Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 17201 til 17220 af 24089
-
SRP-sprøgsmål - Rumkapløbet
ForumindlægHej jeg skriver om rumkapløber i fagene fysik og historie. Jeg er blevet færdig med fysik delen og har redegjort for selve rumkapløbet. herefter skal jeg analysere to kilder med henblik på formålet med rumkapløbet. Hertil har jeg analyseret John F. Kennedys tale "Man on the Moon", men j... -
DIO - Dansk/Engelsk - Indvandring
ForumindlægJeg mangler sku lidt inspiration og nogle gode kilder til at komme igang med min DIO og jeg har rimelig travlt :) Så håber der er nogen der kan hjælpe! Kan lige skirve min problemformulering: Jeg vil starte med en redegørelse for efterkrigstidens indvandring i Danmark og England. Derefter vil... -
Metode i historie?
ForumindlægHej alle - har brug for hjælp! Sidder med AT-synopsis nu. I et af afsnittende skal man skrive metoder som man har brugt - herunder skal jeg skrive hvad jeg har gjort i historie. Naturligvis ved jeg hvad jeg (sådan da) har brugt her i historie. Men er lidt i tvivl om hvordan jeg formulerer det,... -
Perspektivering???
ForumindlægJeg har aldrig før perspektiveret til de andre AT-forløb, så aner ikke hvordan man gør. Nogen der vil læse, hvad jeg har skrevet igennem? Ville være en kæmpe hjælp. Det første er bare lige hvilket AT-forløb det var, og hvad mit emne var. - AT 3.1: Dansk (A) og Samfundsfag (B): ”Mediernes dæknin... -
Det frugtbare had
ForumindlægHey Hvis du har analyseret Harald Herdals "det frugtbare had", kan du så ikke lige lægge et par stikord til hvordan digtet skal analyseres... Hvad er budskabet? Er det fattigdommen tidligere i hans liv der kilden/årsagen til hans had? Er hans had repræsentativt for hele proletariatet... -
Hjælp
ForumindlægAnalyse af teksten There is no passion to be found playing small - in settling for a life that is less than the one you are capable of living. Ved ikke lige om min analyse er korrekt? There er subject. No passion er subject prædikat. og to be found playing small er adverbialled. settling er ... -
Film
ForumindlægHej. Jeg sidder her med et fantatastisk problem.. Jeg skal lave en analyse af en nazistisk propagandafilm, men jeg har desværre ikke en, jeg kan se. Jo, jeg har lånt en, men den er på engelsk, og jeg synes det kan være svært at analysere den med henblik på f.eks. sproget, fordi jeg er ikke lige ... -
Opgavetitel
ForumindlægEr der nogen, der har et et forslag til, hvad min opgavetitel kan være? Min problemformulering lyder som følgende: Denne opgave tager udgangspunkt i en analyse af årsagerne til stramningerne i udlændingelovgivningen, der fulgte i kølvandet på Folketingsvalget i 2001. Jeg vil diskutere, hvorvi... -
Konkurrenceevne i relation til outsourcing
ForumindlægJeg skal til at skrive min DIO (Det Internationale Område) rapport, og derfor kunne jeg umiddelbart godt tænke mig, at spørge nogle fagkyndige og rare personer om en ting eller to :) Problem: Analysere hvorfor så mange virksomheder outsourcer til KINA (herunder fx Kinas strukturelle- og priskon... -
Hjælp til digt
ForumindlægHej jeg sidder med et digt som jeg skal analysere: Det er nat din by sover kun en ensom strejfer lykkelig omkring det er lidt for sent det går op for dig du har mistet alt men ingen mistede dig se at komme hjem evelyn desværre blev lykke ikke din alligevel Dette skal analyseres som et digt... -
Forslag til en novelle
ForumindlægHej alle! Jeg skal snart skrive srp, og i den forbindelse skal jeg finde nogle noveller, jeg kan bruge i min analyse. Jeg skriver i fagene engelsk og psykologi, hvor mit emne er identitetsdannelse og det med at føle sig splittet mellem to kulturer i forhold til immigranter. Jeg har valgt at tag... -
Definition på redegørelse
Forumindlæg1. Skriv en definition på en redegørelse og lav en redegørelse af § 4 i Ifølge Loven. 2. Skriv en definition på en analyse og en fortolkning og lav en analyse og en fortolkning af § 4 i Ifølge Loven. (Dette afsnit skal fylde mest) 3. Skriv en definition på en perspektivering og pers... -
SRP - finansielle sektor
ForumindlægHej! Er i gang med SRP og har inderligt brug for hjælp da der kun er få dage til jeg skal aflevere, og kan simplthen ikke finde noget til min analyse.. Den lyder: Der ønskes en analyse af den politiske regulering af den finansielle sektor i perioden fra ca. 1945 og frem til i dag. Jeg havde t... -
Materiale om Colombia
ForumindlægHej alle Jeg står og mangler materiale om Colombia til min SRP, hvor jeg skal analysere noget spansk materiale. Men jeg kan dog ikke finde noget som helst, der beretter om livet i Colombia - kun 1 tekst: "Mario de Colombia" - men den er brugt i undervisningen, og selv min spansklærer ... -
Sprog
ForumindlægVi har fået en opgave i dansk, hvor vi skal skrive en analyse på 5 sider om et værk, vi selv har valgt. Værket skal være sprogligt interresant. I denne analyse skal der være en redegørelse på gerne 3-4 sider, omkring hvorfor dette værk er sprogligt interresant. Jeg har valgt Egalias døtre, som ... -
Martin Andersen Nexø Murene
ForumindlægJeg skal lave en analyse fortolkningsopgave om Martin Andersen Nexøs Murene, men jeg kan simpelthen ikke komme videre. Har virkelig brug for lidt hjælp. Opgavetekseten lyder: Skriv en litterær artikel hvori du laver en analyse og fortolkning af ”Murene” og overvejer hvorfor forfatteren mon har æn... -
Noter til musik eksamen?
ForumindlægNogle der har nogle noter til sangene "Hard to handle" af Otis Redding "Respect" af Aretha Franklin "I got you (I feel good)" af James Brown. Som i vil lægge ind her? Jeg skal nemlig analysere 1 af de her 3 sange, og det er indenfor soul musikken. Nogle der kan fi... -
Samfundsfaglig metode vs. engelsk metode
ForumindlægHej.. Jeg skal forsvare en synopsis i en mundtlig eksamen i morgen. Jeg har i synopsis fået feedback, hvor min lærer mangler at jeg svarer på hvad Engelsk og samfundsfaglig metode kan set i forhold til hinanden. Jeg har brugt retorisk analyse i engels, appelformer i forhold til en tale, og kvali... -
AT2013 Det arabiske forår
ForumindlægI AT 2013, med emnet "Kampen om det gode liv", har jeg tænkt mig at skrive om det arabiske forår. Jeg har valgt at skrive i fagene dansk og samfundsfag. Tænkte på om nogle af jer kender nogle gode artikler omkring emnet, så ville være gode at analysere i dansk, med hensyn til arg... -
Hej..
ForumindlægJeg har brug for noget hjælp/inspiration til min 2.G opgave omkring Rusland i årene 1870-1905. Problemformulering: A) Beskriv Ruslands industrialiseringsforsøg, 1905 opstanden og Zarens betydning for det daværende Rusland. B) Analyser hvorfor Rusland kun havde industrialiseringsforsøg, og hvorfo...
