Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 17181 til 17200 af 22746
-
Hvad er det i glas der gør at de reflektere lys etc.
ForumindlægGoddag alle sammen. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det er i glas der gør at det kan reflektere billeder lys osv. Grundet til dette er at ejg skal op til fysik eksammen og kunne godt tænke mig undervejs i eksammenen at fremvise dette forsøg http://www.fysikbasen.dk/index.php?page=Vis&id=35 ... -
Eks på eksamenspg, astronomi
Forumindlæghej. Jeg har fået et eksempel på et eksamensspørgsmål. Det omhandler astronomi. Stikordene er: månen og dens faser formørkelser jordens bevægelse solsystemets opbygning verdensbilleder Jeg har fysik på c-niveau, men tænkte om i give nogle forslag til hvad jeg kunne/skal komme ind på, til en ev... -
Historisk kilde om telefonens opfindelse
ForumindlægHej :) Jeg skal aflevere AT synopsis imorgen . Jeg skriver om telefonens opfindelse i fagene historie og fysik, men jeg mangler en kilde til historie delen, Jeg har ledt og ledt, men jeg kan bare ikke finde noget nogen steder. Er der nogen som har en, eller kan hjælpe mig med at finde en ? -
Elektricitet - Har brug for hjælp!
ForumindlægHej allesamen .. Har snart Fysik/Kemi eksamen til 9. kl. Alle kapitlerne blev gennemgået og velforstået. Undtagen elektricitet, den havde jeg lige lidt problemmer med. Mest med at definere elektricitet, som heller ikke stod direkte i bogen. Ved ikke. Kan nogen hjælpe ? PÅ FORHÅND TAK ! Kais -
er det ikke godt nok?
Forumindlæghej... når jeg er her inde på studieportalen kan jeg godt blive lidt i tvivl om hvad en fysik/kemi eksame FSA egentlig kræver... er det ikke godt nok bare at kunne pensum og de forsøg man har lavet i fysiktimerne - for hvis man kan alt det - så burde man vel også få 12? somme tider bliver jeg ne... -
Neutralisation, forsøg?
ForumindlægHej ! Skal snart til eksamen i fysik (fsa) .. jeg er i gang md at skrive dispositioner til alle emnerne, men kunne ikkke finde flere forsøg under neutralisation. Har disse 2 forsøg: - Neutralisation , saltsyre med natriumhydroxid - Fra første forsøg, vise at det er blevet neutralt (vand og ... -
Kraft - kinematik
ForumindlægHvad kan man snakke om hvis man kommer op i "kraft og bevægelse" eller "kinematik". I "kraft og bevægelse" er der alle Newtons love. Men skal man bare skrive op dem eller hvad? Og hva med "kinematik". Skal man så bare fortælle om stedfunktionen, hastighe... -
Induktion og magnetisme
ForumindlægHejsa, jeg skal snart op til fysik eksamen (mandag , 9 juni). Jeg er virkelig dårlig til induktion men lidt bedre til magnetisme og elektromagnetisme. Så ville spørge om nogen kendte et forsøg der forbinder induktion med med magnetisme, eller elektromagnetisme, hvis jeg nu skulle trække induktion... -
Alkohol - Gæringsproces
ForumindlægHey! Jeg skal op i FSA fysik/kemi på mandag og har i den forbindelse bl.a. forberedt et forsøg hvor jeg fremstiller alkohol af gær sukker og vand. Problemet er at jeg ikke helt forstår de grundlæggende principper bag denne reaktion. Det ville være til stor hjælp hvis der var en der kunne give mig... -
Induktion i hverdagen
ForumindlægHej derude:D Jeg sidder lige og læser til FSA fysik/kemi. Jeg skal op i strømmens veje og derfor har jeg naturligvis lavet dispositioner til Induktion og transformation. Men er kommet lidt i tvivl, hvor bruger amn disse 2 ting i hverdagen, og hvordan skal jeg perspektiverer på dem? Håber nog... -
Arbejde -> Ekin
ForumindlægSidder og forbereder mig til emnet "kraft og arbejde" til fysik B eksamen .. Men jeg ved ikke hvordan overgangen fra arbejde til energi skal være. Altså ved ikke hvad jeg skal sige. Fordi jeg vil gerne udlede formlen for Ekin fra ud A = F * s. Men ved ikke hvad jeg skal sige i den for... -
kernekort og radioaktiv stråling
ForumindlægHej.. jeg skal snart op til fysik og kemi eksamen, men inden vil jeg gerne have styr på nogle få ting. Jeg vil gerne finde et kernekort hvor jeg kan se hvilken slags stråling de forskellige radioaktive atomer udsender. Vi har haft om alfa-, beta- og gamma-stråling, men nu begynder jeg at høre ... -
Kulbrinte What???
