Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 17201 til 17220 af 28854
-
iladen og oddysen?
Forumindlæghej 1. iliaden og oddysen er to forskellig historie ik? ville lige høre under illaden historie den har jeg vidst styre på da oddysen rejste rundt med masser forhindringer i 20 år indtil han nående hen til sin kone penelope men illaden historier ik forstået i min notat står der: krig om en pige ... -
AT-Eksamen!
ForumindlægHej alle. Jeg har hårdt brug for hjælp, da jeg står og skal til AT-eksamen mandag. Emnet er kultursammenstød- integration i England, og min fagkombination er engelsk og historie. Men er ikke den største knag til historie, så har brug for noget hjælp ved et af mine spørgsmål som lyder: "Hv... -
diskrimination
ForumindlægHej, jeg skal skrive en historie om diskrimination. Jeg vil gerne at den skal handle om fordomme overfor blondiner. Mit problem er, at det hurtigt kan blive en kedelig historie om en eller anden pige hvis venner driller hende i skolen osv. Hvordan kan jeg skrive en historie om fordomme overfor bl... -
Dansk stil.
ForumindlægHej, jeg skal skrive en historie om diskrimination. Jeg vil gerne at den skal handle om fordomme overfor blondiner. Mit problem er, at det hurtigt kan blive en kedelig historie om en eller anden pige hvis venner driller hende i skolen osv. Hvordan kan jeg skrive en historie om fordomme overfor bl... -
Fag og metode
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med at skrive en dansk/historie opgave og jeg har valgt faget: (samtids)historie. Jeg skal skrive om industrialliseringen i Danmark og jeg er stuck ved præsentation af faget. Her skal jeg præsentere fagets rolle i besvarelsen, hvorefter det slog mig at jeg aldrig har... -
artikel
ForumindlægJeg har en skole opgave som skal afleveres til i dag.(Vi har kun haft i dag til da vi har haft fri og det er derfor ikke mig der er sent ude.) Og jeg aner ikke hvordan man skal gøre. Det er noget der hedder: En million historier. Jeg ved ikke om i kender det men det er hvor man skal klikke på no... -
Notater til eksamen
ForumindlægHej alle.. Da jeg den sidste uge har ligget syg, har jeg ikke haft mulighed for at læse op til historieeksamen! Jeg har i hvert fald ikke fået skrevet notater. Derfor ville jeg høre om der er nogen der kan hjælpe mig med notater til følgende bøger: - Afrikas historie - H. Guldberg m.fl., kap. 2... -
Tolkning af Giddens "selvidentitet"
ForumindlægGiddens snakker om, at man i det senmoderne samfund, skal skabe sin egen livsfortælling, og derved skabe en selvidentitet ved at tolke refleksivt på den livshistorie. Jeg er dog i tvivl om hvad der menes i dette afsnit; "Selvidentitetsfølelsen er dermed på én gang skrøbelig og robust. D... -
metode
ForumindlægJeg skriver synopsis i dansk og historie, men nu er jeg i tvivl om, om det er under metodeafsnit at jeg skal svare på hvordan jeg er nået frem til netop disse to fag? og hvad det er, de kan, som jeg har brug for med netop mit emne? (Martin luther king). noget andet er, hvad er det for en metode ... -
Kildekritik/materiale
ForumindlægHej allesammen. Jeg har om jehovas vidner i AT (kampen om det gode liv) og har valgt historie og religion som fag. Mit problem er at jeg ikke kan finde noget materiale til historie som kan bruges til kildekritik. Min lærer har bedt mig om at finde nogle skrifter af Charles Taze Russell, men ... -
Adgangskrav(Religionsvidenskab - KU)
ForumindlægSpecifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, yderligere et fremmedsprog (begyndersprog A / fortsættersprog B) samt enten historie B, idehistorie B eller samtidshistorie B. Alle fag skal være beståede Vil det være godt nok, hvis jeg har haft samfundsfag på B-niveau og har taget kulturpakken(relig... -
AT
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til skrive AT, hvor jeg vil skrive om skønhedsidealer. Jeg har valgt at skrive i psykologi og historie, hvor jeg vil bruge den hermaneutiske metode (redegører, analyserer, vuderer. Finde ligheder og forskelle i to tekster) I min teoridel, bruger jeg narcissism) Med hensy... -
EØ A
ForumindlægHejsa!Er der nogle der har nogle gode notater til eø A på HHX? Det ville bare være lækkert, da jeg står i situationen og skal op mundtligt, og vi har næsten ikke taget notater i det fag... -
Hvordan læser i op til Old?
ForumindlægJa overskriften siger det hele.Jeg har jo fået at vide at det er meget vigtigt at man er tekstnær og specielt forholder sig til det tekststykke man har trukket. Men hvad så når man forbereder sig hjemme. Gælder det bare om at kigge i sine noter og så supplere med nye kommentarer. Eller hvordan ka... -
(spørgsmål)platon, homer, sofokles og herodot
ForumindlægJeg skøjter fuldstændig sindsygt rundt i de fire... Hvad kendetegner henholdsvis platon, homer, sofokles og herodot og hvad er deres forhold til guderne og skæbnen? -
Elektrisk felt inden i en kugle
ForumindlægEn kugleoverflade (dvs. hul kugle) har en jævn overfladeladningstæthed s (uniform surface charge density). Hvad er det elektriske felt inden i kuglen? Svaret til opgaven er 0, men hvorfor? -
Hvor mange mundtlige højniveauekssamener?
ForumindlægHejJeg bliver student her til sommer, og har forstået det sådan, at man skal op til 4 mundtlige eksamener.Men hvordan kan fagene risikere at fordele sig mht. højniveau- og mellem niveaueksamener, og er der noget, der er mere sandsynligt end andet?Endvidere vil jeg også gerne høre, om der er nogle... -
Elevbevægelsen
ForumindlægHvorfor omhandler samfundsfag ikke elevbevægelsen i Danmark, når det er en yderst vigtig ting for det danske samfund, og ikke mindst de unge mennesker, der netop modtager samfundsfag..?Jeg kunne godt se at det udeblev fra timerne, hvis man ikke havde tid til det, men man skal ikke bruge mange lek... -
De blå øjne - Karen Blixen
Forumindlæghej allesammen! Er der nogle der har læst novellen de blå øjne af Karen Blixen? Jeg har problemer med at forstå budskabet og pointen i den, er der nogle der kan forklare det kort :s ? -
nogen 9./8. klasser jeg kan hjælpe?
Forumindlæger der nogen fra folkeskolen som jeg kan hjælpe??
