Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 17181 til 17200 af 325233
  • Økonomisk politik

    Forumindlæg
    Når en stor offentlig sektor og velfærdsstat, med dens overførselsindkomster og gratis serviceydelser, mindsker incitamentet til at arbejde og gør, at færre skal forsørge flere, - Hvordan kan det så være, at Danmark (som har denne offentlige sektor) har højere BNP end USA (som fører en liberal og...
  • Skifte Gymnasie efter 1g

    Forumindlæg
    Hej SP. Jeg står i en meget svær situation, hvor jeg overvejer at skifte gymnasie efter 1g, da jeg er begyndt at få meget fravær pga. jeg bor meget langt fra gymnasiet.- Sommetider er der ændringen i dsb's togkøreplan, og kan ikke nå i skole i rette tid osv, så har stærkt overvejet at ski...
  • Chatrum-------- til studi

    Forumindlæg
    HejHvorfor bliver der ikke oprettet et chat her på studi, så alle og enhver kan Kommunikere med hinanden uden at skrive noget i selve forum.Jeg vil gerne høre jeres kommtarere til dette. Tak
  • 3.g opgave

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle herinde som har nogle idéer til en 3.g opgave i engelsk, der må meget gerne være lidt guf på, så at den kan komme op i den højere ende af skalaen.Mvh Samie
  • Adam Oehlenschläger: Fiskeren

    Forumindlæg
    hejsajeg vil bare høre om der var nogen der havde lavet noget med Adam Oehlenschläger: Fiskeren, og havde nogen gode råd til den, da jeg er ved at skrive en stil om denpå forhånd tak
  • Berlinmuren

    Forumindlæg
    Hej vi har et emne i skole, og vi vil gerne vide hvorfor berlinmuren blev bygget og hvad formålet var..:) Håber at hører fra en med et godt svar mange hilsner os..:P
  • methansyre oxideres?

    Forumindlæg
    en oxidation med KMnO4 i sur oplsning med methansyre. samme forsøg udført med ethansyre. hvorfor kan dette kun se med methansyre...er det pga. at den er en stærkere syre end ethansyre? eller? mange tusind tak på forhånd
  • Engelskstil, rettelse!

    Forumindlæg
    Hej!Er ny herinde, så ved ikke helt hvordan alt foregår, men har da en lille idé. -Har en engelsk stil, som jeg håber nogle ville gide at kigge lidt på, og tilføje denne nogle rettelser!
  • DANSK MUNDTLIG EKSAMEN

    Forumindlæg
    Hej jeg har trukket impressionisme til mundtlig eksamen og jeg har valgt "frøkenen" af Herman Bang er der nogen der kan hjælpe mig med at analysere den? Er virkelig ude på dybt vand!!!
  • Folketinget.

    Forumindlæg
    hej jeg er igang med at skrive noget om folketinget og så står der "af danmarks 175 mandater er de 135 kredsmandater og 40 tilhængermandater.hvad betyder kredsmandater og tilhængermandater?er der nogen der ved det.
  • En bilkørsel med brint

    Forumindlæg
    Hej Folk! Hvis man antager at en bil kan køre på brint, og den på benzin ca går 10 km på en liter, hvor meget brint bruger den så i m3 pr 10 km?
  • Fransk B-niveau hvordan gik det?

    Forumindlæg
    Hey!ville bare lige høre hvordan det gik med den skriftlige eksamen i fransk på B-niveau. Synes selv at teksten var okay, skrev selv B1, og C2 synes det var dem jeg bedst kunne skrive om.
  • Forberedelsestid i mat?

    Forumindlæg
    hey.. ja som overstående siger, kunne jeg godt tænke mig at vide hvor lang tids forbedrelse man har til den mundtlige studenter eksamen i matematik (ét årrig a)
  • opløsningsmiddel

    Forumindlæg
    4-aminotoluen = benzenring med methylgruppe på 1. C og NH2-gruppe på 4. C.Hvorfor er det smart at opløse 4-aminotoluen i iseddike?? OBS: denne opløsning skal reagere med eddikesyreanhydrid....
  • Glukose og Sukrose

    Forumindlæg
    Hej, jeg ved, at når man får et overskud af glukose, så bliver det omdanner leveren det til glykogen i fedtdepoterne, men hvad sker der, når man drikker cola, altså sukrose? Er det den samme processe? Tak på forhånd!
  • oxidationstal

    Forumindlæg
    Jeg bliver bedt om at finde oxidationstallet for aluminiumion ud fra et dannet antal mol hydrogen og mængden af aluminium brugt sammen med hcl for at danne hydrogen.\n\nI min bog står der, at oxidationstallet er det samme som antallet af elektroner.\nHvilket også stemmer her:\n\nReaktionsskemaet ...
  • 3.Gradspolynomium Hjælp

    Forumindlæg
    Hej.. Nogen der gider hjælpe mig er gået lidt i stå.. Hvordan viser jeg, at 2 er rod i denne polynomium; x^3+5x^2-2x-24, X tilhører R.?
  • Andengrads ligning med brøker

    Forumindlæg
    Jeg har i en opgave, blev stillet opgaven. Løs ligningen x-1/x=4, dels ved brug af CAS-værktøjer, dels ved at omskrive til andengradsligning Har brug for hjælp
  • Prioritering

    Forumindlæg
    Efter den 1. standpunktskarakter før jul, er jeg kommer i tvivl om, jeg gider at koncentrere mig og bruge en stor del af min hverdag på lektier. Mit gennemsnit var virkelig fint, men jeg har lidt mistet kampgejsten. Derfor overvejer jeg at koncentrere mig om en håndfuld fag, der interesserer mig,...
  • SRP

    Forumindlæg
    Hej derude! Er der nogen der kende nogen til at hjælpe i faget matematik på A-niveau. Det handler om SRP. Har bare nogle konkrete spørgsmål angående faget!