej jeg ville bare lige hvad der er bedst fordi jeg vil godt være tømrer når jeg bliver stor, så skal jeg tage en eux eller eud hvad er bedst tror i
  • normalvektorer til planer

    Forumindlæg
    xy-planen = (0,0,1)xz-planen = (0,1,0)zy -planen= (1,0,0)osv.Er dette korrekt?2)Hvordan finder man skæringspunkter mellem to kugler?Planen og en kugle? Ved skæring mellem en plan og en kugle fremkommer en cirkel, men hvordan finder man dennes ligning?Håber at der kommer nogle hints.
  • Naturfag skriftlig 2.g

    Forumindlæg
    Hej, ville hører hvordan det var gået for jer i naturfag i dag? jeg synes den var okay.. men går også kun efter en 7'er.hvad fik i opgaverne til ?
  • EUD

    Forumindlæg
    hej folk er det hårdt på EUD, ? og er det sværet at komme ind på en EUD?
  • Fejlfunktion

    Forumindlæg
    HejEr der nogen som kan forklare mig hvad den komplementære fejlfunktion bruges til?Jeg ved godt hvordan den ser ud, men nu har jeg siddet og kigget på den i en time og jeg fatter det stadig ikke.I det her tilfælde er den i løsningen til en diff. ligning for strømning i porøse medier.mvhmaloulou
  • gymnasie

    Forumindlæg
    HEEEJ ALLE SAMMEN, ER DER NOGEN DER GÅ PÅ INGRID JESPERSEN GYM, TÆNKTE OM NOGEN VILLE FORTÆLLE LIDT OM DEN :D
  • Er det rigtigt

    Forumindlæg
    http://peecee.dk/?id=1767a. 8.000 til f-graf 7.000 til g grafb. 100.000c. 500.00er det korrekt?
  • Beskrive punktmængde

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at beskrive punktmængden som har ligningen:x^2 + 10*x + y^2 - 8*y + 40 = 0Hvordan beskriver jeg den bedst? Jeg ved at man kan bryde ligningen op og få et samlet punkt ud af det, men mit bud på (-10,5) er jeg ikke helt sikker på.På forhånd tak
  • Omskrivning af Kn

    Forumindlæg
    Vis, ved omskrivning af Kn=K0(1+r)n, hvordan K0 og r kan bestemmes Jeg har brug for hjælp til dette. På forhånd tak
  • opgaver,,,

    Forumindlæg
    nogen somved et sted hvor jeg kan hente 1.g mat opgaver indenfor alle emner man gennemgår i 1.G
  • SRO - Væksthastighed

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at skrive min SRO, men er gået i stå ved en af opgaverne. Opgaven lyder således: "Redegør for begrebet "Væksthastighed" ved hjælp af differentialregning. Begreber som differenskvotient og grænseværdi skal indgå." Jeg er rigtig meget i tvivl om hva...
  • Magnetisme!

    Forumindlæg
    Hej ville hører om der fandtes en bevis for magnetismen! Mener selv at der var Maxwell ligning, men kan ikke huske hvad den gik ud på! Ville være rart hvis nogle kunne genopfriske min hukommelse. På forhånd mange tak!
  • Cosinus- og sinus relationerne i sfærisk geometri

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg er igang med at udlede de to overstående relationerne i sfærisk geometri. Jeg kunne godt ønske at få nogle fif til smarte detaljer og idéer til at gøre det endnu lettere tilgængeligt.. Håber på nogle gode svar.. På forhånd tak