Biologi

hjæææælp det haster!!!

02. april 2014 af SanneG1 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej skønne mennesker

Jeg skal til at lave projekt i NF, naturvidenskabeligfaggruppe, det handler om Energi og Miljø
Og jeg skal lave nogle arbejdsspørgsmål til denne her problemformulering:
 

Hvordan kan drivhuseffekten bidrage til klimaforandringer, og kan anvendelsen af bioethanol bidrage til at begrænse klimaforandringerne?

Så jeg tænkte på om I har nogle ideer, det skal være mindst 1 spørgsmål fra hver fag, kemi, geografi og biologi.


Brugbart svar (1)

Svar #1
03. april 2014 af Agrobiologi (Slettet)

Kemi: hvilke kemiske processer, foregår der i de forskellige sfærer og under produktion af bioethanol?
Geografi: hvilke lande står for opkøbet af størstedelen af soja- og sukkerproduktionen og går største delen til konsum eller bioethanol produktion (til denne del, kan du bl.a. bruge FAO stats).
Biologi: Kan man benytte husdyrgødning til bioethanol produktionen og, hvilke fordele og ulemper er der ernæringsmæssigt ved brug af "rest produktet" til husdyrfodring, og hvad skal disse have for, at få dækket deres ernæringsbehov.

Håber, at det hjalp lidt på jeres opgave.
Men det er ihvertfald sådan, jeg ville gribe opgaven an, efter den introduktion jeg har fået til emnet i mine forelæsninger.

Svar #2
03. april 2014 af SanneG1 (Slettet)

Ej tusind tak :) Er det okay jeg holder kontakten med dig under projektet?

Skriv et svar til: hjæææælp det haster!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.