ForumindlægHej derude:) Skal op (som så mange andre herinde) til fysik FSA snart, og et af vores hovedemner er alkohol. Nu da jeg sidder og læser i vores fysikbog står der noget med en kulbrinte:S What the fuck er det? Nogen der kan hjælpe mig? Eller forklare mig hvad en kulbrinte er ?:) Håber at der er... -
Kulbrinte What???
ForumindlægHej derude:) Skal op (som så mange andre herinde) til fysik FSA snart, og et af vores hovedemner er alkohol. Nu da jeg sidder og læser i vores fysikbog står der noget med en kulbrinte:S What the fuck er det? Nogen der kan hjælpe mig? Eller forklare mig hvad en kulbrinte er ?:) Håber at der... -
Energi
ForumindlægHej.. Jeg er igang med mine 24 timers forberedelse til fysik eksamen på c niveau. Jeg har trukket energi og effekt som emne til præsentationen. Når man man f.eks. opvarmer vand via en elkedel, så bliver den elektriske energi omdannet til termisk energi, men bliver det ikke også omdannet til meka... -
Termisk energi
ForumindlægHej Jeg har en opgave for i fysik inden for emnet termisk energi Men end jeg går i gang vil jeg gerne forstå, hvad der menes helt præcist med; Afgivne varme (lod) = Modtagne varme (vand+indre skål) Afgivne varme (vand+indre skål) = Modtagne varme (is) Kan I hjælpe? På forhånd tak! -
24-timers eksamen - HASTER!
ForumindlægJeg er lige nu i gang med 24timers eksamen på 1.g. niveau i fysik - har trukket emnet 'energiforbrug i hjemmet'. Nogle som har trukket noget i samme stil og kan give nogle fif/råd/gamle noter? Er udemærket klar over begrebet energi, men energiforbrug i hjemmet synes jeg er et bredt bre... -
Volt og Ampere
ForumindlægHej folk :) Mig og min ven har prøvet at forberede os så godt som muligt til i morgens fysik afgangsprøve. Men der er noget som vi stadigvæk er i tvivl om. Vi læser om transformation, og vi kan ikke finde ud af hvad ampere er, og hvad det gør. Vi ved at volt er spænding, og watt = volt * ampere... -
HJÆLP HASTER!! induktion??
ForumindlægHej..(: Skal op i fysik/kemi Fsa imorgen og ved ikke hvad jeg skal lave hvis jeg trækker induktion..? Nogen der har nogle disposistioner over induktion? Eller nogen som har nogle gode forsøg jeg kan fremvise. skal bruge 4-5 forsøg. har indtil videre: 1 Faradays forsøg 2 Induktionsstrømmens a... -
Laser-princippet
ForumindlægHej hej Er der nogen der kunne tænke sig at hjælpe os med Laseren. Vi har det opgivet som emne til Fysik A eksamen Vi har svært ved at finde ud af hvor vi skal starte/begynde og ende mht til en disposition omkring laseren Egentlig er det vel fordi vi ikke helt præcist forstår princippet bag d...
