Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 17181 til 17200 af 158923
-
^?
ForumindlægHvad vil denne tegn sige i matematik-verdenen; ^? -
Bestem en ligning for tangenten til grafen for tredjegradspolynomiet f(x)=a*x^3+bx^2+cx+d i det punkt, hvor grafen skærer andenaksen
ForumindlægMit eget bud: Grafen skærer andenaksen i punktet (0,d), og dette punkt vil altid resultere i en vandret tangent, hvorfor tangentens ligning er y=d. Jeg føler dog jeg mangler korrekt argumentation. Nogen der kan hjælpe? -
SRP - VØ/MAT
ForumindlægHej, Nogle der har nogle idéer til emnesammensætning mellem Virksomhedsøkonomi A og Matematik A? Mange tak. -
Differentialligning, fuldstændig løsning og graf, Vejen til Matematik A2, Opgave 308, Side 244, ( Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 308 Bestem for hver af nedenstående differentialligninger først den fuldstændige løsning og derefter, hvis graf går gennem det angivne punkt. c) y ' = x / ( x2 - 2 ) Punktet ( √3 , 4 ) Mit forsøg drejer sig om opgave c.: ∫ y ' dy = ∫ x / ... -
Beholde højt snit fra folkeskolen
ForumindlægHej alle Jeg gik sidste år ud af folkeskolen med at snit godt over 10 og nu er jeg så startet på HTX. Jeg vil gerne være læge og det kræver jo som de fleste af os nok ved et rigtig pænt gennemsnit. Jeg er derfor ude efter alle de tips I har til at beholde mit snit igennem gymnasietiden. Kan de... -
Organisation
ForumindlægHar brug for hjælp til en opgave i EØ, Redegør for fordele og ulemper ved, at teknikerne er placeret i en seperat afdeling frem for under hver enkelt produktchef?Tak.. -
Hvor mange symmetriakser er der i en regulær femkant?
ForumindlægHvor mange symmetriakser er der i en regulær femkant? Har svært med Matematik :( -
To studieretninger?
ForumindlægHej Jeg er en ny HTX- elev som har tænkt sig at have fysik, kemi og matematik på A- niveau. Problemet er at på min skole er studieretningerne inddelt i enten science (mat A, fysik A) eller biokemi (mat A, kemi A) og hvis jeg tager begge på højniveau så har jeg jo to studieretninger. Kan man det?... -
Eksamen
ForumindlægJeg afslutter billedkunst og musik i år, er det muligt at finde ud af hvor stor sandsynlighed der er for at komme op i en af de to fag?Passer det at jeg skal på i 0-1 mdt. eksamen i år? -
Sort studenterhue
ForumindlægHejsa... Ville lige høre, hvornår man får sort studenterhue? Ved godt, at alle kan bestille den osv. men der er jo tradition for noget med 3 fag på højt niveau? Vil i denne sammenhæng høre, om man (efter traditionen) plejer at være ligeglad med, hvilke A-niveau fag det er? Har selv 3 valgfrie fa... -
hjælp til eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal til kemieksamen i morgen. Vi har fået udleveret et stykke papir, med 12 forskellige ting vi kan komme op i, med dertilhørende spørgsmål, og fagbegreber vi skal komme ind på. jeg har svaret på stort set alle ting, men har rigtig svært ved at forstå fagbegreberne, trods at jeg næst... -
Spørgsmål omkring farmacistudiet
ForumindlægHej, Er der nogle farmacistuderende, der kan fortælle mig lidt om deres studie ift. hvad de lærer og hvilke fag de har? Jeg er lige startet på medicinstudiet, men jeg overvejer stærkt at skifte studie grundet min store interesse for kemi og produktionen af lægemidler. -
STX?
ForumindlægHej jeg går i 9.klasse, sidste år var jeg på brobygning i HTX på frederiksberg og jeg synes at det var fedt, men jeg er ikke sikker på at det er det jeg vil efter 9.klasse, jeg overvejer mere stx, men jeg vil gerne høre om nogen kan fortælle mig lidt om forskellen mellem stx og htx? -
hvilket gym skal jeg vægle?
Forumindlægheej jeg er en dreng på 15 og bor i kbh. jeg skal til af vægle hvilke gymnasie jeg vil på, jeg skal have 5 prioriteter. og jeg skal have det klar til på tirsdag. men jeg er helt blank og kan ikke vælge? mit spørgsmål til jer er hvilke gymnasier er gode og hvorfor :) -
Differentialligninger
ForumindlægHej SP Er der nogen herinde, som kan forklare mig definitionen på en differentialligning? -
Arealberegning og normalfordeling.
ForumindlægHej, jeg skal svare på følgende "Forklar hvordan arealberegning kan benyttes til beregninger i en normalfordeling" og kan ikke 100% få det til at give mening. Er der en, der vil give en grundig forklaring af det så det er muligt for mig at forstå ordentligt? Herunder i forbindelse med... -
Hvad betyder dette?
ForumindlægHvad forstår man ved korrellationskoefficienten? -
Dumpet eller bestået?
ForumindlægHej, jeg har søgt ind på en uni uddannelse der kræver at man har bestået Matematik B. Jeg har haft Matematik A på HTX som jeg afsluttede sidste år, hvor jeg fik 02, 02 og -3. Ikke særlig imponerende det ved jeg godt, til den skritelige examen gik jeg ind, skrev mit navn og var ude før der var gå... -
Heej...
ForumindlægHej jeg går 9.klasse og har et gennemsnit på 10,5. Min UU-vejleder mener at det ville være en god ide at vælge Niels Brock elitegymnasium, fordi jeg er så dygtig. Jeg er selv i tvivl om jeg vil tage STX eller HTX. I fremtiden vil jeg læse nanoteknologi på DTU. På Niels Brock er der en linje der ... -
Engelsk b dec. 2014
ForumindlægHej alle Jeg har prøvet at lede, men uden held efter engelsk b eksamsæt fra december, så vil høre om der er nogle der tilfældigvis har sættet :)
