Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17221 til 17240 af 48240
-
Mening?
ForumindlægHvad mener de med dette spørgsmål? Skriv i hvilke fag du tilmelder dig FSA (ud over dansk, engelsk, matematik, fysik/kemi). Hvis der er søgt dispensation, så du kan aflægge prøve på særlige vilkår i et eller flere fag, skal du skrive hvilke(t) fag, det drejer sig om. Hvis der er søgt dispensati... -
Omkrystallisation
ForumindlægI kemi skulle vi lave en omkrystallisation med KNO3. Vi havde et udbytte på godt 50%, men så lyder spørgsmålet: #1 ved omkrystallisationen "forsvinder" urenhederne. hvor bliver de af? Kommer de bare ned i moderluden? #2 Hvad kan man gøre for at forbedre udbyttet? Kan man gøre andet ... -
Hjælp med problemstilling og arbejdsspørgsmål
ForumindlægOkay, vi skal lave en skriftlig projekt, men jeg kan overhovet ikke skrive en problemstilling. Alle dem jeg laver lyder som en arbejdsspøregsmål. Jeg håber at i kan hjælpe mig med at lave en problemstilling og nogle arbejdsspørgsmål, fordi jeg overhovet ikke kan. Info: Vi har om alkohol.... -
Studieretnig
ForumindlægEr der en studieretning til STX, HTX,HHX, eller HF som har Engelsk A/B, Samfundsfag B/C, Religion B/C, Historie A/B, Psygologi B/C, Kunstneri. fag C, Tysk B/C, Kemi B/C ? -
Optagelsesprøve STX
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået et brev hvor der står at jeg skal tage en Optagelsesprøve STX og blive vurderet i fagene Dansk, Engelsk, Matematik og kemi/fysik samt tale med en studievejleder . problemet er at jeg ikke ved hvordan det går til, at det er en mundtlige prøve eller skriftlige prøve, e... -
hjæææælp det haster!!!
ForumindlægHej skønne mennesker Jeg skal til at lave projekt i NF, naturvidenskabeligfaggruppe, det handler om Energi og Miljø Og jeg skal lave nogle arbejdsspørgsmål til denne her problemformulering: Hvordan kan drivhuseffekten bidrage til klimaforandringer, og kan anvendelsen af bioethanol bidrage til... -
Synopsis
ForumindlægHej er der nogle der måske kunne hjælpe mig med at finde én problemformulering ud fra to artikler, så jeg kan komme ordentligt igang med min synopsis, kan ikke rigtig komme ordenligt igang! :( Artikler er : Artikel 1 : Fjernsyn : Vi sidder klinet til tv-skærmen Information | 22.01.2... -
Bestem fordoblingstiden
ForumindlægHej alle! Har brug for jeres hjælp. Jeg skal finde fordoblingstiden, og jeg er pænt lost. Hvordan finder jeg fordoblingstiden ud fra de her oplysninger: 2. Bestem funktionsforskriften for udviklingen i antal transistorer efter 1990 når det antages at udviklingen følger en eksponentiel u... -
Antal eksamner i gymnasiet
ForumindlægHej Alle. Går i 3.g og har lige fået at vide at jeg skal op i mundtlig biologi og engelsk plus selvfølgelig AT. Derudover skal jeg op i 4 skriftlige prøver. Mit spørgsmål er hvor mange eksamener man skal op i gennem gymnsiertiden, for kan virkelig ikke finde ud af om AT tæller med eller om det b... -
Snit under 2 hva gør man
ForumindlægHey derude jeg går på 2. år i HF og havde et snit på 0.3 fra 1. år. jeg tænkte på om man kan læse enkeltfag på en vuc hf i samme fag som man har været til eksamen i for at forbedre sine karaktere hvis mit snit skulle ligge under 2 efter jeg har været til mine sidste eksamener ? hvad sker der ... -
Mundtlig Kulturfag - Synopsis
ForumindlægHejsa Jeg skal snart op i kulturfag ( Historie - samfund - religion samlet ) mundligt hvor jeg har haft 2 uger til at lave min synopsis, og har afleveret den, så nu skal jeg op her snart... Eksamen vare i 45min hvor der står at jeg har 15min til at fremlægge min synopsis, og resten af ... -
Kold Krig og Palæstina - HJÆLP - haster :(
ForumindlægHej alle... Jeg er igang med 24 timers eksamen i historie og har trukket den kolde krig med fokus på Koreakrigen. I mine noter kan jeg se, at man kan perspektivere til Palæstinakonflikten, men kan ikke lige komme på noget konkret i Palæstinakonflikten, der er til sammenligning med den kolde krig ... -
Dumpe i skriftlig
ForumindlægHej bois & girls! Står i den situation at jeg har fået 4 i mundligt og 02 i skriftlig engelsk til årskarakter! Nu har jeg så trukket engelsk skriftlig til eksamen her, så min spørgsmål lyder, hvad sker der hvis jeg dumper denne eksamen? Har jeg så dumpet hele faget eller? Og hvis jeg dumper dette... -
Hjælp. Er mega nervøss
ForumindlægHej SP Jeg skal op til mundtlig mat A på tirsdag. er mega nervøs at det går galt.. :( hvis jeg dumper så mister jeg mit studieplads :´( jeg hr kun læst mat A i 1 måned... Er der ikke nogen her, der vil kom med nogen råd til eksamen...? den skr. eksamen gik ikk godt tror ikke jeg består.. så je... -
kan jeg komme ind på biomecin?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
Optagelse på Universitet?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
Kvote 2 Aarhus Uni: Karakter Baseret?
ForumindlægHej, har lidt svært ved at gøre mig klog på AUs kvote 2 udevælgelsesmetode. Ved, der var nogle overskrifter i 2010, hvor de blev anklaget for at gå udelukkende efter folks karakter i særlige udvalgte fag, uden at tage rejse- og erhvervserfaring med i bedømmelsen. Nogen der v... -
02 i fysik 10 i matematik
ForumindlægHej. Jeg har været op til fysik B eksamen hvor jeg fik 02, men er utrolig ked af det da mine årskarakter også ligger til 02-02 i fysik og jeg havde håbet på at redde dem. Jeg har virkelig læst op og kæmpet, men det har ikke hjulpet mig tydeligvis. Min fysiklærer har været virkelig dårlig, og jeg ... -
Karakter - 11/13
ForumindlægHejsa.1) Jeg tænkte på om der var nogle med et snit omkring/over 10 som gad lægge deres karakterer ud i dette indlæg?2) Er der nogle som kan henvise til nogle samfundsfags- eller geografiopgaver til 13? -
Muligheder for sommersupplering?
ForumindlægJeg har fået tilsagn om optagelse (garanteret optaget) på medicin i Århus til næste år. Dog mangler jeg at supplere matematik (B-A) samt kemi (C-B). Jeg tilmeldte mig VUC's halvårskurser i begge fag for noget tid siden, men har nu fundet ud af, at jeg ikke har mulighed for at starte på disse ...
