Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 17181 til 17200 af 325233
-
Økonomisk politik
ForumindlægNår en stor offentlig sektor og velfærdsstat, med dens overførselsindkomster og gratis serviceydelser, mindsker incitamentet til at arbejde og gør, at færre skal forsørge flere, - Hvordan kan det så være, at Danmark (som har denne offentlige sektor) har højere BNP end USA (som fører en liberal og... -
Skifte Gymnasie efter 1g
ForumindlægHej SP. Jeg står i en meget svær situation, hvor jeg overvejer at skifte gymnasie efter 1g, da jeg er begyndt at få meget fravær pga. jeg bor meget langt fra gymnasiet.- Sommetider er der ændringen i dsb's togkøreplan, og kan ikke nå i skole i rette tid osv, så har stærkt overvejet at ski... -
Chatrum-------- til studi
ForumindlægHejHvorfor bliver der ikke oprettet et chat her på studi, så alle og enhver kan Kommunikere med hinanden uden at skrive noget i selve forum.Jeg vil gerne høre jeres kommtarere til dette. Tak -
3.g opgave
ForumindlægHej, er der nogle herinde som har nogle idéer til en 3.g opgave i engelsk, der må meget gerne være lidt guf på, så at den kan komme op i den højere ende af skalaen.Mvh Samie -
Adam Oehlenschläger: Fiskeren
Forumindlæghejsajeg vil bare høre om der var nogen der havde lavet noget med Adam Oehlenschläger: Fiskeren, og havde nogen gode råd til den, da jeg er ved at skrive en stil om denpå forhånd tak -
Berlinmuren
ForumindlægHej vi har et emne i skole, og vi vil gerne vide hvorfor berlinmuren blev bygget og hvad formålet var..:) Håber at hører fra en med et godt svar mange hilsner os..:P -
methansyre oxideres?
Forumindlægen oxidation med KMnO4 i sur oplsning med methansyre. samme forsøg udført med ethansyre. hvorfor kan dette kun se med methansyre...er det pga. at den er en stærkere syre end ethansyre? eller? mange tusind tak på forhånd -
Engelskstil, rettelse!
ForumindlægHej!Er ny herinde, så ved ikke helt hvordan alt foregår, men har da en lille idé. -Har en engelsk stil, som jeg håber nogle ville gide at kigge lidt på, og tilføje denne nogle rettelser! -
DANSK MUNDTLIG EKSAMEN
ForumindlægHej jeg har trukket impressionisme til mundtlig eksamen og jeg har valgt "frøkenen" af Herman Bang er der nogen der kan hjælpe mig med at analysere den? Er virkelig ude på dybt vand!!! -
Folketinget.
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive noget om folketinget og så står der "af danmarks 175 mandater er de 135 kredsmandater og 40 tilhængermandater.hvad betyder kredsmandater og tilhængermandater?er der nogen der ved det. -
En bilkørsel med brint
ForumindlægHej Folk! Hvis man antager at en bil kan køre på brint, og den på benzin ca går 10 km på en liter, hvor meget brint bruger den så i m3 pr 10 km? -
Fransk B-niveau hvordan gik det?
ForumindlægHey!ville bare lige høre hvordan det gik med den skriftlige eksamen i fransk på B-niveau. Synes selv at teksten var okay, skrev selv B1, og C2 synes det var dem jeg bedst kunne skrive om. -
Forberedelsestid i mat?
Forumindlæghey.. ja som overstående siger, kunne jeg godt tænke mig at vide hvor lang tids forbedrelse man har til den mundtlige studenter eksamen i matematik (ét årrig a) -
opløsningsmiddel
Forumindlæg4-aminotoluen = benzenring med methylgruppe på 1. C og NH2-gruppe på 4. C.Hvorfor er det smart at opløse 4-aminotoluen i iseddike?? OBS: denne opløsning skal reagere med eddikesyreanhydrid.... -
Glukose og Sukrose
ForumindlægHej, jeg ved, at når man får et overskud af glukose, så bliver det omdanner leveren det til glykogen i fedtdepoterne, men hvad sker der, når man drikker cola, altså sukrose? Er det den samme processe? Tak på forhånd! -
oxidationstal
ForumindlægJeg bliver bedt om at finde oxidationstallet for aluminiumion ud fra et dannet antal mol hydrogen og mængden af aluminium brugt sammen med hcl for at danne hydrogen.\n\nI min bog står der, at oxidationstallet er det samme som antallet af elektroner.\nHvilket også stemmer her:\n\nReaktionsskemaet ... -
3.Gradspolynomium Hjælp
ForumindlægHej.. Nogen der gider hjælpe mig er gået lidt i stå.. Hvordan viser jeg, at 2 er rod i denne polynomium; x^3+5x^2-2x-24, X tilhører R.? -
Andengrads ligning med brøker
ForumindlægJeg har i en opgave, blev stillet opgaven. Løs ligningen x-1/x=4, dels ved brug af CAS-værktøjer, dels ved at omskrive til andengradsligning Har brug for hjælp -
Prioritering
ForumindlægEfter den 1. standpunktskarakter før jul, er jeg kommer i tvivl om, jeg gider at koncentrere mig og bruge en stor del af min hverdag på lektier. Mit gennemsnit var virkelig fint, men jeg har lidt mistet kampgejsten. Derfor overvejer jeg at koncentrere mig om en håndfuld fag, der interesserer mig,... -
SRP
ForumindlægHej derude! Er der nogen der kende nogen til at hjælpe i faget matematik på A-niveau. Det handler om SRP. Har bare nogle konkrete spørgsmål angående faget!
