Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 17181 til 17200 af 45492
-
Cykel
ForumindlægDer sidder to magneter i forhjulet og hver gang en magnet passerer hjulgaflen blinker forlygten to gange. Hvad er hjulgaflen, og hvor er det præcis de magneter sidder og passerer de to magneter hjulgaflen samtidig eller forskelligt? -
energitab
Forumindlæghvilke årsager kan der være til vands energitab ? -
Hjælp til opgave 16 stx mat A 2009
ForumindlægHej jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig med denne opgave. Det forvirrer mig at t skal være udtrykt ved p. Opgaven lyder: Ved en bestemt sygdom tilføres en patient medicin intravenøst over en femtimers periode. Medicinen tilføres kontinuerligt med en bestemt mængde p(målt i μg) pr. tim... -
ENSVINKLEDE TREKANTER
ForumindlægHvilke egenskaber har de? -
Overslag
ForumindlægHej jeg er ved skolen og har fået en opg: husk først at lave overslag 405:9 ?? -
Løbetur før eksamen?
ForumindlægVi kender det vel allesammen. Natten op til eksamen ligger man og vender og drejer sig og vågner mange gange i løbet af en nat. Det resulterer (for mit vedkommende) i at hovedet er træt og sløvt når man vågner på eksamensdagen. Sidste år prøvede jeg, så vidt muligt, at få tidligste tid på eksam... -
Cirkel udregning
ForumindlægHej Jeg søger hjælp til min opgave. Hvilke formler skal jeg bruge? -
de nøgne træer
ForumindlægHej derude. Jeg har læst bogen "de nøgne træer" af Tage Skou-Hansen, og ville egentlig bare høre, om der er nogle, der kan give mig en forklaring på, hvorfor den har den titel, som den har? -
Fysik Prøve - Bølger STX
ForumindlægHej SP, Jeg skal snart op til en fysik prøve, hvor emnet er bølger. For at øve mig har jeg tænkt mig at lave en masse opgaver. Derfor tænker jeg om der er nogen som ligger inde med nogle opgaver som omhandler bølger, det kan evt. være opgaver man har haft tidligere. (Følgende hjælpemidler er til... -
Hej jeg skal lave en fremlæggelse om statistikker, nogen der har nogle gode idéer til hvad man skal komme ind på?
ForumindlægHej jeg skal lave en fremlæggelse om statistikker, nogen der har nogle gode idéer til hvad man skal komme ind på? -
Nogen der vil kigge min AT synopsis igennem?
ForumindlægHej. Jeg skal op til i AT årsprøve, og jeg har skrevet om Obama. Jeg ville rigtig gerne have kigget den igennem inden jeg afleverer, da jeg ikke kan finde ud af om det er okay materiale at aflevere? Så hvis der er nogen der bare gider bruge lidt tid på den, ville det bare være super!! :) Dog er d... -
Er Eksamensprojektet nødvendigt
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder i den situation at jeg ikke kom op og forsvarede min synopse i eksamensprojektet. så jeg sidder lige og læser på undervisningsministeriets hjemmeside, og kigger lige på kravene. § 23. En samlet hf-eksamen som enkeltfagseksamen omfatter følgende: ... Et sk... -
Hjælp til fysik
ForumindlægEn prøve indehodler 21g Bismuth, hvoraf 0,003 % består af den radioaktive isotop Bi-212. Isotopen Bi-212 er både alfa- og beta(minus) radioaktiv, og har en halveringstid på ca. 1 time a) skriv de mulige henfaldsskemaer b) bestem henfaldskonstanten c) hvor mange Bi-212 kerner er der i prøven? d) ... -
accelerationen i et frit fald
Forumindlægjeg har lige været mine rapporter igennem og er stødt i noget.... reelt skal genstandens acceleration i et frit fald være lig tyngdeaccelerationen ikke sandt..??? men jeg får genstandens acceleration til noget der er mindre en tyngde accelerationen. skyldes det fejlkilder eller..??? -
Ioner
ForumindlægHeey med alle jer der ude. har lige et kloge Åge spørgsmål. Hvad er det kemiske tegn for en flour ion? please svar hurtigst muligt. Knuzzer fra Kirch33 -
Vejledning til ungdomsuddannelse
ForumindlægJeg er 20 år og har kun en 10. klasse. Jeg vil rigtig gerne igang med en studentereksamen, men har kun dårlige erfaringer med vuc.. Men hvad skal jeg så vælge? Overvejer mest stx da jeg tror det er den jeg vil kunne bruge til mest, fordi jeg overvejer noget lægeligt uddannelse, men er jo ikke sik... -
HJJJJJJJÆLP PLEASEA
ForumindlægHvorfor betragtes Charles Darwins evolutionsteori som et videnskabeligt gennembrud? Please hjælp mig . -
Alt synligt i universet er på plasmaform?
ForumindlægHejsa. Jeg har undret mig lidt over dette citat fra en fysikbog på c-niveau: Temperaturen i et lyn er typisk på 30.000 °C, og ved denne temperatur er stoffet på plasmaform. Også flammen fra visse svejseapparater består af stof på plasmaform. Stort set alt synligt stof i Universet er på plas... -
H.C Andersen
ForumindlægHej. Jeg sidder og er ved at læse op til dansk mundtlig eksamen, og er blevet i tvivl om hvorvidt H.C. Andersen var forfatter i romantikken eller romantismen? Håber der er en der kan give svar. På forhånd tak :) -
Eksamen Teknologi B powerpoint
ForumindlægHej da jeg skal til eksamen i teknologi B om 10 dage kunne jeg godt tænkte mig at høre om der var nogle der havde været oppe jeg kunne se deres powerpoint. eller de kunne fortælle mig hvordan i har opbygget jeres powerpoint.
